woensdag 5 juli 2017

#postcrossing#65

daar zijn we weer!
kaartjes sturen is erg leuk en ik ben blij dat er iets is als postcrossing waar mee we nog post kunnen sturen. het blijft een stuk persoonlijker als die saaie, digitale email.
brieven schrijven is ook iets wat we daarom minder doen.

The Letter Writters Alliannce is zo een project wat zich heeft gericht op het schrijven van brieven.
dit project is gestart in juni 2007 en bestaat alweer 10 jaar.
let op! dit is project is alleen voor mensen in de USA, het is niet international!
toch is het zeker de moeitte om even te vermelden dat brieven schrijven kan en mag, en waar de ene zegt dat het oudbollig is zal de ander zeggen dat het juist fijn is om een geschreven woord van iemand op papier persoonlijker overkomt als die email.

in dit blog van postcrossing lees je er meer over:

https://www.postcrossing.com/blog/2017/06/24/the-letter-writers-alliance

het was een druk weekje, ik had weer een aantal kaarten ontvangen.
deze komt uit Duitsland en heeft 150 km gereisd in 6 dagen voor ik hem had ontvangen.
deze papegaaiduiker deed me gelijk denken aan happy feet 2, Sven. Sven was ook een papegaaiduiker.
voor wie de film hebben gezien die snappen hem wel.
ik vind deze vogels apart maar wel bijzonder mooi.


en dan deze kaart, deze komt uit Japan.
in 7 dagen heeft deze kaart 9385 km gereisd voor ik hem had.
de afbeelding is denk ik ergens in een park, Naritasan Shinshoji Temple stond op de achterkant van de kaart.
de afzender komt uit Tokio maar of dit ook in Tokio zelf is dat weet ik niet.
maar het ziet er wel erg mooi uit.

en dan me echt favoriet van deze week.
deze kaart komt uit de USA en heeft in 7 dagen 8963 km afgelegt.
en is verzonden vanuit Los Angeles ... en laat ik nou net dol zijn op deze stad.
ik kan niet uitleggen waarom, nee, niet omdat er zo veel beroemdheden wonen, de stad heeft zo veel meer te bieden.
er is genoeg daar wat je kan ondernemen om te bezoeken.
en Hollywood is daar zeker een van, ik zie mezelf al lopen of the walk of fame, je weet wel, die straat waar al die sterren zijn te vinden van de beroemdheden.

dan had ik deze week ook nog de berichtend van kaarten die zijn aangekomen.
in postcrossing 58 ging er een kaart naar Rusland, deze is na 45 dagen en 5433 km te hebben gereisd aangekomen.
in postcrossing 63 ging er een kaart naar Wit-Rusland, en deze is na 9 dagen en 1700 km ook aangekomen.
en dan tenslotte de kaart van vorige week, die ging naar Duitsland en die was na 3 dagen en 186 km op zijn plaats van bestemming aan gekomen.
en zo staat bij mij de teller op nul wat verstuurde kaart bestreft, alles is aangekomen.

dus hoog tijd om er weer een uit te laten gaan!
deze week is dat naar Polen en zal een afstand van 990 km afleggen voor deze kaart op plaats van bestemming is.
het was lastig om een kaart te vinden want de gene heeft niks aangegeven van kaarten die ze graag zou willen.
klinkt gek maar het is nog moeilijker om een kaart te sturen als je niet weet waar iemand van houdt. ik hoop dat ze houdt van strand, zee en alles wat erbij hoort en blij zal zijn met deze keuze.


na deze week hebben we nog 5 weken te gaan tot aan de vakantie.
dan zijn we er twee weken niet! niet vergeten dus.
omdat ik er dan  dus even van tussen gaan komen er ook wat wijzigingen in postcrossing, en dan met namen in het versturen van de kaarten.
in postcrossing 70 zal er niet 1 maar 2 kaarten uit gaan! en dit zelfde gebeurd dan ook weer in postcrossing 71, na de vakantie.
zo blijft het aantal van één kaart per weerk toch gelijk.
wat me ook doet beseffen dat in die twee weken er kaarten kunnen komen en omdat je nooit precies kan zeggen wanneer is er dus een kans dat in het eerst blog na de vakantie (postcrossing 71) er heel veel ontvangen kaarten zijn.
maar dat zien we wel als het zo ver is.
voor nu: iedereen weer bedankt en graag tot volgende week ...








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...