woensdag 22 februari 2017

#postcrossing #46

nieuwe week, nieuwe kansen.
helaas bleef het erg stil aan me brievenbus. ik heb deze week niks ontvangen.
en tot op heden heb ik van deze nog niks vernomen:
Rusland uit postcrossing 40
Polen uit postcrossing 43
en China uit postcrossing 45
oké, China kan ik nog begrijpen maar Rusland en Polen beginnen nu toch me zorgen te geven of deze kaarten wel aankomen.
het is ook een beetje een sport om te zien hoelang een kaart er over doet voor die aankomt.
met een gemiddelde van 4 weken naar Rusland is de laatste kaart die die kant is op gegaan wel langer onderweg als het gemiddelde.
Polen was nieuw maar als ik kijk naar Duitsland of Zwitserland dan was mijn gok dat een week of twee wel voldoende zou zijn. een kaart naar Turkije was met iets meer dan een week al op zijn bestemming.
Polen is nu al ruim 3 weken onderweg.
en dan denk ik dat de post bezorging van het land er ook nog mee te maken kan hebben.

voor de vaste volgers valt misschien op dat ik over de kaart naar India uit postcrossing 44 niks heb gezegd, dat kan kloppen.
tot mijn grote verbazing kreeg ik zaterdag 18 februari de melding binnen dat na 11 dagen en 7979 km deze kaart was aangekomen op plaats van bestemming.
een super leuk reactie gekregen van de ontvangster van de kaart.
mij verbazing kan je misschien wel begrijpen, ik had gerekend op minstens 3 weken voor die kaart zou aankomen.
zo zie je maar weer dat het totaal onvoorspelbaar is wanneer een kaart aankomt.

over tot het punt waar dit blog om gaat!
waar gaat mijn kaart deze week naar toe?
deze kaart gaat naar .... de USA.
ik mag deze week weer iets naar Amerika sturen, deze kaart gaat 5540 km reizen voor de ontvangster hem heeft.
ja wel, het gaat om een zij.
de meeste kaarten naar Amerika waren er wel tussen de 10 tot 20 dagen maar je heb hier boven al kunnen lezen dat je het nooit zeker kan weten hoe het gaat.

en zo zijn we weer aan het einde van postcrossing van deze week gekomen.
het was een rustig weekje maar je weet het nooit hoe het gaat lopen?
zo krijg je niks en zo heb je meerdere kaarten op één dag of er komt er iedere dag wel éentje binnen vallen. en het blijft altijd weer een verrassing voor je wat je krijgt en waar vandaan.
inmiddels is het aftellen naar 5 april 2017 begonnen, via de facebook pagina is een evenement aangemaakt voor het blog wat rond dat 1 jarige jubileum gaat komen.

https://www.facebook.com/events/372601696456847/

voor nu zeg ik, weer bedankt voor jullie aandacht en graag tot volgende week ...





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dingen die duurder zijn geworden in 2024

foto: Freepik Dat alles duurder wordt hoef ik je niet te vertellen.  Toch kan ik me voorstellen dat het fijn is om alles op een rijtje te he...