woensdag 24 mei 2017

#postcrossing #59

hoi hoi, hier zijn we weer en ik ben in een opperbeste stemming.
de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
melden ik jullie vorige week dat er weer een kaartje bij de expired lijst was gekomen, heb ik een dag later het bericht dat deze kaart was aangekomen.
de kaart uit postcrossing 49 naar Rusland heeft in 66 dagen 1861 km afgelegt.
hij heeft er dan wat langer over gedaan maar hij is er, phff ... toch blij dat het met deze kaart nog goed is gekomen, nou de ander van de lijst nog! of vraag ik dan weer te veel?
niet uit de expired lijst maar van 2 weken geleden was de kaart uit postcrossing 57, deze ging naar Duitsland en na 10 dagen reizen over 331 km is deze inmiddels ook aan gekomen.

naast de kaarten die zijn aangkomen, heb ik er ook ontvangen deze week.
deze komt uit de USA, en heeft in 7 dagen 8960 km afgelegt.
dat is toch redelijk snel als ik zo vrij mag zijn.
de afbeelding is van de UCLA Bruin Marching Band in 1993 tijdens de Louis B.Sudler Trophy.
eigenlijkt best wel gaaf, ik heb wel vaker van dit soort spektakels gehoord en gezien.
ja daar kan onze plaatselijk fanfare niet tegen op als je ziet wat ze daar doen tijdens hun show.

en deze komt uit Rusland.
de kaart heeft er 9 dagen over gedaan om 2851 km af te leggen voor dat ik heb had.
op de kaart staat een gebouw. het Academic Opera and Ballet Theater.
volgens de tekst op de achter kant een ontwerp van de architect T.G Botyanovsky.
en ik gok dat de jaren 1955-1956 betekenen dat het toen gebouwd is.

en dan de kaart van deze week die ik heb verstuurd.
deze gaat naar Duitsland, met een reisafstand van 452 km.
de ontvangster van deze kaart vroeg of er wat op geschreven kon worden over waar je woont of je favorite boeken of schrijvers, dat heb ik dus gedaan.
ik ben dol op de boeken van Nora Roberts maar de boeken van Julie Kagawa zijn ook zeker erg mooi.
vooral van de Bloed van Eden -serie vond ik erg mooi, ja het is een verhaal met vampieren maar dan echt niet zo zoetsappig als twilight. er zit iets meer pit in.
maar ik dwaal af, we hebben het over kaarten en niet boeken!
de schelpen op de kaart staan voor de zee, ik woon vlak bij de zee. ik heb denk ik wel alles wat ze vroeg redelijk bij elkaar kunnen samenvatten.

eigenlijk best grappig als je kaarten krijgt met van die leuke weetjes erop.
helaas zijn die er van de omgeving waar ik woon niet zo veel.
misschien zelf eens een kaart je maken met daarop wat dingen van uit het dorp?
heb foto's genoeg van het dorp hier. van de kerken, het strand, de haven en andere dingen hier uit de omgeving. nu ik hier nog woon moet dat toch kunnen?
ik hoop eind dit jaar te zijn verhuisd naar een nieuwe woning en een nieuwe plaats.
en daar zijn denk ik wel een paar leuke kaartje te vinden van bijvoorbeeld hunnebedden.
wat het zijn? google het maar even.
en zo zijn we wel weer aan het einde van postcrossing deze week gekomen.
bedankt voor je aandacht en graag toe volgende week ...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dingen die duurder zijn geworden in 2024

foto: Freepik Dat alles duurder wordt hoef ik je niet te vertellen.  Toch kan ik me voorstellen dat het fijn is om alles op een rijtje te he...