zondag 21 mei 2017

deel 2: lied van mijn hart

deel 1 gemist hier volgt een link er naar:

http://scoozie-mouse.blogspot.nl/2017/05/deel-1-lied-van-mijn-hart.html


en dan volg hier het 2de deel van lied van mijn hart, veel lees plezier!




                                         lied van mijn hart


Het ritje naar Adam’s huis was niet zo ver.
Ginger had al snel door dat Adam geen idee had wie ze was, dat wilde ze graag zo houden.
Adam had kort verteld dat hij als onderwijzer werkte in het dorpje en een alleenstaande vader was van een zoon die 10 jaar oud was.
Thuis zat zijn oppas, een meisje die ook uit het dorp kwam, Julia.
Ginger vertelde weinig, ze was alleen was op een soort trektocht met vrienden, ze had de auto van een vriend gepakt om even wat alleen te kunnen zijn.
In feiten waren die vrienden de crew en de trektocht was de tour die ze had, Joey de vriend van de auto maar dat hoefde Adam niet te weten vond ze.
Bij zijn huis parkeerde hij voor de garage, stapte uit en liep rond om Ginger te helpen met uitstappen, daarna sloot hij af.
Hij was wel galant moest ze toegeven.
hij gebaarde hem te volgen langs een pad wat naar de achterkant van de woning leiden en stapte een keuken binnen.
‘Ik zal Julia laten weten dat ik thuis ben dan kan ze ook naar huis.’
Hij liet Ginger achter in de keuken, ergens hoorde ze gepraat, ze keek de keuken rond. Deze was had een landelijke uitstraling en zag er netjes uit.
Voorzien van de gemakken die je nodig hebt in een keuken maar miste overduidelijk de vrouwelijke hand van inrichting. geen potjes en prullen die je in een keuken zou kunnen vinden.
‘O, jij bent …!’ verder kwam Julia niet, Ginger gebaarde haar te zwijgen.
‘Ja, dat ben ik maar zeg niks tegen Adam, deze anonimiteit wil ik graag even zo houden, alsjeblieft?’ sprak Ginger op zachte toon.
Julia knikte, ‘ik begrijp het, soms is wat rust zonder wilde fans ook wel eens lekker.’
Ginger mocht dit meisje gelijk. Ze had haar herkent maar bleek respect voor haar te hebben als een gewoon persoon.
Ginger zuchten, ‘dank je. noem me geen Gigi maar gewoon Ginger, dat is me echte naam.’
‘Weet ik’ zei het meisje, ‘ik lees ook de roddelbladen wel eens. Ik zal niemand iets zeggen, beloofd!’
Ginger keek langs Julia heen om te zien of horen of Adam ergens was.
‘Hij is even naar boven om bij Tim te kijken, hij is zo terug. kun je hem zeggen dat ik naar huis ben gegaan? ik heb morgen nog school en ik ben best wel moe.’
Ginger knikte, ‘ik zal het doorgeven en nogmaals bedankt.’
‘Geen probleem’, Julia liep langs Ginger en pakte haar jas, die op een haak bij de deur hing.
‘nou, toch leuk je te ontmoeten en misschien dat ik je nog eens zie?
‘Zou kunnen’ zei Ginger, ‘dit lijkt me een prima plek om anoniem van wat rust te genieten.’
Julia knikte alleen en liep de deur uit.
Phff … wat een opluchting dacht Ginger, als zij haar herkenden dan zouden er vast nog meer zijn die haar hier herkende. zouden ze allemaal zo makkelijk zijn en een geheimpje met haar willen delen?
‘Tim slaapt, sorry dat ik je liet wachten’ zei Adam die weer terug was.
‘Geen probleem’ gebaarde Ginger, ‘volkomen normaal dat je eerst even bij je zoon ging kijken. Je lijkte me een goeie vader?
Adam knikte, ‘er hangt daar een telefoon zodat je een van je vrienden kan bellen maar misschien is het wijs dat ze morgen je komen halen en je vanavond even op warmte en uitrust.’
‘Dank je dat is aardig van je.’
‘Geen probleem’ zei Adam, naar haar het adres te hebben gegeven om door te geven liet hij haar alleen voor haar gesprekje en ging hij het logeerbed voor haar op orde brengen.

Het mobieltje van Joey ging af, een vreemd nummer, toch nam hij op.
‘Joey, Ginger hier. Niet gelijk gaan stressen, ik ben oké maar je auto staat ergens met pech.
‘Waar ben je? ik kom er aan.’
‘Nee, is niet nodig, ik had hulp van een aardige man die hier in een dorpje woont wat Cottonshall heet. Zijn naam is Adam Nichols en hij heeft me een lift gegeven naar zijn huis. Hij heeft geen idee wie ik ben.
‘Verdomme, Gigi! ik roep je nog na dat me auto niet oké is.’
‘Geeft niet Joey, ik was even te koppig. Ik blijf vannacht hier slapen, kun je morgen naar hier komen?’
‘Ik kom je desnoods nu nog halen.’
‘Nee, echt is niet nodig, rust zelf ook wat uit. ik zal je het adres geven en dan zie ik je hier morgen wel verschijnen. Joey, maak je niet druk, ik zit goed hier. Ik denk niet dat Adam me iets zal aandoen, verkrachten ofzo.’
‘Gigi!’
‘Sorry, was een grapje, komt echt goed met me. laat me gewoon even een rust nachtje doorbrengen zonder al die heisa van de crew erbij.’
Joey zuchten, ‘oke meissie, ik haal je morgen op. pas op en doe je deur op slot, niks zeggen dat hij weet wil nog niet zeggen dat hij niet weet wie je bent.’
‘Ik geloof oprecht dat hij niet weet wie ik ben, ik zie je morgen Joey. Dank je.’
De verbinding was verbroken, Joey staarden even naar zijn mobiel.
Oké, ze was in orde en hopelijk veilig. Hij hield van haar, ze was als een dochter voor hem en als er iets met haar zou gebeuren dan zou hij zich geen raad weten.
Niet om haar gouden strotje en de verdiensten, gewoon om haar zelf, ze had een goed hart.

Ginger voelde zich vrij. even geen druk om Gigi te zijn.
Ze hoorde Adam terugkomen. Deze had het pak voor een losse joggingbroek en shirt vervangen, hij zag er niet slecht uit moest aan zichzelf toe geven.
‘Ik heb de logeerkamer voor je op orde gebracht en een makkelijk broek en shirt voor je neergelegd, ze zullen wel iets te groot zijn maar het is comfortabeler als wat je nu aan heb. Als je wil kan je boven je omkleden en dan kan ik hier wat te drinken inschenken en misschien dat je wel een snack erbij lust?’ zei Adam.
Ginger knikte, ‘Graag’. Adam gaf haar aanwijzingen waar ze de logeerkamer kon vinden. Ginger ging naar boven en Adam ging aan de slag in de keuken.

