donderdag 18 januari 2018

kattenstreken#9

met drie katten in huis is het beslist niet saai.
en ze kunnen heel lief zijn maar soms .... soms hebben ze van die momenten dat je ze uit hun bol gaan.
je kan ze waarschuwen maar dat help niet altijd en soms doen ze dingen en die blijven ze doen tot vervelends toe.
regelmatig ga ik dit delen met jullie wat ze weer hebben gedaan.
ik hoop van die momenten iets te kunnen laten zien met een foto of misschien een filmpje.
Dit zijn Rambo, Frodo en Nala, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.


laat je niet misleiden door hun schattige kopjes!

Nala had al snel door gekregen dat sinds Beertje bij ons is hij redelijk vroeg al me wakker maakt om naar buiten te willen, en Nala dus iedere ochtend zijn vlees ook wat vroeger krijgt.
hoewel het de bedoeling was dat dit afbouwend gestopt zou worden is dat dus niet gelukt.
hij krijgt iedere ochtend ongeveer een schepje per keer, dit zit er zo goed in dat het zelf ten kosten gaat van mijn slaap, of in ieder geval de mogelijkheid om uit te slapen.
iedere ochtend rond een uurtje of 6 ( soms ook wel later) is het vast gebrande moment dat hij boven op me springt, recht in me maag (niet fijn) en dan gaat zitten met zo een blik van " kom er eens uit!"
tegenwoordig doet hij dit in samenwerking met Beertje, kat op me buik en een hond die vanaf de zijkant van me bed me gezicht begint te likken of op eens een tong in me oor stopt ( niet grappig).
Nala voor het eten en Beertje omdat na het ochtendritueel van de kat hij naar buiten mag. gezellig stel zo vroeg op de ochtend!
als Nala het eten heeft gehad is het verder weer goed.
het eten van me katten staat op een oude keukentafel, dit is zo gekomen toen Isa de hond bij ons kwam. die at telkens de bakken van de katten leeg vandaar dat we toen dat zijn gaan zetten op die keukentafel.
blijkbaar had Isa niet de slimme ingeving dat als hij op de stoel naast de tafel sprong ze er ook bij kon.

met de jaarwisseling dit jaar waren wij toch wel verrast.
hoewel Nala er met de wisseling van 2016 naar 2017 niet naar leek om te kijken hadden we dit jaar tot onze verbazing al snel door dat hij er dit jaar wel van onder de indruk was.
omdat het op een zondag viel en we hier om een redelijk gelovig dorp wonen vielen de knallen wel mee overdag maar de keer dat het wel gebeurde dook hij boven onder het bed en wilde er de eerst tijd niet meer van onder.
waar van deze omkeer van gewoon naar bang is omgeslagen is me een raadsel.
maakt ook niet uit, we blijven op dit soort momenten vaak thuis om bij de beestjes te zijn.
om 12 uur toen het vuurwerk begon zat Nala onder me bed, Beertje bij ons, is er niet echt dol op maar wil dan wel bij je zijn.
Frodo zat voor het raam en bekeek het allemaal met een blik van "stelt niet veel voor".
en Rambo, die lag in de wasmand te slapen. het deed hem zeer weinig en draaide nog wel even om toen het geknal begon maar verder was er geen reactie.
na dat het vuurwerk was begonnen kwam Nala wel van onder het bed en kwam bij je zitten.

de volgende ochtend was het weer als van ouds, kat en hond maakte me wakker voor het vaste ochtendritueel.
ze waren dan nog wel zo aardig geweest om te wachten hier mee tot half 8.
en zo zitten we dan in 2018, een heel nieuw jaar, en wat zullen ze me dit jaar weer allemaal voor streken gaan leveren?

tot het volgende blog ....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...