zondag 28 mei 2017

deel 3: lied van mijn hart

deel 1 en 2 nog niet gelezen? hier volgende de links er naar.

deel 1:

http://scoozie-mouse.blogspot.nl/2017/05/deel-1-lied-van-mijn-hart.html

deel 2:

http://scoozie-mouse.blogspot.nl/2017/05/deel-2-lied-van-mijn-hart.html


en dan volg hier het 3de deel van lied van mijn hart, veel lees plezier!



                                        lied van mijn hart


Ginger moet denken aan het verzoek van Adam. Die was inmiddels met Tim vertrokken voor school.
Het lijkt haar heerlijk om hier te blijven en Adam lijkt haar geen verkeerd gezelschap.
Misschien dat ze hier wat rust kan vinden? Ze moet het weten. Is hij wel of niet vrij?
Er wordt zachtjes op de deur geklopt en Ginger schrikt op uit haar gedachten.
Bij de achterdeur ziet ze Joey staan, meteen doet ze open.
‘Potdorie, Ginger, wil jij mij niet meer zo laten schrikken! Ik heb in alle staat gestaan, jij en die auto van mijn, kind, die gammele bak is rijp voor de sloop.’
Joey omhelst haar stevig en kijkt haar een goed aan. zo te zien lijkt ze in orde.
Ginger gebaard dat hij moet gaan zitten, ‘het is goed echt! Adam Nichols was zo aardig me een lift en slaapplek te bieden. heb je toevallig me oplader meegenomen?’
Joey knikt en vist de oplader uit zijn jaszak, Ginger haalt haar mobiel uit d’r broekzak en sluit de oplader aan.
‘Zo, ik moet je iets laten zien.’
joey kijkt Ginger aan, ‘wat is er aan de hand?’
Ginger wappert met haar handen, ‘even geduld, die mobiel start nu toch nog niet op, wil je wat drinken? koffie, thee, wat anders?’
na een kleine vijf minuten zitten ze beiden aan de tafel, Joey met koffie en Ginger met thee.
‘en vertel nou eens wat er was wat je deed wegvluchten?’ begint Joey. 
Ginger zuchten diep en keek of haar mobiel al wilde starten, dat deed die en ze scrolde naar haar berichten om Joey het bericht je te laten lezen.
Joey las het bericht, terwijl hij las begon de mobiel te piepen, een teken dat er weer een bericht binnen kwam.
Ginger nam haar telefoon en opende het bericht.
“Vluchten heeft geen zin. Kom terug naar huis.”
Joey stond op en las mee over haar schouder en leek wit weg te trekken, zichtbaar geschrokken liet hij zit op zijn stoel terug vallen.
‘Ginger, wie dit ook is het kan hem niet zijn!’
‘Hoe kun je daar zo zeker van zijn?’ vroeg ze hem.
‘Tja’ … Joey aarzelde even om te antwoorden, ‘ik heb een deal gesloten met iemand die me op de hoogte zou houden van hoe en wat het met zou hem in de gevangenis en enige tijd geleden al, voor je tour begon, kreeg ik het bericht dat hij was neergestoken door een medegevangenen, een fan van je of zo iets. punt is dat hij best aardig te grazen is genomen en een van de steken was in zijn long. hij heeft het niet gehaald. Ik had het je moeten vertellen maar wilde je verder niet meer lastig vallen met hem.’
Het bleef even stil.
‘Maar als dit McKenzie niet is wie dan?’ 
‘Geen idee maar dat gaan we uitzoeken, eerst een veilige plek voor jouw zien te vinden.’
Ginger schudde haar hoofd, ‘nee, nee, nee, dit gaat me weer niet gebeuren! IK neem het aanbod van Adam aan, niemand weet dat ik hier zit. Wie het ook is weet dat ik wegging maar niet waar ik zit.’
‘Ginger! dat kun je niet doen, wat als hij je wel vind? we weten niet wie het is en waartoe hij in staat is. Denk aan de zoon van die man, je wil hem toch niet in gevaar brengen?’
Ginger stak haar handen omhoog, ‘luister Joey, we vertellen Adam de waarheid, ik vertrouw hem, hij zal me echt niks doen. Tim hoeft niks te weten en we letten op hem. niemand weet wie ik ben, ze zullen me leren kennen als Ginger. In tussen kan je misschien via mijn mobiel gaan uitzoeken waar de berichten vandaan komen of zo. Wie het ook is je moet hem stoppen.’ 
Joey knikte, ‘oké, als dit is wat je wilt, laten we die Adam opzoeken en vertellen wat er aan de hand is, geef me je mobiel en ik laat wat dingen uitzoeken.’

