vrijdag 5 mei 2017

grappige fouten in schoolwerkjes

dat de school tegenwoordig anders is met onderwijs als in de tijd toen ik naar school ging is niet meer dan logisch.
of ik het altijd een verbetering vind? nee, niet echt.
ik merk dat de manier waarop ik het geleerd kreeg voor vele de simpele en begrijpen de manier is.
maar dat is weer iets heel anders.
schoolwerk maken en fouten maken, twee dingen die bij elkaar horen. zo leert men wat geleerd moet worden. hopen we dan.
maar sommige fouten zijn wel erg grappig en op zich nog eens logische overdacht.
ik vond een paar van die foutjes in schoolwerk die op zich wel erg geniaal beantwoord zijn.
alleen daar voor krijgen ze allemaal al een 10!

op zich een redelijk simpel sommetje.
36 - 29 = 7
maar het antwoord wat er op gegeven is is toch geniaal?
vraag me wel af of 29 repen opeten zo prettig zo zijn voor je maag?
maar de logica van diabetisch is wel super gevonden door de maker van deze test.





laat ik er even bij vermelden dat wiskunde niet mijn sterkste vak was op school.
dus ik kan me in dit antwoord wel vinden.
de vraag is heel letterlijk genomen: zoek x.
nou dat heeft de gene dan ook gedaan.
ja, ik rol nu even niet het antwoord uit me mouw, ik snapte zelf ook nooit iets van wiskunde.
nou hadden wij een redelijk gestrest type wat onze wiskunde gaf, die heel weinig kon hebben van de kids in de klas.




tja, zeg maar eens dat hij of zij ongelijk heeft.
er staat in Genesis beschreven hoe God de hemel maakte, 2 verschillende. een die voor de dag was en een die voor de nacht was.
dus technische gezien is dit wel een logische verklaring voor de uitleg van hoe wolken ontstaan.

deze laatste is een hele lijst aan geniale antwoorden, dat vond de onderwijzer blijkt baar toch ook.
vraag 4 is geweldig, ja een reden om te scheiden is dat je getrouwd ben.
vraag 1 is een beetje een strikvraag denk ik?
Napoleon stierf niet een een oorlog maar op 5 mei 1821 op Sint-Helena waar hij naar toen was verbannen, hij was 51 jaar.
ik heb het even opgezocht, ik wist dit echt niet uit me hoofd, ik wist wel dat hij niet tijdens een oorlog was overleden.





dit waren een paar erg leuke schooltesten met geniale antwoorden op vragen.
fout maar zeker erg goed gevonden van de leerling die er verantwoordelijk voor is.

tot het volgende blog ....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dingen die duurder zijn geworden in 2024

foto: Freepik Dat alles duurder wordt hoef ik je niet te vertellen.  Toch kan ik me voorstellen dat het fijn is om alles op een rijtje te he...