vrijdag 3 november 2017

wat als ....

we kennen allemaal de Disney prinsessen wel ... denk ik?
allemaal stuk voor stuk jonge, slanke vrouwen die er knap uit zien.
maar wat als deze vrouwen nu eens niet aan dat beeld voldeden?
zouden we ze dan ook nog zo leuk vinden?

ik vond deze Disney prinsessen die er iets anders uit zien als nu.
zouden wij Bella van Bella en het beest nog steeds zo schattig vinden als ze iets meer rondingen zou hebben?
of is dan het beeld iets minder aantrekkelijk?

dat geld natuurlijk ook voor Ariel uit de kleine zeemeermin.
als zij in haar menselijke gedaante iets voller was zou wij haar dan nog steeds het mooiste wezen vanuit de zee vinden?
zou prins Erik nog steeds als een blok voor haar zijn gevallen?

en Merida uit brave, is zijn nog steeds zo stoer met wat extra rondingen?
zou wij haar nog steeds een stoere strijder vinden met een pondje meer?
ik vraag me af of wij dan nog steeds zo dol zijn op de Disney films met deze prinsessen.
ik heb het idee dat we er dan toch andere tegen aan gaan kijken.

dat is ook zo met Rapunzel, het lange haar is misschien nog steeds erg fascinerend maar met de pondjes extra geeft het ook een heel andere beeld van haar.
de wondere wereld van hoe mensen de perfecte schoonheid bekijken.
zelf in tekenfilms zie bijna geen hoofdfiguren met extra pondjes.

Tiana uit de prinses en de kikker was ook een perfect voorbeeld van de slanke vrouw.
ik heb toch echt genoeg vrouwen gezien die met een maatje meer net zo mooi zijn.
het zou dan toch best eens zo mogen zijn dat we een film krijgen waar de vrouwen met een pondje meer een hoofdrol hebben en zo een knappe prins aan de haak slaan.

kinderen kijken er misschien niet zo tegen als wij volwassenen maar ik denk dat het ook geen kwaad kan om ze op jonge leeftijd al de verschillen te laten zien en zo proberen meer te geven dat de vormen van vrouwen (en ook mannen) niet allemaal het zelfde hoeven te zijn.
het zou misschien een hoop ellende kunnen schelen als die meiden straks tieners zijn en zich van alles gaan ontzeggen omdat ze zo graatmager willen zijn.
er is niks mis met dun maar dan wel op een gezonde manier en die hamburger bij de grote M fastfoodketen kan voor een keer echt geen kwaad.
laten we dan eens beginnen om met tekenfilms, en ook de jeugd films het maatje meer te accepteren als de hoofdrol. en accepteren dat mensen verschillend zijn!
wie weet zou dat ook nog eens een stukje kunnen bijdragen in het stoppen van al dat gepest als je er niet iets anders uit ziet.


tot het volgende blog ....






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...