‘Adam, er is een man en een vrouw hier voor je. De vrouw zegt dat je haar gisteren hebt geholpen toen ze met autopech stond’, Claire keek hem aan en haar gezichtsuitdrukking was verbaasd maar gelijk ook vol met nog meer vragen.
Adam moest liet een glimlach zien, ‘het is goed, Claire en ja, het klopt dat ik gisteren een dame in nood heb geholpen. Meer hoef je voor nu niet te weten.’
Zonder verder een woord te wissel liep hij weg om de twee te ontmoeten.
Adam had een vaag vermoeden wie de man was, die manager van Ginger.

Het drietal zocht een plekje in de Shanty, Adam was zeer hoffelijk naar Ginger toe viel Joey op.
Adam liet ze even samen om wat te drinken voor hen te halen.
‘Aardige gast en hij lijkt jou graag te mogen’ zei Joey.
Ginger moest blozen.
‘O, zit het zo’ was de reactie van Joey.
‘Nee, nee, ik bedoel …’ stamelde Ginger, Joey moest lachen.
‘Het is al goed, je wil hier ook blijven om te zien of er een kansje is dat Adam meer dan een nieuwe kennis voor je kan zijn?’
Tijd om te antwoorden kreeg ze niet omdat Adam 3 drankjes op tafel neerzetten.
Ginger keek naar Joey en die keek op zijn beurt weer naar Adam.
‘Het lijkt erop dat Ginger je vertrouwd en ik ga er dan ook vanuit dat je geen misbruik zal maken van wat ik je nu ga vertellen.’stak Joey van wal.
Adam hield zijn handen omhoog, ‘als je wil suggereren dat ik pers bel of wie ze is en waar ze nu is dan klopt het dat ik ben te vertrouwen. Ik ken het leven van een artiest niet maar ik denk dat ze recht heeft op privacy en wat rust.’
Joey knikt, wijze man dacht hij, misschien dat Ginger inderdaad gelijk had.
Joey nam een slok en keek Adam weer aan, en begon toen zijn verhaal.
Hij vertelde van de stalker die Ginger, deze was gepakt en veroordeeld.
Hij vertelde van zijn deal en hoe het met de stalker was afgelopen, en dat nu bleek dat Ginger weer berichtjes kreeg.
Adam leek duidelijk geschrokken bij het horen van deze ellende maar zei niks en liet Joey verder praten.
‘Er is dus overduidelijk iemand die weet van de stalker die ze had, blijkbaar weet deze persoon niet dat ik als wist dat de echte stalker is overleden. Iemand is dus een copycat van de eerder stalker.’
‘Hoe wil je dit gaan aanpakken’ vroeg Adam.
‘Joey neemt me mobiel mee voor nu om wat gegevens eraf te halen zo dat de afzender kan worden opgespoord, intussen moet ik even uit het zicht en niemand hier weet wie ik ben, ik ben Ginger en me achtergrond kennen ze niet. Ik zou gewoon een vriendin van je kunnen zijn.’ Terwijl Ginger dat zei kreeg ze een kleur.
Adam liet het allemaal even op hem inwerken.
‘Dus je blijft bij mij omdat je hier niet herkend bent en dus veilig bent?’
Ginger kleurde weer, ‘nou, … ik wil jouw ook graag beter leren kennen en natuurlijk ook Tim.’
Joey stond op, ‘zal ik jullie even alleen laten en nog wat te drinken halen dan.’
Op antwoord wacht hij niet en liep naar de bar.
‘Ginger, ik wil je graag helpen en je bent welkom om bij mij te blijven. Ik mag je wel maar ik weet dat de kans dat wij meer dan vrienden kunnen zijn is denk ik klein, ik een onderwijzer en jij een popidool ….’
Zonder na te denken had Ginger hem gekust.
die paar seconden leken minuten, uren.
Adam keek haar aan, Ginger kreeg weer die rode kleur op haar wangen. 
‘Als je dan hier toch moeten blijven kunnen we misschien maar eens kijken of een onderwijzer en een popidool een kans je hebben.’

