donderdag 14 december 2017

kattenstreken#8

met drie katten in huis is het beslist niet saai.
en ze kunnen heel lief zijn maar soms .... soms hebben ze van die momenten dat je ze uit hun bol gaan.
je kan ze waarschuwen maar dat help niet altijd en soms doen ze dingen en die blijven ze doen tot vervelends toe.
regelmatig ga ik dit delen met jullie wat ze weer hebben gedaan.
ik hoop van die momenten iets te kunnen laten zien met een foto of misschien een filmpje.
Dit zijn Rambo, Frodo en Nala, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.

laat je niet misleiden door hun schattige kopjes!

inmiddels is Beertje al ruim 2 maanden hier bij ons en het gaat steeds beter.
Rambo heeft nu volledig geaccepteerd dat hij er is en doet eigenlijk veel dingen net als toen Isa er nog was.
wacht hem op bij de voordeur als we naar buiten gaan en geeft kopjes bij terug komst.
laat zijn mand nu wel meer met rust en kruipt samen met Beertje in de bench.
die dat nog niet echt lijkt te snappen en dan juist weer weg loopt met een verbaasde Rambo die achter blijft in de bench.
Nala en Beertje hebben nu van tijd tot tijd van die vliegmomenten, waarbij ik nou niet kan zeggen wie wie achter na zit. maar het is zeker erg grappig om te zien.
Frodo vind het allemaal wel best en besteed weinig aandacht aan Beertje.
het is dus weer gewoon net als vroeger, 3 katten en een hond en ieder doet wat hij zelf wil doen, dat is vooral veel slapen. (haha)


de kerstboom staat hier nu ook in huis en die laten de katten goed met rust.
een leuke foto met de katten erbij zit er dus niet in, ze blijven wel uit de buurt omdat ze weten dat het niet mag.
Nala is de uitzondering maar blijft dan net weer niet zitten voor een foto.
ik heb altijd de gewoonte gehad om de katten op jonge leeftijd voor ik de lichtjes en versiering er in ging hangen even met het lijf door de lege kerstboom te duwen.
klinkt als mishandeling maar dit was ooit een tip die ik kreeg om zo te zorgen dat ze niet in je boom gaan klimmen.
de ballen onder in de boom zijn echter wel van plastic omdat Nala nog weleens daar tegen aan wil meppen, verder laten de katten de boom wel met rust, behalve Nala dan, die mept er soms vrolijk oplos en lijkt het niets te kunnen schelen dat het niet mag.
verder werkt de techniek om me boom veilig te houden voor me katten wel redelijk goed, Rambo kan het allemaal niks schelen en Frodo zit er alleen soms even bij te kijken.

dit is nog een foto van afgelopen zondag (10 december).
Nala zat voor het raam aandacht te kijken hoe het sneeuwde.
voor hem is dit de eerste keer dat hij sneeuw ziet.
toen ik even buiten ging staan met hem op me arm was hij niet zo happy met die sneeuw.
van achter het glas er naar kijken is dan wel leuk maar in in staan is toch minder leuk.
kun je na gaan hoe je het hebt als je met dit weer in je auto er door heen moet?
als het niet nodig is blijf ik in iedere geval van de weg af met me autootje!
Nala vind het dan wel leuk om naar te kijken en soms komt Frodo er bij zitten en gluurt een beetje mee.
Rambo kan het niks schelen en kruip lekker in de wasmand en gaat slapen.
en Beertje ... kijken, oké maar er doorheen ... dat is nog leuker!

en zo komen we aan het einde van kattenstreken van deze maand.
en ook gelijk de laatste van 2017.
in 2018 ga ik gewoon door met kattenstreken.

tot het volgende blog ....


namens Rambo, Frodo en Nala wensen wij jullie fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#379

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  en ik val gelijk met de deur in huis, vorige week had ik een kaart die naar Duitsland ging. De...