donderdag 10 augustus 2017

kattenstreken #4

met drie katten in huis is het beslist niet saai.
en ze kunnen heel lief zijn maar soms .... soms hebben ze van die momenten dat je ze uit hun bol gaan.
je kan ze waarschuwen maar dat help niet altijd en soms doen ze dingen en die blijven ze doen tot vervelends toe.
regelmatig ga ik dit delen met jullie wat ze weer hebben gedaan.
ik hoop van die momenten iets te kunnen laten zien met een foto of misschien een filmpje.
Dit zijn Rambo, Frodo en Nala, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.
laat je niet misleiden door hun schattige kopjes!

deze keer heb ik een paar kattenvriendjes van me die ik één of twee keer per jaar verzorg.
deze 3 zijn van vrienden van me, en net als die van me eigen ook wel een bont stel met hun eigen streken.

dit is Karel, de knuffelbeer van het stel.
als ik binnen kom dan loopt hij me de hele tijd achter aan, en ik kom er echt niet weg voor dat ik even ben gaan zitten om te knuffelen.
Karel is al een tijdje op dieet, hij was veel dikker. ondanks dat hij dikker was kwam hij bij mij nooit over als een vreetzak, als zijn bakje is gevult dan kijkt hij er wel in maar dat is het dan ook.
hij is eerder je aandacht aan het vragen om te worden geknuffeld.
en zonder knuffel kom je er echt niet weg.



en deze heer is Roest, de oudste van het stel.
probeerd altijd te ontsnappen naar buiten maar dat mag nu even niet.
hij is niet echt een knuffelkont, met geluk mag je hem aaien maar verder ook niet.
wel zit hij altijd bij zijn bakje te wachten tot ik heb heb gevult.
hij heeft zijn momenten maar verder is hij vrij rustig, of hij moet denken de kans te hebben naar buiten te piepen, dan moet je hem goed in de gaten houden, kan dan erg vlug zijn.





en deze dame is de wildste van het stel.
Boedha, een geval apart. de eerste dagen is ze wat ... afstandelijk.
zit wel op de krabpaal en wacht tot het bakje van haar wordt gevult maar dat is het dan ook.
als ik daar wat vaker ben geweest begint het spel, als je dan bezig ben om hun kattenbakken te verschonen is ze in de buurt en springt telkens langs je, staat dan met een blik te kijken van "pak me dan". wat we dus niet doen, ze maakt er een echt spelletje van en staat het dan ook toe dat je haar mag aaien.


ik noem ze altijd me "vakantie vriendjes".
natuurlijk hebben die 3 bij me thuis door dat ik bij andere katten ben geweest maar naar een paar dagen houden ze wel op met aan me te snuffelen.
volgende week begint onze vakantie en dan houden we wissel van oppas.
me vrienden zijn terug en maken van mijn katten hun "vakantie vriendjes".
ik hoop dat ze zich wat gedragen, ze kunnen de boel behoorlijk op stelte zetten als ze weer eens een race-bui hebben of de plukken haar vliegen in het rond als ze weer eens moeten vechten om niks.


deze keer even geen Rambo, Frodo of Nala maar toch een high-poot van hun.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#379

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  en ik val gelijk met de deur in huis, vorige week had ik een kaart die naar Duitsland ging. De...