woensdag 13 december 2017

#postcrossing#86

hoi hoi,
nieuwe week en een nieuwe postcrossing.
de één na laatste van het jaar 2017
volgende week nog een keer postcrossing met 2 kaarten die worden verstuurd en dan is het blog er even niet.
en dat brengt me gelijk even naar dit blog van postcrossing: schrijven naar de kerstman!

https://www.postcrossing.com/blog/2017/12/07/let-s-write-to-santa-repost

hoe leuk is dit?
hier in Nederland kennen we dan wel het schrijven naar sinterklaas maar niet naar de kerstman.
Nederland staat dan ook niet op de lijst van landen.
maar geef eerlijk toe: het is wel erg leuk om de kans te hebben te schrijven naar de kerstman.
hier bij mij thuis is het wel iets wat we zeker veel aandacht aan geven, cadeautjes onder de boom, erg leuk om met de kleinste kinderen (een van 3 jaar en een van 5 jaar) dit te doen.
zo grappig als ze maar niet kunnen snappen dat bij hun thuis sinterklaas wel kom en hier bij mij niet maar dat je dan weer wel de kerstman heb kunnen vertellen dat zij hier zijn dus ook cadeautjes voor hun niet mogen vergeten. tja, je moet er toch wat van maken om de kinderen een beetje kerst magie te geven.
verder is het gewoon lekker samen zijn en genieten van lekker hapjes en genieten van een drankje.
en dan s'avonds gezellig samen dineren.
maar het leukste vind ik toch wel de post die je dan ontvangt, leuke kaartjes met de beste wensen van je familie en vrienden. en er zitten soms hele leuke kaartjes tussen.
en zo een kaartje kan soms heel veel vreugde geven. dus vergeet niet om je kaartjes op de bus ge brengen, een simpel gebaar maar het kan zo veel blijdschap brengen.

en dan kwam deze week dit kaartje nog bij me op de deurmat.
een kerstgroet uit de Oekraine, die 1837 km heeft gereisd in 9 dagen voor ik hem had.
het is niet echt te zien maar op de kaart staan glitters dat lijkt te komen uit de verlichten ramen en de straatverlichting. erg leuk om te zien.
vorige week kwam er een berichtje uit Taiwan, de kaart uit postcrossing 83 is na 9540 km te hebben gereisd in 16 dagen aangekomen.
op deze kaart had ik iets geschreven over sinterklaas wat toen hier in Nederland was, de ontvanger van de kaart had al eens van hem gehoord en dat dat hier in Nederland wordt gevierd. toch wel leuk om te horen dat ergens anders ze sinterklaas ook wel kennen, nou ja kennen? van hebben gehoord.
en dan was er afgelopen zaterdag het bericht van uit Rusland, de kaart uit postcrossing 81 is na 32 dagen en 3607 km te hebben gereisd ook aan gekomen.
dan blijft er dus een kaart over die nog aan het reizen is naar zijn plaats van bestemming en dat is de kaart van vorige week, die ging naar Finland.

gaan we daar vandaag nog en kaartje bijvoegen.
deze kaart gaat naar de USA en zal een afstand van 6633 km gaan afleggen.
omdat ik in het verleden met kaarten naar de USA al heb gemerkt dat die met 2 weken er kunnen zijn gok ik dus dat deze kaart er ook dan zal zijn.
dan heeft de ontvanger misschien voor de kerst deze nog op de deurmat.
gezien het feit dat het hier in Nederland al 2 dagen sneeuwt heb ik daar over geschreven.
het is wel mooi maar voor iemand als mij, met reuma s het ook niet echt en pretje.
dus binnen blijven als het kan en genieten van de sneeuw achter het glas.

en zo komen we weer bijna aan het einde van postcrossing van deze week.
volgende week gaan er dus twee kaarten uit en daar mee maken we dan gelijk het laatste blog van postcrossing in 2017.
dan zijn we er even 2 weken niet, dus niet vergeten!
van 22 december 2017 tm 07 januari 2018 is er dan geen weblog!
de eerst volgende postcrossing is dan op 10 januari 2018 en dan gaan er ook weer 2 kaarten uit.
rest mij voor nu om jullie weer te bedanken en graag tot volgende week .....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#379

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  en ik val gelijk met de deur in huis, vorige week had ik een kaart die naar Duitsland ging. De...