donderdag 23 november 2017

stand van zaken: week 47

het is weer een tijdje geleden dat ik een up date heb gegeven van hoe het hier in huis allemaal gaat.
dus vandaag maar weer eens wat intern nieuws om te delen.

me dochter heeft weer eens een dagje ziekenhuis achter de rug. niet voor haar rug maar haar vingers.
op school was er een jongen die in een boze bui een deur dicht knalde, alleen zaten de vinger van me dochter daar nog tussen.
het leek mee te vallen maar de volgende dag was het dik en blauw, dus naar de huisarts en die stuurde ons door om een röntgenfoto te laten maken.
die foto maken was snel gedaan maar door dat er een spoed geval tussen kwam duurde het best lang voor we de uitslag kregen. niet dat we daar verder moeilijk over hebben gedaan, het is gewoon een feit dat op zo een moment dat voorrang heeft. daar kan niemand verder wat aan doen.
goed, uiteindelijk na een uurtje was er de uitslag.
het bovenste stukje, de dip, was iets verschoven.
daar kunnen ze verder ook niet zo heel veel aan doen.
het moest wel gespalkt worden zo dat het beter vast kan gaan groeien.
en dan komt het leuke van de hele toer, dat doen ze niet in het ziekenhuis, want het is geen spoed geval.
nee, daar voor moet je weer terug naar je huisarts die dat moet doen.
lang leven het Nederlandse zorgstelsel! je betaalt je blauw en wordt voor van alles heen en weer gestuurd.
maar goed, wij terug en het uit gelegd, werd ook niet moeilijk over gedaan en de vinger werd gespalkt.
simpele dingen als een vork vast pakken of schrijven was even wat lastig maar het gaat nu al beter en de spalk is niet dagelijks meer nodig.
wel gebruikt ze de spalk nog bij haar stage of met de gym.

en dan is er nog het 8ste verhaal van Cottonshall.
a.s zondag komt het eerste deel online.
als je nou wil spreken over een verhaal waar je veel moeten in heb gestoken dan is dat wel met dit deel.
eerst ging het goed, de woorden leken vanzelf te komen, en toen kwam er de drukte van het examenjaar van me dochter tussen waarbij me we veel dingen hadden om te regelen.
en als je dan denk het weer rustig te hebben, werken je hersens niet mee om te schrijven, writtersblock! daar gingen al me goed ideeën!
maar uiteindelijk is het me dan toch gelukt om weer verder te gaan en dit deel uit de reeks af te schrijven.
vanaf zondag kunnen jullie dit deel 4 weken lang weer volgen op het weblog.
zo als alle vorige keren kun je dan rond de klok van 10.00 uur (Nederlandse tijd) een deel online verwachten.
deel 1: 26 november 2017
deel 2:  3 december 2017
deel 3: 10 december 2017
en deel 4: 17 december 2017
24 december komt er nog een extra kort verhaal online.

dan gaan er voor mij ook wat dingen veranderen, ik weet nog niet vanaf wanneer maar het gaat wel gebeuren.
ik heb door mijn medische problemen geen vast werk en ik zal daar door geen vast werk meer krijgen. ik ben dan in principe afgekeurd. ik krijg mijn geld via een uitkering die hier op aangepast is.
in Nederland is er sinds vorig jaar een wet waarbij mensen die niet kunnen werken en dus een uitkering hebben is de wet gekomen dat die mensen passend vrijwilligerswerk moet doen voor dat geld als tegen prestatie, dus iets doen voor je geld.
ik zelf zie het als gewoon werken voor je geld als wat je bij een normale baas zou doen alleen nu doen je het voor de overheid die je uitkering voorziet.
er iets iets gevonden wat ik zou kunnen gaan doen in het kader van deze wet.
ik heb nog geen idee wanneer dit van start gaat maar dit betekend wel dat ik een aantal uren in de ochtend weer wat kan gaan doen en dat het weblog moet worden aangepast met de tijden.
het hoe en wat laat ik zodra er meer bekend is weten.
het kan dus zijn dat er andere tijden komen of er een dag wordt geschrapt waarop een weblog verschijnt.
dat moet ik allemaal nog even bekijken, als ik weet wanneer ik kan beginnen met het werk en wat me tijden zijn.
helemaal stoppen doe ik niet, ik vindt het nog steeds erg leuk om met te schrijven voor me weblog.
binnenkort meer hier over!
op het moment hebben jullie misschien ook gemerkt dat een blog soms vroeger of later online staat.
dit komt door het examenjaar van me dochter waarbij regelmatig de uren veranderen.
ik probeer zo veel mogelijk de vaste tijd aan te houden maar soms kan dat dus niet.
sorry voor het ongemak, maar het blog komt wel online van die dag.

als we op de kalender kijken dan kun je zien dat we nog een kleine 4 weken te gaan hebben tot aan de kerst.
samen met me dochter heb ik iets leuks gemaakt wat tegen die tijd online gaat komen.
maar ook betekend dit dat het weblog er 2 weekjes niet is.
drukke tijden zijn het dan voor mij, kerstdagen, de verjaardag van mijn dochter (sweet 16) en de jaarwisseling.
dit jaar heb ik wat verrassingen achter de hand voor de verjaardag van mijn dochter en dat begint al een beetje op tweede kerstdag met een verrassing. wat dan geen verrassing meer zal zijn omdat ze met de boodschappen doen wel door zal hebben dat we niet met zij twee zullen zijn.
maar goed, wat ik dus wilde zeggen: we zijn er dan even niet met het weblog!


op 21 december is dan het laatste blog van 2017 online.
met hier in het gene wat ik samen met mijn dochter heb gemaakt.
op 1 januari 2018 zal rond 10.00 nog wel een nieuwjaarsgroet online komen maar het weblog zelf gaat weer van start op dinsdag 9 januari 2018.
dus niet vergeten: van 22 december tot 7 januari geen weblog online!

en dit waren zo beetje de up dates weer tot nu toe.
tot het volgende blog ....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...