woensdag 20 september 2017

#postcrossing#74

hoi hoi,
zijn we weer met een nieuwe postcrossing, nummer 74 alweer uit deze reeks.
nog 26 te gaan en we zitten aan het 100ste blog.
maar dat is nog veel te ver weg om daar over door te zagen. (haha)

deze week even aandacht voor een blog op de site van postcrossing.
het is alweer een tijdje terug dat ze hadden gevraagd om foto's van hoe jij je kaartje post.
leverende erg leuk post op.
maar er werd ook duidelijk dat er nog al wat verschillende manieren zijn om je kaartje te versturen.
en dan bedoel ik niet hoe je brievenbus eruit ziet maar de plek.
ik bedoel waar doe jij je kaartje op de bus? bij je postkantoor of de brievenbus daar buiten, laat je het ophalen (kan in sommige landen) of staat er een op de hoek van je straat?
hoe dan ook postcrossing had er een poll over gemaakt en dit is de uit komst er van:

https://www.postcrossing.com/blog/2017/09/14/poll-results-where-do-you-mail-your-postcards

de brievenbus die ik veel gebruik staat hier schuin aan de overkant van waar ik woon.
helaas is het vandaag te mistig om er een foto van te maken, maar als ik voor me raam sta kan ik zo die oranje brievenbus zien staan.
ik denk dat het nog geen 200 meter is wat ik er voor moet lopen, lekker makkelijk dus.
dat betekend dat als me kaartje is geschreven ik hem snel en makkelijk op de post kan gooien.
iedere avond ( behalve op zaterdag) word de bus geleegd door de postdienst.

en dat brengt ons bij het kaartje wat deze week in die bus is gegooid!
dit kaartje gaat naar Duitsland.
niet zo heel ver maar dat maakt niet uit, de afgelopen 3 weken gingen we al aardig ver dus deze week wat kort aan huis.
dit kaartje gaat 347 km reizen voor die ergens in Duitsland bij iemand door de brievenbus komt.
over het algemeen is dit al met 2 รก 3 dagen dus lang hoeft de ontvangster er niet op te wachten.


inmiddels is me postzegel probleem weer opgelost en heb ik er weer die ik altijd gebruik.
wel merkte ik dat ik weer nodig moet gaan shoppen voor kaarten. me voorraad begint weer erg mager te worden dus van de week maar eens even zien of ik er een paar bij kan scoren.
zal wel lukken denk ik, denk dat ik wel even de boekenshop binnen ga om de molens met kaarten door te spitten. altijd leuk en wie weet, misschien dat ik nog een leuk boek vind om te lezen.
voor deze week bedank ik jullie weer en graag tot volgende week ...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#379

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  en ik val gelijk met de deur in huis, vorige week had ik een kaart die naar Duitsland ging. De...