Vanaf de bar zag Joey het allemaal aan.
‘Het lijkt erop dat u dochter en onze Adam elkaar wel leuk lijken te vinden?’
Joey keek op en keek een vrouw recht in de ogen, en wat voor ogen.
Joey stak zijn hand uit, ‘Joey West is de naam, en zij is niet mijn dochter maar ik draag wel grote zorg voor haar.’
‘Claire Lavender, aangenaam, ik werk op de school met Adam samen.’
niemand leek nog te denken aan het doel van hun samenzijn. 
Joey en Claire leken elkaar gevonden te hebben in een goed gesprek. Joey mocht deze vrouw wel. 
en Ginger en Adam leken elkaar gevonden te hebben en waren nu hun weg aan het aftasten.

Adam zuchten diep. Hij kon het bijna nog niet geloven.
Een dame in nood helpen met autopech en vervolgens blij deze vrouw een popidool te zijn met een stalker die hulp nodig heeft.
Ze was mooie en ze had humor, haar lach was aanstekelijk en ze leek alles opzij te zetten om met Tim tijd door te brengen.
Tim leek te genieten van zijn momenten met Ginger samen.
Zij had hem gekust? Even had de wereld stil gestaan, Joey had hen alleen gelaten en leek zelf het goed met Claire te kunnen vinden.
Gisteren was Joey geweest om Ginger haar mobiel terug te brengen maar was niet gebleven. Hij had een afspraak.
Eerder deze ochtend was hij Jaxon tegengekomen in de winkel en die had hem gevraagd of hij wist wie de man was waar Jaxon Claire mee had gezien.
Adam kon wel raden wie de man was geweest maar had gedaan alsof hij niks wist van een man.
‘wat sta jij te dromen?’ Zachte handen geleden rond zijn middel en kust hem in zijn nek. Dit was om gek te worden wat ze met hem deed.
deze laatste 4 dagen waren een grote ontdekkingstocht geweest en het had hem veel wilkracht gekosten om Ginger niet naar zijn bed te dragen en de liefde met haar te bedrijven.
‘Ginger, ik weet niet hoe lang ik me nog kan beheersen voor ik je me bed in sleur?’
‘hmm … Klinkt gevaarlijk maar zeer aangenaam’ was haar antwoord.
Adam draaide zich om en trok haar in zijn armen, ‘weet wat je zegt, ik ben al wat jaartjes alleen en heb dus heel wat schade in te halen.’
Ginger liet een vinger lang zijn oor, langzaam langs zijn nek glijden voor ze hem kuste.
Er kwam een laag, bijna grommende geluid voort.
‘Ik wil niet te snel gaan’ fluisterde hij zacht. 
‘wie zegt dat ik langzaam wil’ was het antwoord terug en ze pakte hem bij de hand en trok hem mee naar boven.

Adam keek naar Ginger. Ze Lag te slapen.
Ze was mooie en hij kon het bijna nog niet geloven dat hij zojuist met haar had gevreeën.
Hij wist het zeker nu, hij was verliefd geworden op de dame in nood, een popidool.
En het leek er op dat zij voor hem ook gevoelens had gekregen.
Zou het kunnen? een onderwijzer en een popster? 
Hij nam haar voorzichtig in zijn armen en liet haar verder slapen.

Ginger werd wakker en voelde nog de gloed van genot door haar lijf gaan.
Had zij nou werkelijk Adam mee naar bed getrokken?
Ze wist het zeker toen ze dit had gedaan, ze wilde bij Adam zijn.
Hij was de liefste man die ze ooit was tegengekomen. Hij leefde mee en leek haar te willen beschermen.
Tim was ook al zo een lieverd, heerlijk vond ze het om een spelletje met hem te spelen.
Joey leek intussen ook een klein geheimpje te bewaren, Adam had haar verteld van de arts die hem had gezien met een vrouw.
 Deze vrouw was Claire, zij werkte bij Adam op de school maar bleek in de ochtenduren bij de arts te werken.
De oude snoeperd!
Ginger werd uit haar gedachten gehaald door haar mobiel die begon te piepen, een sms berichtje.
“Ik weet waar je zit! Zelfs een dorpsonderwijzer kan je niet voor mij verbergen! Ik kom je halen want je hoort bij mij en niet bij hem!" 
Nee, dit kon niet! hij had haar kunnen vinden.


