zondag 16 juli 2017

vrouwen zonder make up

in Nederland was er vorige week nog al wat ophef over een foto van de Haagse zangeres Anouk.
de reactie die er zijn gekomen op deze foto waren positief maar meer negatief.
nu is Anouk lekker nuchter en maalt er niet te veel om maar ik heb er er, net al meerder mensen toch wel even me vraagtekens bij "zie jij er dan perfect uit zo op een zondag morgen, net uit je bed?"
kop op zeg! laten we even bij de les blijven.
we worden allemaal wakker met een gezicht als een gorilla!
strepen van de vouwen in onze lakens en kussen staan in ons gezicht.
we hebben nog last van wallen door het slapen en we hebben allemaal even de tijd nodig om wakker te worden.
na een tijdje strekt het weer bij en zien we er weer iets beter uit.
maar dan komt de clue: make up!
hoeveel procent van de vrouw smeer hun gezicht vol met troep om die sporen te verbergen?
laat ik het maar gewoon rond uit zeggen: zonder make up zagen we er echt niet allemaal zo perfect uit. het wonder om van iedere vrouw een plaatje te maken.
maar met zo een laag make up op je gezicht blijf je er onder nog steeds de persoon die je bent.

ik heb niks tegen make up maar sommige kunnen het wel overdrijven.
kom zeg, het is een gezicht geen kleurboek!
ik kan dus alleen maar zeggen dat ik respect heb voor al die vrouwen die zich durven te tonen als zich zelf, puur natuur.

ik heb er even over moeten denken maar heb besloten het toch te doen.
dit ben ik, misschien net een uurtje uit bed.
geen make up en zelf geen kunstgebit in.
ik ben een vrouw van 44 jaar, door een kaakontsteking ben ik 5 jaar geleden me boven tanden en kiezen kwijt geraakt.
hier voor heb ik een kunstgebit maar thuis draag ik het nooit.
ik draag ook geen make up, ik heb rimpels, die komen van zelf met de jaren, dat noemen ze ouder worden en hoort bij het leven.
ik ben wie ik ben. misschien niet de mooiste maar dat maakt voor mij niet uit.
waar schoonheid zit van binnen, dat komt van uit je hart en niet wat er op een plaatje staat.
wie me wil leren kennen moet dat willen om mij als persoon en niet om hoe ik er uit zie.
dit ben IK, puur en mezelf, geen gerommel met make up of photoshop.
en ik ben trots op wie ik ben!

mensen hebben altijd commentaar, bedenk wel voor je commentaar geeft: ben jij dan puur natuur en perfect? niemand is perfect en dat geeft ook niet.
wees jezelf dat is vaak het wat mensen aan je zullen waarderen.
en wat de foto van Anouk betreft: DIKKE DUIM OPHOOG! puur natuur zouden meer vrouwen moeten doen!

tot het volgende blog ....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...