Na nog geen kwartier kwam Ginger beneden in de broek en shirt van Adam, ze waren inderdaad iets te groot maar zat verder wel goed.
Adam had in zijn woonkamer hun drinken neergezet en had schaal crackertjes en verschillende belegsoorten neer gezet.
Hij gebaarde haar naar binnen te gaan en te gaan zitten.
Ginger ginger gemakkelijk in de hoek van de bank zitten terwijl Adam in de andere hoek neer streek.
‘Zo, dus jij bent op trektocht met je vrienden? komen jullie van ver? begon Adam.
Ginger nam een slokje uit het glas, ‘ja, we zijn vertrokken vanuit Helena in Montana, daar kom ik oorspronkelijk vandaar dus het leek wel leuk om van daaruit te beginnen.’ Meteen verslikte ze zich, wat had ze nou gezegd?
Adam leek het niet echt door te hebben, ‘gaat het? praten en drinken tegelijk wil nog niet zo veel mensen lukken.’
Ginger lachten, ze kon dit niet. Ze wist niet waarom maar ze vertrouwde deze man. Hij was aardig en leek op geen enkele wijze enige intentie te hebben iets van haar te willen.
‘Adam’ begon Ginger, ‘kan ik je vertrouwen? ik bedoel als ik jouw iets vertel zul je dan niet … nou ja, zul je dan niet gelijk dat gaan rondvertellen?
Adam keek haar verbaasd aan, ‘ik beloof je dat ik niemand iets zal vertellen wat je ook wil delen. Als ik je kan helpen dan doe ik dat graag. Soms moet je iemand kunnen vertrouw en jij lijkt me iemand nodig te hebben die je kan vertrouwen dus lucht je hart, ik zal luisteren.’
Ginger ging wat makkelijker zitten en keek naar Adam.
‘Goed, ik ben eigenlijk een beetje weg gevlucht, ik was de drukte en zo zat en heb de auto van een vriend meegenomen. zijn waarschuwing dat zijn auto niet oké was had ik genegeerd, dacht dat hij probeerde me tegen te houden met een smoes.’
‘Dat er iets was is wel gebleken’ grinnikte Adam, ‘ik zal morgen Gabe bellen voor je dan kan hij hem ophalen en die riem vervangen.’
Ginger knikte instemmend, ‘Ik heet Ginger Harper maar mensen kennen mij vaker onder een andere naam, Gigi.’
Adam zei niks en leek geen spoor van herkenning te hebben.
‘Gigi is het grote popidool van de jeugd, je oppas herkende me maar beloofde om niks te zeggen, aardige meid trouwens. die trektocht is dus eigenlijk me tour, vanavond was de laatste uit de reeks van bijna 3 maanden, ik zat er doorheen en na het zoveelste irritatie moment wilde ik er van tussen. me vrienden zijn de crew, en de auto is van mijn manager Joey West.’
Adam zei niks en liet de informatie intrekken.
‘Ik droomde er me hele leven al van om te zingen, na een talentenjacht waar ik tweede werd leerde ik Joey kennen en hij heeft me zover gekregen tot waar ik nu ben. Hij is een goeie gast, soms net een vader. dit was de zwaarste en grootste tour die we tot nu toe hebben gehouden en hoewel ik het leuk vind wat ik doe verlang ik ook steeds meer naar rust, geen tour, geen fans die van alles van je willen.’
Er viel een stilte die Ginger iets ongemakkelijk vond.
‘Ik heb dus een beroemdheid op de bank bij me zitten’ zei adam, ‘en ik ken je niet, dat Julia je wel herkende verbaasd me niks, misschien dat Tim je ook nog wel kent?’
‘Zou kunnen’ zei Ginger.
‘Goed, laat me het even op rij zetten, je bent dus een popidool met een horde wilde fans, je verlangt naar rust en je hebt moeite met wie je wel en niet kan vertrouwen?’
Hij keek haar aan, Ginger wist niet waarom maar iets aan hem trok haar aan.
Ze knikte, ‘ja, dat is het kort wel samengevat.’
‘Dan ben je hier wel op je plek, niemand hier zal je veroordelen, mensen accepteren elkaar hier zoals ze zijn en leven met elkaar mee in moeilijke tijden, dat weet ik uit ervaring. ik neem aan dat je die Joey hebt gebeld dat hij je hier kan vinden?
Ginger Knikte weer.
‘Luister, het maakt mij niet uit of je beroemd bent of niet, ik merk dat je een goed hart heb en dat je je geheim nu met me deelt lijkt mij een teken dat je me vertrouwt. Ik zal je vertrouwen niet beschamen en de pers bellen, dat soort dingen houden we hier in Cottonshall niet, we hebben respect voor elkaar hier.’
Ginger voelde een opluchting door haar lijf gaan. Adam ging verder, ‘8 jaar geleden liet mijn vrouw mij samen met onze zoon achter, dit was toch niet wat ze wilde zei ze en vertrok. Ik was kapot, dit was het laatste wat ik had verwacht maar ik heb geprobeerd het beste er van te maken en kreeg uit vele hoeken hulp, oppas voor Tim of gewoon een van de vrouwen die hier kwam helpen in me huishouden, vaak met de nodige bakjes voor de vriezer aan eten. Ik kan je dus verzekeren dat mensen hier je zullen helpen en niet aan de wolven van de pers uitleveren.’
‘O, wat erg voor je’ zei Ginger, ze wist even niet zo goed wat ze moest zeggen.
‘Het is oké, ik ben verder gegaan met me leven en probeer een goede vader voor me zoon te zijn, hoewel ik me ex vrouw niet meer hoeft te zien zal ik hem er niet van weerhouden haar te zoeken als hij dat zou willen.’
Ginger knikte, ‘goed van je, hoe moeilijk het ook zou zijn, ze blijft toch zijn moeder. laat ze zelf maar uitleggen waarom ze hem heeft achtergelaten.’
Adam staarde even naar haar, ‘ja, je hebt gelijk. Ik ben alleen bang dat het een grote teleurstelling voor hem zal zijn, als hij haar ooit vindt.’
Beiden zeiden niks, Ginger dacht aan de jongen die boven lag te slapen, hij had absoluut een super vader, helaas kon ze dat niet van ze moeder zeggen dat het een super mam was.
Na een korte stilte kwam het gesprek weer op gang. Adam vertelt over zijn baan als leraar en zijn taken als hoofdonderwijzer. Ginger vertel iets meer over haar leven als popster en de tijd leek voorbij te vliegen toen beiden merkte dat het al diep in de nacht was.
‘Laten we nog maar een paar uurtjes slaap meepakken, ik ruim dit wel even op, ga jij maar naar boven en geniet van je rust’ zei Adam.
‘Weet je het zeker?’vroeg Ginger.
Adam knikte, ‘ga maar, ik duik er ook zo in.’