Adam had gedaan wat hem het best leek.
Hij had naar de politie gebeld en gevraagd of iemand langs kon komen.
Niet veel later was Wyatt verschenen.
Ginger zat er verslagen bij, ze had weg willen gaan, bang om Adam en Tim in gevaar te brengen als ze bleef.
Er werd op de achter deur geklopt, Claire en Joey kwamen binnen.
Adam trok een wenkbrauw op bij het zien van hun twee.
‘Ja, luister’ begon Joey, ‘ik ben maar eerlijk geweest en heb Claire vertelt wie ik ben en wie Ginger is en hoe het in elkaar steekt. Dat jullie verliefd werden dat had ik niet verwacht.’
‘Waar is Tim?’ vroeg Claire.
‘Ik heb de Kents gebeld en gevraagd of hij bij hen kon blijven omdat ik hier even een crisis heb en het hen later wel zal uitleggen.’
Claire knikte, ‘Prima, dan is hij veilig.’
Ze ging bij Ginger zitten en legde een hand op die van haar, ‘Nou jouw veiligheid nog. We willen niet dat je wat overkomt, je hebt horde met fans waar we aan moeten denken en als ik onze Adam zo bekijk dan is dat je grootste fan.’
Ginger moest glimlachen om wat Claire zei.
‘Allemaal leuk en aardig maar er loopt een mafkees rond die achter haar aan zit! en over mijn lijk dat hij met één vinger aan haar komt!’ schreeuwde Adam bijna uit.
Wyatt bracht de boel tot kalmering en stelde een plan voor. 
‘Ik weet dat je dit vast niet ziet zitten maar het zou wel eens kunnen werken’, hij keek naar Adam.
‘Kom op met je plan’ gebood Joey hem.
‘luister, theoretisch kan ik niks doen tot hij Ginger wat aan doet. Sorry, zo is nu eenmaal de wet maar die wet kunnen we een handje helpen door een soort val op te zetten.’
‘Je wil haar als lokaas gebruik’ onderbrak Adam hem.
‘Ja en nee, ja ik wil dat zij hier blijft, Jij gaat weg en doet alsof je bijvoorbeeld even boodschappen gaat doen, niet echt maar je moet uitzicht zijn. Claire en Joey gaan straks weg, gewoon zoals je zou doen als je op bezoek ben geweest. Laat duidelijk merken dat jullie naar huis gaan en jij boodschappen gaat halen. De kans is groot dat hij dit huis in de gaten houdt dus jullie weg en zij hier geeft hem een kans maar wij zijn op afstand en grijpen hem zodra dat kan.’
Adam twijfelde, ‘ik weet het niet? wat als …’
‘we doen het!’ zie Ginger op een ferme toon, ‘Dit moet afgelopen zijn, wie het ook is, het moet stoppen. ik wil gewoon verder met me dingen en ik wil een leven met jouw Adam, we hebben dus geen keus.’
Joey sloeg een hand op Adam’s schouder, ‘doe nou maar mee want als zij iets wil krijgt ze altijd wat ze wil, als manager kan ik het weten.’
Adam zuchten, ‘oké, we doen het maar als hij haar …’
‘Dat gebeurd niet, daar zorg ik voor’ onderbrak wyatt hem.

Wyatt gaf een telefoontje naar het bureau waar hij collega Robert Miller inlichten over wat hij ging doen.
Claire stelde Adam gerust en dat hij vertrouwen moest hebben.
Joey wilde van Ginger weten of ze het zeker wist.
‘Ik weet het zeker! Het moet stoppen, dit brengt ons in gevaar en ik maakt dan het meeste zorgen om Tim.’
Adam keek haar aan, zijn ogen waren ontroerd, ‘Ik hou van je en wil jou graag in me leven, en ik denk dat Tim daar hetzelfde over denkt.’
Ginger sloeg een arm om Adam en kust hem.
‘Gaan ze weer’ gromde Joey, ‘Jij hebt anders ook niet te klagen’ kaatste Claire terug.
Joey voelde dat zijn gezicht kleurde.


wordt vervolgd ....


deel 4:

http://scoozie-mouse.blogspot.nl/2017/06/deel-4-en-laatste-deel-van-lied-van.html

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen