dinsdag 23 mei 2017

#TBM #9 ... uit de oude doos!

één keer per maand is dit onderdeel op het weblog te vinden.
wie kent het niet ... een foto op instagram of facebook misschien zelfs op twitter met daar bij de #tbt?
dit staat voor Trough Back Thursday. waarom donderdag? geen idee.
maar dat bracht het idee van #TBM : Trough Back Memories, oftewel een foto waar ik een leuke herinnering aan heb of gewoon een leuk moment met een grappige verhaal, maar het kan ook iets triest zou kunnen.
let op! mochten er gezichten van persoon opstaan kan ik deze bewerkt hebben zo dat ze niet zichtbaar meer zijn. dit i.v.m de privacy van deze mensen.

zolderopruiming
met een verhuizing in de planning ben ik in huis dingen gaan opruimen en zo nodig al gaan inpakken.
vooral de zolder is zo een plek waar dingen staan die bijna zonder verder er nog naar te kijken zo wel weg kunnen. staan er al jaren en niemand kijkt er naar om, belangrijk zal het dus wel niet zijn.
toch kom je dozen tegen waar je even in kijkt en dan vind je wel eens wat.
zo als deze twee foto's, me opa en oma.
ik ben nog wel meer tegen gekomen maar deze vond ik toch wel bijzonder.
ik heb van deze foto's waar me opa en oma van vader's zijde opstaan en nu ik deze heb van me moeder's zijde kan ik er meer één geheel van maken.
één collage lijst waar ik dan de foto's van me opa's en oma's kan doen, die van me ouders en andere dierbaren die zijn overleden. weg met al die losse lijstjes en een geheel bij elkaar.
boven het oude theekastje van me oma met op en in het kastje spullen van hun die me dierbare zijn.
naast deze vond ik er nog van me oma voor haar winkel, en van opa, samen met me vader.
maar ook nog vele foto's van me moeder die ik niet kende.
op momenten als deze als je met opruimen allemaal nog foto's vind dan doet het iets met je.
me opa stierf in 1959, ik heb hem nooit echt gekend maar door wat me ouders over hem vertelde voelt het wel als of je hem hebt gekend. dat geld ook voor me oma. die stierf in 1974.
nog geen twee jaar oud was ik en ik kan me daar echt niks meer van herinneren.
maar van haar met mij zijn er wel foto's en dat is dan toch wel leuk om te zien.
in haar ogen staat een soort van glimmende trots af te lezen, ik denk dat ze wel trots was dat ze dat nog heeft kunnen mee maken dat haar dochter zelf een kindje had.
klinkt dramatich maar mijn ouders waren al ruim 16 jaar getrouwd voor ik mezelf tevoorschijn heb getoverd.(haha)
het terug vinden van deze foto's had niet op een beter moment kunnen komen.
aankomende maand, juni, gaan ze grafruiming houden op de begrafplaats waar ze liggen.
mijn moeder, haar zusje, ouders (opa en oma) en een broer van me oma worden dan op respectvolle wijze op gegraven en in speciale dozen worden de menselijk resten afgesloten.
deze doosje worden herbegraven in een speciaal graf waar andere die zijn opgegraven ook worden herbegraven.
weten dat dit gaat gebeuren zijn de gevonden foto's nog echte kostbaar geworden.
ik zal ze zeker goed bewaren en in een mooi album gaan plakken.


dit was voor deze maand #TBM,  volgende maand weer een nieuw blog van dit onderdeel.
tot het volgende blog ....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dingen die duurder zijn geworden in 2024

foto: Freepik Dat alles duurder wordt hoef ik je niet te vertellen.  Toch kan ik me voorstellen dat het fijn is om alles op een rijtje te he...