donderdag 30 maart 2017

de ongemakken van lang haar

waarschijnlijk is dit meer een vrouwen ding.
lang haar en het gevecht wat je soms er mee hebt!
zijn ze herkenbaar voor je of valt het we mee?
ik had vroeger, toen ik een jaar of 17 à 18 was ook een behoorlijk lange bos langs me hoofd hangen, op een dag besloot ik de schaar er in te zetten en voelde me gelijk een stuk vrijer en had een paar lastig momenten minder.
ik heb een paar van die gevechten met je haar op grappige wijze op een rijtje gezet.

warboel
ken je dat? in de film lijken ze altijd met het perfecte haar wakker te worden!
nou, vergeet dat dat ook zo echt gaat!
alles is een grote knop aan haar en dat mag je dan vrolijk gaan uitkammen of borstelen.
wat soms ook nog eens pijnlijk kan zijn.
een oplossing is dan bijvoorbeeld om je haar in een staart te houden of vlechten.
hou er wel rekening mee dat dit weer schadelijk kan zijn voor je haar, dus hou het ook regelmatig gewoon los en neem het ochtend ritueel voor lief erbij.

haar stylen
dat vele jonge meiden het lange haar willen omdat ze dan er lekker mee kunnen stylen is een feit. maar hoe lang is lang?
te lang haar kan je een slagveld opleveren als je het wil stylen.
borstels die blijven hangen, een hele klus om je haar te föhnen en als je zwaar haar hebt dan wil er niks blijven zitten omdat het er uit zakt.
als je te dun haar heb kun je die problemen ook onder vinden.
er is trouwens niks pijnlijker dan je borstel vast in je haar. hoe voorzichtig je het ook doet, het lijkt altijd toch nog pijn te doen.

vingers door je haar halen
lekker je zelf op tutten met make up, mooi gestyled haar en sieraden en dan vooral de ringen.
je denk even een los gevallen lok terug te strijken met je vinger ... blijft je haar tussen je leuke ring met glittersteentjes hangen!
en dat heb je pas door als je je zelf dus pijnlijk zo ongeveer het haar eruit trekt.
ook zo een leuke is als je haar met je kettinkje in de knop komt ...


tas
heb je tas en je haar redelijk van elkaar los en klaar voor vertrek.
en als je dan op je bestemming bent wil je je tas op de grond zetten .... auw!
zit er een haarlok vast in een gesp van je tas!
dat kan behoorlijk pijnlijk zijn.
maar ja, we willen nou niet altijd ons haar in een staart of gevlochten.
noem het maar het risico van haar en je tas.


buiten en het weer
regen en wind, heerlijke combinatie met je keurig gestyled haar.
je kapsel zakt in en word kleddernat door de regen, je lijkt wel een verzopen kat en het waait volledig uit model.
het waait rond je gezicht, zo een haarlok waait nog eens vrolijk je oog in.
kortom: het weer is niet altijd rustig en kalm en houdt rekening met je haar.
de korte kapsels hebben daar ook wel last van maar de kans op een lok haar in je oog is minder gauw.
even het weer checken voor je een super gave coupe maakt dan maar?

en herkenbaar voor je?
je hoeft nu echt niet gelijk de schaar er in te zetten.
dat deed ik wel, maar ik was het gehannes met dat lange haar dan ook zat.
voor mij was het korte haar een verfrissend gevoel en ook een stuk lichter op me hoofd, ik had dan ook best lang en dik haar. ik heb er ook absoluut geen spijt van gehad.
neem dit alles weer met een korrel zout, het is grappig bedoelt. geniet gewoon van je beeldige coupe mooie lange haren. maar je kan er wel mee te maken krijgen als je lang haar hebt.

tot het volgende blog ......
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#382

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. En ik ben afgelopen week druk bezig geweest met de nieuwe post logo’s van postcrossing voor soc...