zondag 14 januari 2018

primark shoppen

ik geloof dat de primark wel een redelijk bekende shop is bij de mensen.
vooral jongeren schijnen hier graag naar toe te willen , zo ook mijn dochter.
ik was er nog nooit geweest maar had via de website wel vaak mee gekeken met mijn dochter en op zich zag het er wel leuk uit.
vorige week zaterdag (6 januari) hadden we geprikt om samen met vrienden naar Rotterdam te trekken, naar het Zuidplein.
een groot winkelcentrum waar onder andere de primark ook zit.
parkeren deden we aan de overkant van het Zuidplein, bij de Ahoy.
een groot evenementengebouw waar o.a ook concerten worden gegeven.
zelfs daar was ik nog nooit geweest!
misschien dat er ooit nog wel eens iets is waar ik naar toe ga binnen in de Ahoy.
de buitenkant van het Zuidplein is niet echt een mooi gebouw om te zien.
maar vanbinnen is het echt super. ik was er ooit als een geweest, jaren geleden, ik was misschien net 20 jaar oud of zo.
inmiddels is het binnen wel wat veranderd en zijn er ook zeker meer winkels gekomen.
het was even goed kijken maar uiteindelijk hadden we de richten gevonden voor de primark.
omdat het ook sale was had ik het drukker verwacht maar dat viel mee.
bij binnenkomst zo een mandje wat open valt als je het oppakt, leek toen nog handig maar al snel vond ik het een vreselijk ding.
klapt iedere keer tegen je benen en wegzetten was geen optie, klapt dan weer in mekaar met je spullen half over de grond.
eerst maar eens een rondje gedaan wat er was en waar we mogelijk iets van wilde kopen.
het viel me al snel op dat het voornamelijk kleding was wat ik zag. waar zijn dan die leuke hebben dingetjes van bijvoorbeeld Harry Potter?
online hadden we toch een super leuke klok gezien? maar in de winkel nergens te vinden.
en dat was voor wel veel meer spullen die we online zagen staan maar in de winkel nergens te bekennen. ja, we hadden gecheckt of het ook in Rotterdam wordt verkocht en volgens de site was dat zo. het werd nu ook wat drukker in de winkel, en geloof me sommige mensen lopen er rond alsof ze het alleenrecht hebben om hier te shoppen. erg irritant.
oké, laat ik eerlijk zijn, de kleding is erg leuk maar de maten! kennen ze daar geen maat 40/41 van schoenen? de grootste maar die ik heb kunnen vinden was 39. dat gaat me dus niet passen.
kleding had het zelfde probleem, ja, ik had me maat gevonden maar die kwam in de pasvorm niet echt overeen. ik voelde me net zo een ingepakte worst.
op de herenafdeling kon ik ook niet echt iets vinden wat ik rustig aantrek, de kleuren! werkelijk zo deprimerend. 50 tinten grijs is er niks bij!
als of een man een leuk kleurtje in zijn kleding niet mooi vindt. sorry primark maar dat mag wel iets veranderen, of is dat het mode beeld voor de heren dit jaar: 50 tinten grijs?
na lang zoeken hebben ik dan toch een leuke trui gevonden, en nog nieuwe sokken.
bij de toilettassen vond ik er een van Harry Potter, maar ik gebruik hem als pennenzak.
en ergens in de snelheid om bij de kassa te komen viel me oog nog net op haarborstels, die had ik ook een nieuwe nodig.
netjes in de rij bij de kassa wachten om af te rekenen en dan gauw weg hier.
als we dan toch hier zijn gaan we ook nog naar de andere winkels, daar kocht ik nog een notieboekje en gelpennen.
ik hou bulletjournals bij, een soort van dagboeken die ik maak. leuk voor later als ik oud ben, kun je nog eens terug lezen wat je heb gedaan of mee gemaakt.

over het algemeen zeg ik; de primark is een leuke winkel voor de jongeren maar voor mij is het niet echt een geschikte winkel. misschien dat op mijn leeftijd, bijna 45 jaar, de primark iets te hip is voor mij.
later kreeg ik te horen dat ik het eens moet proberen als het geen sale is. dan zou er mogelijk meer zijn wat ook beter wat de maten betreft zou passen.
ik wil er best nog eens naar terug gaan, voor mezelf? ik doe geen beloftes die ik niet kan waar maken, maar dan kan me dochter zich er naar hartlust uitleven.
mocht het me dan iets te veel primark worden kan ik altijd nog ergens neer zakken voor een bak koffie en afwachten tot mijn dochter weer opduikt.
gelukkig zit er nog veel meer op het Zuidplein, dus ergens zal wel een winkel zitten waar ik dan wel slag voor een nieuwe outfit of schoenen.

tot het volgende blog ....







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...