dinsdag 30 mei 2017

avondje uit

soms moet je jezelf even verwennen.
en dat hebben we vorige week donderdag dan ook gedaan.
vorige week donderdag was het hemelvaartsdag hier in Nederland, een vrije dag waarop vele mensen er weer op uit trekken.
omdat de vrijdag erna de meeste ook vrij zijn zie je de nodige auto met caravan er achter over de weg komen voor een een lang weekend op de camping.
op hemelvaartsdag wordt binnen het christendom herdacht dat Jezus is herrezen naar God, zijn vader in de hemel.
het is dus niet ongewoon dat op dorpen als waar ik woon er dan ook een kerkdienst is voor de gelovige die hier aan deelnemen.
wij doen hier niet echt aan mee, ik brengen wel de normen en waarden van het geloof mee in de opvoeding maar net als in mijn jeugd, ga ik nu ook niet met me dochter naar de kerk.

voor me dochter is het gewoon vrij, geen school, voor mij is het buiten de dagelijkse klusjes ook wel een beetje een vrije dag.
het weer was prima dus het beloofde zeker een mooie avond te worden.
we zijn begonnen bij de Watertuin in Bergen op Zoom, een restaurant wat er nog niet zo lang zit.we hadden er al over gehoord en zijn er nu maar eens naar toen gegaan.
het zit  3 hoog in een oude gebouw wat vroeger een fabriek was maar nu is omgetoverd tot een winkelcentrum met bovenin dus dit restaurant.
met een roltrap ga je naar boven, toch wel een beetje eng voor iemand met hoogtevrees!
maar het is er erg mooi dus dat was het wel waard.
we werden super vriendelijk ontvangen, en na een korte vraag of de zitplaats geschikt is voor iemand met een rugprobleem, voor me dochter zo dat ze niet iedere keer in haar rug wordt geprort, werd zonder probleem dit aangepast.
ja, ik had het bij het reseveren moeten zeggen maar dit was zo ook geen probleem.
door de ruimte loopt een vijver met koikarpers, erg mooi.
er is een lopend buffet idee, waar op sommige plekken je eten wordt klaar gemaakt.
zo wordt je vlees en vis gebakken op een plaat waar naar je langs een ander stuk weer kan kiezen uit aardappels op verschillende manier bereid en groentes, ook kan je er wokken of gewoon chinees opscheppen.
en je kon er je eigen pizza samenstellen of een halve kreeft met kaas onder de grill.
daar naast was er ook een koud buffet met sushi en verschillende salades, waar je dan een voorgerechtje kon samenstellen of gewoon als je hoofdgerecht, je kon ook uit 3 soorten soep.
en er waren oesters! en ik heb er ooit al eens een gegeten, lang geleden, dus ik heb me laten verleiden er weer eens een te eten.
het viel mee, op zich waren ze niet verkeerd, zo een keer er eens eentje is prima maar ik zou er geen bord vol van hoeven.
en dan het dessert buffet, verschillende soorten ijs, toetjes, koek en chocolade, zelf gewoon simpel waterijs kon je er vinden.
prima om af te sluiten met een kopje cappuccino erbij!
het was er super leuk en gezellig. me dochter heeft er wat gefilmd voor haar you tube kanaal.
hier onder vind je wat zij er van heeft gemaakt:




waar ze niet heeft gefilmd, ook omdat dat niet mag is bij de bioscoop waar we daarna naar toe zijn geweest.
de bioscoop is ook nieuw, of liever gezegd vernieuwd en op een andere plek.
eerst was dat nog in de binnenstad maar staat nu naast het winkelcentrum met 6 zalen en een ruime parkeerplek.
we zijn naar de nieuwe pirates of the caribbean: Salazars revenge (sommige landen noemen het gewoon "dead men tell no tales") geweest.
deze was in 3D en in het begin had ik er wat onwennig met zo een bril, de ondertieling was wat wazig.
of dit nou wennen was van me ogen of echt iets wat niet goed zat in de film of misschien omdat de 3D bril niet goed was, ik weet het niet maar later in de film viel het wel weer mee.
echt een super gave film!
je hebt vast al genoeg gehoord er over dus ik ga er geen uitleg over geven, ga anders zef maar naar de bioscoop, het is zeker de moeitte waard.
zo rond 12 uur stonden we weer buiten, dan is het nog een half uurtje rijden voor me, om weer thuis te komen.
het was dus geen vroege avond voor ons maar het was erg leuk en gezellig. we hebben genoten van ons avondje uit.
en zeker de moeitte waard om nog eens een keer te doen.

ik ben geen overdreven uitgaans type, en ik ben zeker niet het type wat te veel drank drinkt, ik moet nog rijden dus doe ik dat zo en zo al niet!
wij hebben nu voor ruim 3 uur bij de Watertuin gezetten en die tijd gebruikje ook wel als je het op je gemak wil doen, en dan gezellig naar de film.
het was asbsoluut een top avond voor ons.

tot het  volgende blog ....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dingen die duurder zijn geworden in 2024

foto: Freepik Dat alles duurder wordt hoef ik je niet te vertellen.  Toch kan ik me voorstellen dat het fijn is om alles op een rijtje te he...