vrijdag 26 januari 2018

kruisloze jeans!?

een broek zonder kruis!
je kunt je niet voorstellen dat iemand erop zit te wachten, maar daar denken ze bij een Britse webwinkel anders over.
de bizarre spijkerbroek is ontworpen door het Britse The Ragged Priest en wordt bij ASOS verkocht voor 85 euro.
dit is dus een kruisloze jeans, waarbij de pijpen met een paar kettingen worden verbonden aan het bovenstuk. 
de onderbroek is duidelijk zichtbaar. 
en ik dacht na die transparante broek van vorig jaar het niet erger kon.
maar dat kan dus toch! echt wie wil er nou in zo iets rond lopen?
oké, ik weet dat voor iedereen geld dat ze zelf mogen bepalen wat ze willen dragen.
maar welke vrouw wil er in zo een broek rond lopen?
wat bij mij gelijk weer hele #metoo zaken voor de geest zie op komen.
mannen die hun handen niet hebben thuis houden en vrouwen die zich geïntimideerd voelen.
laat ik voor op stellen dat ik absoluut niet van mening ben dat kleding als dit vragen om problemen is maar laten we eerlijk zijn en toe geven dat sommige mensen bij dit soort kleding heilig geloven dat je als vrouw om problemen vraagt. en dat er ook genoeg mannen zijn die hun handen dan niet van een vrouw kunnen af houden.
ik snap ook niet dat er een ontwerper is die dit heeft kunnen bedenken. laat staat dat er een winkelketen is die dit wil verkopen.
persoonlijk vind ik dit smakeloos en respectloos naar vrouwen toe. alsof we ons zelf als lustobjecten moeten tonen waarbij de toegaan vrij staat voor gebruik!
sorry, maak me er een beetje kwaad over.
dit kwam ik ook tegen op de website van deze winkel.
de spijkerbroek zonder kruis gaat al rond over internet met vele verbijsterende reacties op het kleding stuk. maar deze rok doet er zeker niet voor onder.
het effect van de foto zou misschien anders zijn als de vrouw niet gewoon in ondergoed in deze kledingstukken wordt neergezet.
persoonlijk vind ik deze vorm van mode voor vrouwen niet iets wat je als gangbare mode kan verkopen.



in me zoek tocht naar mode  kwam ik al vaak dingen tegen die ik niet kon begrijpen. 
een rubberen rok en een spijkerjasje met mouwen tot aan je knieën , het moet niet gekker worden! 
maar misschien nog altijd beter dan zo een kruisloze broek.
wat die rok betreft, hier een foto van de rubberen rok,voor de grap is daar een rubberen mat naast gehouden. lijk verdacht veel op elkaar. zonder dolle, deze foto stond naast die van een rubberen mat van de halfords en ik, als simpel persoon zou zeggen dat die vrouw gewoon een rubberen mat heeft rond geslagen.
het lijkt toch sprekend op elkaar?
maar het loopt wel lekker binnen als je ziet wat ze er voor vragen als je de mat als rok zou kopen! 

nogmaals: iedere vrouw is vrij om de dragen wat zij wil.
maar wat je ook draagt, draag het met een beetje eigen waarde!

tot het volgende blog ... 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#379

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  en ik val gelijk met de deur in huis, vorige week had ik een kaart die naar Duitsland ging. De...