woensdag 15 november 2017

#postcrossing#82

hoi hoi,
weer een nieuwe week van postcrossing, die best wel vol zit.
ik had weer een paar kaarten ontvangen. daar zo meer over.

afgelopen week kwam ik op een site waar ze hele leuke kaarten hadden.
helaas was dit een Russische site en is het voor mij niet mogelijk om er kaarten te bestellen.
wel jammer, er waren van die hele leuke kaarten met honden er op, van die prachtig getekende kaarten.
ook hadden ze er van Harry Potter, ja, ik ben zo een Potter-fan, heb de boeken (meerdere keren) gelezen en de films al vaak gekeken.
dat is ook met Twilght zo, gelezen en gezien. van Twilght heb ik nog van die kaarten om te versturen, maar ergens vind ik het zonde om te versturen en er is nog nooit iemand geweest die van die filmkaarten op zijn lijstje had staan om te versturen.
maar waar het dus om ging, de site was super leuk, jammer dat ik niks heb kunnen bestellen.


en dan had ik deze week een paar kaarten die op de deurmat vielen.
deze komt uit Duitsland en heeft in 10 dagen 211 km gereisd.
de schrijfster van deze kaart is model en had deze met een extra kaart in een envelop naar me gestuurd.
het extra kaartje is een afbeelding van haar te zien tijdens een van haar fotoshots.
een kleurig kaartje wat helemaal pas in de tijd van het jaar: herfst!
ik vond hem erg mooi.
van dit kaartje heb ik geen foto gemaakt om met jullie te delen.
maar de kaart die in het kader van postcrossing is gestuurd is zeker ook een hele mooie kaart.

deze kaart komt uit Rusland.
na 9 dagen en 2150 km te hebben gereisd had ik hem binnen.
op de kaart is een afbeelding te zien van madonna, een werkje van Leonardo da Vinci.
ik moet eerlijk bekennen dat ik van de man wel heb gehoord en gelezen maar nooit echt werk van heb bekeken.
ik ben dan ook niet een echte kunstkenner. maar het is zeker wel een hele mooie afbeelding.




en dan heb ik deze kaart nog ontvangen.
deze komt uit Finland en heeft er 3 dagen overgedaan om 1812 km af te leggen voor ik hem had.
de afbeelding deed me denken aan verhalen die me vader vertelde over vroeger.
toen waren al die sociale media's van tegenwoordig er nog niet en vermaakte je je op een hele andere manier.
ik vind het een hele mooie kaart.

en dan door met de kaart van deze week die ik op de brievenbus heb gedaan.
deze kaart gaat naar Duitsland en zal 568 km afleggen voor de ontvangster hem heeft.
naast het gebruikelijk schrijven over wie ik ben heb ik ook meer vertelt over het dorp waar ik woon.
ik hoop dat deze dierenkaart in het rijtje van leuke dierenkaart valt voor haar.
vraag me niet waarom, maar toen ik deze kaart zag moest ik denken aan India en van die vrolijk feesten waar ze gekleurde olifant tussen liep. noem me maar gek, maar soms heb je van die printen waar je een bepaald beeld bij krijgt.
je fantasie neem een loopje met je hersens.

en zo komen we langzaam aan weer bij het einde van postcrossing van deze week.
over 5 weken ( postcrossing 87) is er weer een kleine aanpassing.
dan gaat er niet één maar twee kaarten uit, dit omdat het weblog er ruim 2 weken niet zal zijn door de feestdagen die er weer aankomen.
na de vakantie zal er weer een week volgen met twee kaarten (postcrossing 88).
dan zijn we inmiddels ook weer in een nieuw jaar, 2018!
maar dat duurt nog even,het is maar dat jullie het nu al even weten.
voor nu: iedereen weer bedankt voor de aandacht van dit blog en graag tot volgende week ....






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...