donderdag 18 mei 2017

katten en hun gedrag #3

dit is voor de derde keer katten en gedrag.
niet geheel zonder reden maar daar kom ik zo even op terug.
katten hebben toch wel een bijzondere manier van dingen doen, eigenzinnige beesten die een geheel eigen wil hebben.
ik heb er 3 in huis en bij alle 3 vraag ik me regelmatig af of het toeval is of dat ik gewoon 3 katten heb met een geestelijke afwijking?
je hebt er misschien al voorbeelden voorbij zien komen die jij bij je eigen kat herkent?
nou, ik heb er hier nog een paar voor je.

ik moet beken dat het meevalt met die 3 van mij.
maar ik heb een rood/witte poes gehad die dus dit gedrag wel vertoonde.
onze Sam was blij als je weer thuis kwam van weg geweest, hoe wel ze niet alleen achter was gebleven.
mijn vader leefde toen nog en die zorgde dan voor de katten en de hond.
maar madam kon het toch niet na laten een licht beledigde houding af te geven bij thuis komst.
s'avonds lag ze op me rug met har voorpoten rond met nek, soms zelfs even de nagels erin zetten.
toch even laten weten blij te zijn dat we thuis zijn maar toch ook even duidelijk maken met de pootjes en nagels er niet blij mee te zijn geweest.

alle 3 mijn katten zijn huiskatten.
in de zomer als we buiten zitten kunnen ze wel eens hier op de afgesloten achterplaats rond snuffelen maar we doen er alles aan dat ze niet de schutting over kunnen.
Frodo en Nala zijn er twee die graag voor het raam naar buiten gluren. en met een voortuin, bomen voor het huis en gras zitten hier ook vogels.
en dat levert soms wel eens een slagveld op me raamlijst op.
alles wordt verschoven, dingen vallen om en de vitrage is er ook al eens door kapot gegaan omdat er één met haar (Nala) nagels in hing.
allemaal omdat er een paar mussen in de tuin zitten of een paar kauwen in de boom voor het huis.
ik moet er echt rekening mee houden wat ik er weg zet.
planten hoef ik er ook niet neer te zetten, die worden kapot gevreten of ze staan er met poten in de graaien.
helaas wederom onze Nala die dit soort dingen doet,

de afgelopen weken heb ik dus wat blogs van katten en hun gedrag online gezet.
met voorbeelden die ik zelf mee maak met de 3 van mij.
dat gaf mij het idee om een blog over me 3 duiveltjes te gaan schrijven.
er komt dus een nieuwe onderdeel bij: katten-streken.
met in de hoofdrol me eigen duiveltjes.
zonder dollen, ze hebben hun goede momenten maar ook regelmatig hun slechte buien waarbij niks wordt ontzien, zelfs de hond is niet veilig!
hoe en wat ik dat precies ga doen dat zien jullie vanzelf.
ik ga natuurlijk proberen of ik een foto of iets kan filmen van die moment, dat maakt het denk nog leuker.
maar regelmatig komt er een katten-streken online en het zal niet allemaal kattenkwaad zijn maar het zal zeker niet allemaal lief en schattig zijn.
meer hier over volgende week in de eerste katten-streken.
dan zal ik ze even alle 3 voorstellen aan je.

tot het volgende blog ....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dingen die duurder zijn geworden in 2024

foto: Freepik Dat alles duurder wordt hoef ik je niet te vertellen.  Toch kan ik me voorstellen dat het fijn is om alles op een rijtje te he...