dinsdag 21 februari 2017

#TBM #6 ... uit de oude doos!

één keer per maand is dit onderdeel op het weblog te vinden.
wie kent het niet ... een foto op instagram of facebook misschien zelfs op twitter met daar bij de #tbt?
dit staat voor Trough Back Thursday. waarom donderdag? geen idee.
maar dat bracht het idee van #TBM : Trough Back Memories, oftewel een foto waar ik een leuke herinnering aan heb of gewoon een leuk moment met een grappige verhaal, maar het kan ook iets triest zou kunnen.
let op! mochten er gezichten van persoon opstaan kan ik deze bewerkt hebben zo dat ze niet zichtbaar meer zijn. dit i.v.m de privacy van deze mensen.



Limburg 2009
deze foto vond ik op usb-stick toen we foto zochten voor een video die me dochter wilde maken voor haar you tube kanaal.
op vakantie gaan is niet iets wat ons heeft getrokken en zeker niet kamperen.
een dagje er op uit dat was voor ons al leuke genoeg.
toch hebben we  voor de eerste keer in 2009 een vakantie gehouden, met een caravan in Limburg.
ik ben geen kampeer type maar zo met een caravan was erg leuk om te doen.
met me dochter, vriend en zijn ouders een weekje op vakantie.
op een boerencamping, bij het dorpje Epen en dat was best leuk, zeker voor de kinderen die er rond liepen, die mochten gewoon zo de stallen in en de beesten aaien en soms zelfs voeren.
vooral de bak met konijnen was een hit bij de boer.
en als je geluk had, kon je er, onder begeleiding, op een van de paarden worden gereden.
het leukste was denk ik dat we de geboorte van een kalfje hebben gezien, nou ja bijna de hele geboorte. het ging niet vlekkeloos deze bevalling maar toen het beestje er was waren moeder en kind in prima staat en gezond.
de foto is genomen in een dorpje wat Gulpen heet, het was niet erg groot maar wel gezellig om rond te lopen, winkels door te snuffelen en ergens even wat eten en drinken.
dit is een beekje wat door het dorp heen loopt, en heet de Gulp, verklaard gelijk de naam van het dorp. in het dorp kun je ook de bierbrouwer van het gulpener bier vinden, deze kan je ook bezoeken, wat wij niet hebben gedaan.
we zijn dat jaar nog naar meerdere dorpjes geweest, de omgeving is er prachtig. het is echt genieten zo volop tussen de heuvelachtige landschap van Limburg.
en natuurlijk ook Valkenburg bezocht. gewinkeld en daar zijn we naar het pretpark 'de valkenier' geweest. het pretpark is leuk als je kleinere kinderen hebt maar als je kids al groter zijn, tieners, dan raad ik je dit niet aan. ik vond het een park wat meer voor de kleintjes is bedoelt. voor me dochter die toen een jaar of 8 was, was dit park leuk, ze heeft erg genoten die dag, de rupsen-achtbaan was een ware hit.
ik had ook graag naar de grotten gewild daar maar helaas was dat door te weinig tijd niet mogelijk.
we zijn in 2010 weer op vakantie geweest daar, met caravan en de zelfde camping en hebben toen wel de grotten bezocht.
hoewel we meerder keren in Vaals zijn geweest hebben we toen in 2009 niet het drie landenpunt bezocht, dat hebben we in 2010 wel gedaan.
ik kan zeggen dat die twee jaar dat we naar Limburg zijn geweest op vakantie erg leuk waren.
vakantie in eigen land is zeker niet verkeerd en ik raad het zeker aan om eens naar Limburg te gaan voor vakantie en te genieten van de omgeving daar.
je kan wel gaan vliegen naar een ver land maar ons eigen land bied ook genoeg leuke dingen om te doen. maar dat is de keuze die iedere zelf kan maken in wat hij/zij wild met vakantie.

dit was voor deze maand #TBM,  volgende maand weer een nieuw blog van dit onderdeel.
tot het volgende blog ....






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dingen die duurder zijn geworden in 2024

foto: Freepik Dat alles duurder wordt hoef ik je niet te vertellen.  Toch kan ik me voorstellen dat het fijn is om alles op een rijtje te he...