dinsdag 2 mei 2017

suicide squad/Harley Quin: achter de schermen

dit was weer zo een idee van mij dochter voor haar you tube kanaal.
een video maken van een liedje wat ze leuk vind, de video is weer een parody op een andere parody.
in tegenstelling tot het originele hebben wij geen heel team, maar zijn we met zijn twee.
maakt niks uit, we proberen het gewoon. dus we gingen aan de slag.
we hadden van te voren alles al uitgewerkt op papier, ik dan, me dochter is meer van de creatieve kant, laat haar maar rommelen met make up en de kleding, natuurlijk ook de stukjes dans oefen dan regel ik wel dat de boel op papier staat voor als we gaan filmen.
op zaterdag 8 april was het weer goed genoeg, niet te warm en helder genoeg om er op uit te trekken.
bepakte met onze spullen, eten en drinken gingen we naar de eerste locatie die ik had uitgezocht.
dit is op een stuk weg wat jaren gelden diende als route naar een brug waar het bouwverkeer over ging toen ze bezig waren met de bouw van de Philipsdam.
prima plek voor het eerst stuk.
van uit de auto, camera voor me dochter en het eerst shot kan worden gedraaid.
lekker makkelijk want ze kijkt wat rond, terwijl ik zachtjes rij met de auto.
goed alles we dat hebben zetten we de auto stil en pakken even de boel er bij, het draaiboek.
het volgende shot is ook in de auto en dit keer mag ik de camera zo gaan houden dat je in de binnenspiegel het gezicht van me dochter kan zien.
het volgende schot is voor de auto, niet te moeilijk nog, eigenlijk is het allemaal niet zo moeilijk maar dit is de eerste keer dat we zoiets als dit doen.niet iedereen zal het leuk vinden.
dan gaan we ons weer verplaatsen, richting de brug.
er zijn wordt een deel onder de brug opgenomen en we doen een deel voor aan bij de brug.
onder de brug was het erg koud, winderig en de duiven zijn er luidruchtig.
maar het gaat wat goed, op een stuk na, die moet dan ook opnieuw, en nog een keer want ze vergaat haar vest uit te doen en ik had het halverwege het filmen pas door dat er iets niet klopte.
tussen door is het kijken hoe de resultaten zijn.
de filmpje staan op en I-pad die we bij hadden zo dat er ter plekken dingen kunnen bewerkt worden.
daar bij nog even het draaiboek doornemen, wat hebben we gehad, wat komt nog en wat is weer voor een andere locatie.
daarbij doen we even wat drinken en eten we een boterham.
intussen is het weer wat lekkerder geworden en de stukken die we dan gaan opnemen zij heerlijk in het zonnetje.
wat op zich wel prettig is voor me dochter die in een mouwloze blouse staat.
we moeten nu een beetje vaart er achter gaan zetten omdat de plaats waar we zijn ook het begin is van een fietsroute en intussen zijn er al wat fietsers voorbij gekomen.
ook begon me dochter last te krijgen van de laarzen die ze droeg, pijnlijke voeten.
na een uurtje hebben we alles wat we op deze locatie wilde doen er op staan.
onze publiek had tijdens het filmen nog wel commentaar, er staan daar schapen en die begonnen te blèren als we de muziek op hadden staan. (haha)
wel kijken we nog alles even na of het er goed op staat en dat doet het.
we zijn dus met dit gedeelte klaar, op naar huis, ik begin trek te krijgen in koffie.

er zijn nog een paar stukken die we thuis willen opnemen, dat den we de volgende dag.
de kleding van me dochter is dan ook anders omdat haar karakter ook anders is.
hier voor hebben we de witte muren in ons eigen huis nodig als achtergrond.
na een klein half uurtje staat het er op en hebben we alle shots die er nodig waren om de video te maken.
dan kan me dochter aan de slag, met het draaiboek erbij en de I-pad om alle filmpjes te gaan bewerken.
ook komt de laptop thuis er nog bij, we zijn al vroeg begonnen en zo hebben we even de tijd om alles te bewerken, en zo nodig dingen opnieuw opnemen omdat het toch niet zo goed uit kwam.
het is toch nog een heel gedoe om en video te maken, ik ben er al gauw achter dat ik het maar bij bloggen hou, ik schrijf toch liever.

a.s vrijdag (5 mei) komt de video online op het you tube kanaal van callow.
hier is een link naar haar kanaal:

https://www.youtube.com/channel/UCrnI8UmzO2zawhdDh3BpW3w

a.s zondag (7 mei) kun je deze video ook hier op dit blog vinden.
bedenk wel dat we geen profs zijn maar amateurs.
als dit vaker wordt gedaan zal het denk ik ook allemaal wel beter worden.
voor nu blijft het gewoon leuk en is het voor de lol.
want dat is toch ook een belangrijk ding: lol hebben in wat je doet!
en dat hadden we zeker.

tot het volgende blog ....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dingen die duurder zijn geworden in 2024

foto: Freepik Dat alles duurder wordt hoef ik je niet te vertellen.  Toch kan ik me voorstellen dat het fijn is om alles op een rijtje te he...