vrijdag 10 maart 2017

spelletje spelen? : cluedo harry potter

we leven in een tijd dat we bijna een zijn geworden met onze laptop, tablet of telefoon.
als je uit eten gaat maken we allemaal we even gauw een foto voor op onze sociaal media, ik maak maar daar ook schuldig aan.
daarom eens wat anders als die dingen of een avondje bank hangen, gezellig een spelletje spelen.

Bol.com is een van de beste webwinkel die in Nederland en Belgie werkzaam is.
naast speelgoed (de spelletjes) leveren zij o.a boeken, dvd's en andere spullen.
de komende tijd zullen er spellen aanbod komen die jullie terug kunnen vinden en eventueel kunnen kopen bij Bol.com. 

dit spel vond ik bij toeval. ik was in een zoektocht naar dingen die ik kan gebruiken voor een feestje in het thema van Harry Potter.
het ziet er leuk uit en persoonlijk leek het me wel een aardig spel om te spelen.
enig nadeel is misschien dat het in het Engels is maar voor de handige vertalers onder ons moet dat geen probleem zijn.


Cluedo Harry Potter
we kennen denk ik allemaal het spel Cluedo wel, het spel waar je opzoek gaat naar de moordenaar, de plaats en het wapen.
in deze fraaie Harry Potter uitgave van het populaire Cluedo bordspel ga je geen moord oplossen maar een vermissing.
probeer de vermissing van een student op Hogwarts op te lossen door in de huid te kruipen van bekende karakters zoals Harry, Ron, Hermione, Ginny, Luna of Neville. gebruik Hulp kaarten, de dark kaarten  en Mystery cards om uit te vinden wie de student aangevallen heeft en met welke magische spreuk of voorwerp dit is gedaan.
heb jij het bij het juiste eind? dan win jij dit spel!
verder is de speelwijze vrijwel gelijk aan dat van cluedo zelf.
voor de echte Harry Potter fan vast een leuk spel om te spelen.
het enige wat voor sommige een nadeel kan zijn dat dit spel in het Engels is.

dit spel is te spelen met 2 tot 6 spelers.

de aanbevolen leeftijdgrens is vanaf 12 jaar.
de taal is Engels.


het spel is in Nederland o.a te verkrijgen bij Bol.com:



voor andere landen raad ik aan om bij Amazone.com te kijken.

ieder maand neem ik een spelletje onder de loep, gezellig met zijn alle om de tafel een spelletje doen.
toch gek dat de meeste mensen dit alleen doen met een stroomstoring omdat de tv of computer het niet doet. het kan zo leuk zijn om lekker ouderwets een spelletje te doen!

tot het volgende blog ... 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#379

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  en ik val gelijk met de deur in huis, vorige week had ik een kaart die naar Duitsland ging. De...