dinsdag 9 januari 2018

stand van zaken: week 2

hoi hoi,
we zijn weer terug van een korte vakantie, echt weg zijn we niet geweest maar thuis genieten van de kerstdagen met vrienden en de verjaardag van me dochter gevierd.
haar 16de verjaardag, en dat heb ik best groot aangepakt. later er even iets meer over.
op de eerste plaats wil ik iedereen nogmaals een gelukkig nieuwjaar wensen.
ik hoop dat iedereen er zonder vuurwerkverwondingen vanaf is gekomen?
hier was het redelijk rustig. mede omdat het op een zondag viel denk ik dat het daarom ook rustig was met de groepen jeugd die door het dorp zwerven met het afsteken van rotjes enzo.
onze kerstdagen waren wat drukker, niet op maandag maar op zondag had ik me gasten al over de vloer.
de planning was eerst dat we eerste kerstdag met zijn twee zouden vieren en in de avond me gasten zouden komen maar naar wat heen en weer gebeld te hebben veranderde dat dus naar wat het nu was geworden.
gezellig cadeautjes uit pakken op eerste kerstdag en daarna lekker aanschuiven voor een behoorlijk uitgebreide kerstbrunch.
ik kan wel zeggen dat de kerstdagen zeer gezellig waren en het eten bij iedereen goed is bevallen.
maar de grote dag waar we allemaal naar hebben uitgekeken was toch wel de dag na de kerst: 27 december.

op 27 december 2001 werd me dochter geboren en dat betekend dat ze haar sweet 16 had dit jaar.
in de weken vooraf had ik al naar diverse vrienden en familie kaartjes verstuurd om haar op deze dag te verrassen met al haar dierbare rond haar.
helaas was de verrassing er vanaf omdat niet iedereen netjes heeft kunnen zwijgen.
maar goed, we hebben het beste er van gemaakt.
voor het raam hadden we een grote champagnefles hangen met de cijfers 16, zo .. nu wist heel de straat het: me dochter word 16 jaar!
binnen in huis hingen slingers, ballonnen en nog meer zooi om het feest compleet te maken en duidelijk te maken dat er een jarig is.
voor het jongere broertje en zusje was het helemaal top zo met al die versieringen.
toen de kleine man uit bed was en het zag heb ik wel 10x hem horen zeggen dat we een feestje gingen vieren.
na dat ik nog wat bestellingen was gaan halen, zorgde haar vader er voor dat de twee appeltaarten werden gebakken.
de eerste gasten waren er al, met de kerst al, haar vader, met zijn vrouw en 2 kinderen.
in de loop van de ochtend ontving ik een sms van me vriendin dat die ook onderweg was. mooi! toch nog een verrassing die ze niet wist.
rond half 2 kwamen haar vriendinnen van school bij ons aan.
het kippenhok was compleet! wat kunnen die meiden kleppen zeg! en het zusje van me dochter voelde zich helemaal thuis tussen die meiden.
zo rond een uurtje of 3 was de boel erg druk in huis, ik had toen ruim 20 man in huis en het was een behoorlijk drukte maar wel supergezellig.
rond een uurtje of 5 gingen er wat vriendinnen weg en had ik er nog 3 die mee bleven eten.
lekker simpel, broodjes.
rond een uurtje of 7 kwam er nog een andere vriend van me dochter, deze moest werken en kon niet eerder.
kort daarna kwam er nog een kennis van me vriendin, die haar had gebracht en zou komen halen.
met de club die er nog was hebben we nog een gezellig avond gehad.
me dochter was erg blij met de hele verzameling vrienden en familie die is geweest en vond het ook een top verjaardag.

de dag er na gingen haar vader en zijn gezin weer naar huis.
hoewel ik het wel sneu vond toen ik de kleine man hoorde zeggen zijn pyjama niet uit te willen doen om aan te kleden want dan zouden ze weer naar huis gaan.
oudjaarsdag was rustig voor ons, me dochter en ik hebben gegourmet.
het vuurwerk was dus rustig die dag maar de keren dat er wel een knal viel merkte we op dat Nala er niet zo blij mee was.
het jaar er voor had ze niet echt bang geleken maar nu was hij dat dus wel en kroop weg.
om 12 uur was het vuurwerk, mooi en niet overdreven veel.
Beertje de hond van me dochter is niet echt bang voor het vuurwerk maar ook niet dat hij er rustig onder blijft.
zolang je bij hem bent vind hij het prima. Nala die kruipt er dus voor weg.
Rambo gereageerd er niet op en Frodo gaat voor het raam zitten om te kijken.

en dan is het 2018!
wat gaat dit jaar ons brengen? we hopen dit jaar een huis toegewezen te krijgen zo dat we kunnen verhuizen. verder zien we het wel.
voor me dochter komt nu de tijd dat de voorbereidingen op het examen in april gaan beginnen.
en hoewel zij nog een weekje vakantie had was voor mij woensdag weer gewoon aan de slag bij loods 3.
op donderdag was ze met me mee gegaan en ik moet zeggen ik vond het erg leuk om een ochtend zo met haar samen te werken. we waren zeker een goed team zo samen.

de kop is er af van 2018 en we hebben nog 50 weken te gaan.
een heel nieuw jaar en nieuwe kansen, op wat is nog een verrassingen.
het blog gaat ook weer verder en eigenlijk veranderd er niks,.
morgen weer postcrossing zo als iedere woensdag.
het enige wat misschien anders is zijn de tijden op woensdag en donderdag.
door dat ik op deze dagen nu werken komt het blog op deze dag al rond half 8 online.
verder zijn er geen veranderingen. ik ben nog niet begonnen aan een nieuw verhaal van Cottonshall maar ik heb wel ideeën op papier staan.
het blog is weer van start!

tot het volgende blog ....









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#379

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  en ik val gelijk met de deur in huis, vorige week had ik een kaart die naar Duitsland ging. De...