Eenmaal op bed voelde Ginger de rust in haar lijf niet echt komen.
Ze had opgebiecht wie ze was en het leek hem verder niet te boeien.
Hij bleef kalm en leek het gewoon te accepteren.
Dat ze was weggevlucht was niet geheel onjuist, ze had alleen niet erbij vertelt waarom, zelf Joey had ze niks gezegt.
het kon niet waar zijn dat hij vrij was, ze wist alleen zijn voornaam, Justin.
Joey had de zaak van haar stalker verder afgehandeld en had zo min mogelijk over hem gezegd.
Hij was opgepakt en zat vast, dat was het enige wat Joey had gezegd.
Ginger voelde haar ogen zwaar worden en ze viel in slaap.

Ze werd wakker van vrolijk gelach wat van beneden kwam.
ze knipperde met haar ogen en moest even haar hoofd helder krijgen.
O ja, ze had autopech gehad en de knappe Adam had haar geholpen.
Ginger trok haar spijkerbroek aan maar hield het shirt van Adam aan, op blote voeten ging ze naar beneden.
In de keuken stond Adam bij het aanrecht en aan de tafel zat een jongen een boterham te eten.
De jongen merkte haar gelijk op.
‘goedemorgen’ begroeten hij haar met een glimlach.
‘Goedemorgen’ antwoorden ze hem terug, ‘jij bent vast Tim.’
De jongen knikte, ‘jij bent Gigi, ik heb wel eens muziek van je gehoord maar pa heeft gezegd dat we je niet zo mogen noemen. dat het ons geheimpje is dat je hier bent.’
Ginger moest lachen en keek even naar Adam, ‘Ja, ons geheimpje.’
‘Goedemorgen, lekker geslapen? maak je geen zorgen, Tim en ik zijn goed in geheimpjes bewaren.’ zei Adam, ‘koffie of thee?’
‘thee, graag en ik heb heerlijk geslapen’, ze schoof een stoel naar achter aan nam plaats aan de tafel bij Tim.
Ginger is op slag verliefd op deze knul, zo een schatje.
met z’n drieën ontbijten ze. Adam kijkt voldaan naar het gezelschap aan zijn tafel.
Die blauwe kleur in haar haar staat haar erg goed en ze ziet er zo bij daglicht nog mooier uit. Meteen laat hij het weer los, een vrouw als zij zal nooit kunnen vallen voor een man als hij. Een dorpsleraar met een zoon. Hij heeft haar niet echt veel te bieden en zij is overduidelijk een vrouw van de wereld. Een popidool, die zou nooit hier kunnen neerstrijken.
als ze klaar zijn ruimen Ginger en Adam de tafel af en Tim gaat zich klaar maken om straks met zijn vader mee te gaan naar school.
‘Ik heb Gabe al gebeld, hij zou langs komen voor de autosleutels en de auto naar zijn garage slepen’ zegt Adam.
‘Dank je’ antwoordt Ginger hem, ‘ik denk dat Joey er straks ook wel zou zijn.’
Adam draait nog wat vertwijfeld, ‘Ginger, hoe zou je het vinden om een paar dagen extra rust te hebben? Ik zou het leuk vinden om je beter te leren kennen, als vrienden. een dorpsonderwijzer als ik heeft nou eenmaal niet zo veel gemeen met een grote ster als jij maar ik zou het leuk vinden om vrienden met je te zijn. Wat denk je? Jij en ik, onderwijs en een popster die vrienden zijn?’
Adam heeft meteen spijt dat hij het vroeg, niet dat hij het niet meent maar het kwam er zo lomp uit, wat is hij toch een onhandige vent als het op vrouwen aan komt.
GInger tovert een glimlach te voorschijn, ‘dat lijkt me leuk Adam, ik zal het er met Joey over hebben en je hoort later van mij of het geen probleem is als ik hier blijft.’
Adam voelt een opluchting door zijn lijf gaan, lang om er op door te gaan hebben ze niet, Tim kwam al van de trap af denderen dat hij klaar is.


wordt vervolgt ....

deel 3:

http://scoozie-mouse.blogspot.nl/2017/05/deel-3-lied-van-mijn-hart.html

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen