dinsdag 14 februari 2017

wat je zegt vs wat je denkt

dit blog is in samenwerking met het You Tube-kanaal van callow.

dit is wel een heel bijzonder blog, niet alleen omdat ik dit in samenwerking met me dochter Marouscha heb gedaan maar ook omdat ik niet echt het type ben wat met me hoofd in een video wil verschijnen.
tot heb ik het gedaan en we hebben echt super gelachen.

het begon bij de voorbereiding al.
momenten dat je iets gevraagd word en je antwoord anders is dan wat je eigenlijk denkt.
we hadden een paar van die momenten bedacht en uit gewerkt in een werkscript.
het plannen en uitwerken van een idee was voor me dochter nieuw.
en wist ook niet zo goed hoe ze dat moest doen maar ik wist dat wel dus dat is helemaal goed gekomen.
even een middag rond de tafel en even een soort van werk overleg houden.
toen was het even zoeken naar een set om de stukjes op te nemen.
gewoon in huis, en even kijken wat en waar wie nou kan doen.
dat viel nog tegen en sommige dingen hebben we maar laten gaan.
zo hadden we een serveerster bedacht die als je klaar bent met eten je bord ophaalt en dan vraagt of het heeft gesmaakt. deze hebben we weg gelaten omdat we gewoon weg niet de juiste setting hier voor konden maken.
het stukje van het huiswerk hebben we aangepast naar moeder vraagt in plaats van een leraar die je vraagt of je je huiswerk af hebt.
de stukje werden opgenomen door mij en me dochter samen.
tussen het opnemen door had ik het draaiboek, om zo maar te zeggen en heb regelmatig moeten herhalen wat de tekst van me dochter ook weer was. maakt niet uit, we hebben veel gelachen.
me dochter zorgde er voor dat ze geknipt en geplakt werden zo dat het een video wordt.
het is ook zo erg als je jezelf terug ziet. ook hoe je lichaamshouding is zoals bij de vraagt wanneer ze haar kamer weer eens gaat opruimen.
ik zou het in "real life" ook zo gedaan hebben, ik ken mezelf.


de stukjes zijn vast herkenbaar.
de momenten waarop je iets wordt gevraagd en je een antwoord geeft omdat je beleeft moet of wil zijn. maar in je hoofd heb je een hele andere gedachten.
wie heeft het niet gehad dat je als tiener te maken krijgt met een moeder de zeurt over je rommel op je kamer? zuchtend geven we toe om ons kamer op te ruimen maar in je hoofd heb je zo iets van: waar bemoei je je mee? het is mijn kamer, bemoei je er dan niet mee en blijf er weg.
of het moment dat je huiswerk niet af is omdat die film op tv veel leuker was. met eens smoes proberen om even extra tijd te winnen zo dat je één dag extra hebt om het als nog te maken.
je herkent het vast wel en heb je nog geen kinderen dan ben je vast voorbereidt, er komt een dag dat je hier ook mee te maken gaat krijgen.
alles bij elkaar geplakt en uitgewerkt is de video super leuk geworden.
deze kwam afgelopen vrijdag, 10 februari bij callow online.
en omdat dit een samenwerking was heb ik hier de video natuurlijk ook voor je staan, het is wel in het Nederlands!



vond je hem leuk? geeft dan een duimpje om hoog op het kanaal van callow.
meer van callow? iedere vrijdag tussen 16.00 en 19.00 komt de nieuwe video online!

https://www.youtube.com/channel/UCrnI8UmzO2zawhdDh3BpW3w

natuurlijk mag je ook nog hier een like geven door even op het G+ te drukken boven aan dit blog!
ik wil callow (marouscha) bedanken voor deze leuke samenwerking en misschien dat we in de toekomst nog eens een keer samen wat kunnen doen?

tot het volgende blog ....







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dingen die duurder zijn geworden in 2024

foto: Freepik Dat alles duurder wordt hoef ik je niet te vertellen.  Toch kan ik me voorstellen dat het fijn is om alles op een rijtje te he...