vrijdag 12 mei 2017

spelletje spelen? : Monopoly Star Wars

we leven in een tijd dat we bijna een zijn geworden met onze laptop, tablet of telefoon.
als je uit eten gaat maken we allemaal we even gauw een foto voor op onze sociaal media, ik maak maar daar ook schuldig aan.
daarom eens wat anders als die dingen of een avondje bank hangen, gezellig een spelletje spelen.


Bol.com is een van de beste webwinkel die in Nederland en Belgie werkzaam is.
naast speelgoed (de spelletjes) leveren zij o.a boeken, dvd's en andere spullen.
de komende tijd zullen er spellen aanbod komen die jullie terug kunnen vinden en eventueel kunnen kopen bij Bol.com. 

Monopoly Star Wars
het bekende spel Monopoly is er nu ook in een speciale Star Wars editie. verover het Star Wars universum! 
en voor de echte fan misschien wel iets wat je graag in je collectie wil hebben.
in deze galactische strijd om de ultieme macht kies je of je speelt voor de Rebellen (blauw) of het Keizerrijk (rood).
bouw bases, overheers het universum en gebruik krachtige Force-kaarten om je lot te veranderen.
zodra er op alle planeet vakjes een basis staat, is het spel afgelopen. de kant met de meeste bases op het bord wint! 
en denk erom: er kan uiteindelijk altijd maar één winnaar zijn! 
met de volgende planeten: 
Kashyyyk, de thuiswereld van de Wookiees. 
Hoth, de locatie van Echo Base van de Rebel Alliance. 
Geonosis, een geringde planeet buiten de grenzen van de Galactische Republiek. Dagobah, waar Yoda de laatste jaren van zijn lange leven doorbracht. 
Tatooine, geregeerd door de onsterfelijke Hutts. 
Kamino, met belangrijkste exportproduct de Clones. 
Endor, de laatste rustplaats van Darth Vader en het Keizerrijk zelf. 
En Coruscant, het kloppende hart en de hoofdstad van het universum, die we allemaal kennen als locatie van talloze historische gebeurtenissen tijdens de Clone Wars.

may the Force be with you...

inhoud

• Speelbord
• 4 pionnen (Finn, Kylo Ren, Luke    Skywalker en Darth Vader)
• 48 Bases
• 36 Force-kaarten
• 4 symboolkaarten
• 2 dobbelstenen
• Speelgeld (briefjes van 10, 20, 50, 100 en 500)

kenmerken

• Voor 2 tot 4 spelers
• Vanaf 8 jaar oud
• Speeltijd ongeveer 60 minuten


het spel is in Nederland o.a te verkrijgen bij Bol.com:



voor andere landen raad ik aan om bij Amazone.com te kijken.
hier kun je de Engelse uitvoering vinden van Monopoly star wars.
ik ben een kind uit het star wars tijdperk, en ik vond en vind de films nog steeds geweldig.
met de nieuwe reeks ben ik super in me nopjes en je ziet ook gelijk weer overal speelgoed op duiken van star wars.
ik verzamel niet van die figuurtjes maar een bordspel als dit lijkt me echt super gaaf om te hebben.
je eigen star wars spelen aan je tafel, gewoon thuis.
welke team kies jij? 


ieder maand neem ik een spelletje onder de loep, gezellig met zijn alle om de tafel een spelletje doen.
toch gek dat de meeste mensen dit alleen doen met een stroomstoring omdat de tv of computer het niet doet. het kan zo leuk zijn om lekker ouderwets een spelletje te doen!

tot het volgende blog ....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dingen die duurder zijn geworden in 2024

foto: Freepik Dat alles duurder wordt hoef ik je niet te vertellen.  Toch kan ik me voorstellen dat het fijn is om alles op een rijtje te he...