vrijdag 24 februari 2017

reisavonturen voor waaghalsen

we beginnen zo langzaam aan weer aan de vakantie te denken en plannen te maken.
voor sommige mensen is vakantie leuk maar willen ook wel een leuk avontuurtje beleven.
niet even simpel een berg wandje beklimmen of een flinke wandeling door de bossen en dan ergens je tentje zetten om te overnachten nee, ik bedoel de wat meer gewaagde dingen.
dit zijn een paar van die reisavonturen die ik persoonlijk liever oversla maar jij misschien niet.


je komt heel dicht bij een van de gevaarlijkste dieren ter wereld in Crocosaurus Cove in Darwin (Australië), oftewel de 'grot des doods'. in een glazen bak word je in een verblijf met bijna 200 gevaarlijke krokodillen gehangen. 
ik heb hier al meer over gehoord en gelezen maar ik pas toch echt om hier naar toe te gaan.







dit is er nog zo eentje waar ik voor pas.
in Gansbaai (Zuid Afrika) kun je met een van de meest gevaarlijke roofdieren onderwater zwemmen, de witte haaien. het enige wat je beschermt tegen de levensgevaarlijke beesten is een kooi.





deze hoge loopbrug aan de berg Tianmen in Hunan (China) bevindt zich op een hoogte van 1219 meter. de brug is gemaakt van glas en biedt je een geweldig uitzicht op de bergkloof onder je. 
het zweet breekt me nu al uit alleen van het zien van de foto en lezen van de informatie.
geen goed idee voor iemand met hoogtevrees.



voor deze activiteit moet je ook geen hoogtevrees hebben. de zipline in het Himalayagebergte in Nepal is een van de meest extreemste ter wereld. avontuurlijke toeristen kunnen met 140 km/uur een stuk van 1,8 km op 600 meter hoogte afleggen.
ik pas bij deze ook vriendelijk voor dit avontuur.




Als je het bungeejumpen van een brug een beetje saai vindt dan kom je bij de vulkaan Villarica in Pucón (Chili) vast wel aan je trekken. je springt hier uit een helikopter en bungelt dan 213 meter boven kolkende lava. 
nu is bungeejumpen echt wel het laatste wat ik ooit zou doen maar dit zo boven een vulkaan ...
wie wil dat nou doen? ik zal me van verder commentaar hier op onthouden.


nou, ik geloof dat ik de waaghalzen onder ons wel een plezier heb gedaan met reisavondturen om te plannen.
persoonlijk vind ik het gekke werk als je dit wil ondernemen maar goed ieder zijn plezier.
ik pas en hou het wel bij een dagje dierentuin of op de camping voor een caravan met een boek.

tot het volgende blog .....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dingen die duurder zijn geworden in 2024

foto: Freepik Dat alles duurder wordt hoef ik je niet te vertellen.  Toch kan ik me voorstellen dat het fijn is om alles op een rijtje te he...