dinsdag 28 februari 2017

hier wordt een perfectionist gek van!

ben jij één van die personen waarbij alles tot in de puntjes moet kloppen?
dan raad ik je aan om dit blog nu te verlaten, de volgende foto's kunnen door een perfectionist als schokkend worden ervaren! hahaha....

nee zonder dollen deze foto's zijn op zich nog redelijk normaal maar voor een perfectionist zijn ze beschamend, hij of zij zou hier knettergek van worden.

deze valt je denk ik wel op?
de hoekjes sluiten net niet perfect op elkaar aan.
het gaat hier misschien om een paar kleine millimetertjes maar het kan een ramp zijn voor iemand die echt de puntjes op de i zet in perfectie.

ik persoonlijk zou zeggen jammer dan.
ik kijk naar de grond en niet naar me plafond.
ik heb dat bijvoorbeeld hier in huis, me muren lopen scheven en daar door kan ik nooit echt iets precies recht hebben aan de muren.




dit is zo een zelfde idee als de eerste.
het gaat wederom om een paar milliemetertjes maar wederom genoeg om gek van te worden als perfectionist.
ik kan er de humor wel van inzien.
soms kan het gewoon niet anders omdat je muren afwijken.
door de lichte afwijking van me huis is me badkamervloer ook niet overal mooi op elkaar aangesloten.




dit is ook zo een leuke.
we hebben het vast allemaal wel eens geprobeerd, ik wel, iedere keer weer.
en dat heeft niks met perfect te maken maar gewoon voor de lol.
bij het tanken er een sport van maken om je bedrag precies rond te krijgen wat je dan moet afrekenen.
bij mij lukt het nooit maar blijft leuk om te proberen.
voor een perfectionist is dit dus om knettergek van te worden als dat niet gaat zo als hij of zij dat wilde.


je kent ze misschien wel van die taarten waar van die voorgesneden strepen staan of de afbeelding met poedersuiker aangeeft hoe je zou kunnen snijden.
en dan heb je van die figuren die snijden zo als ze zelf willen.
ergens krijg ik er ook wel kriebels van.
je krijgt zo aangeboden hoe je kan snijden en je stukken redelijk gelijk kan hebben en dan snij je nog totaal er tegenover van.
deze heeft bij mij de uitzondering, ik zou hier ook wel een beetje gek van worden als iemand dat deed.


kijk even goed naar deze foto.
zie jij wat het punt is waar de perfectionist over kan vallen?

kijk eens naar de kleine ronde bosjes.
aan de ene kant tel je er 4 en aan de andere kant maar 3.
een gemiste kans om er de perfecte tuin van te maken door op het ene hoekje geen bosje te planten.




ben jij ook zo een perfectionist? of valt het wel mee?
ik wil mezelf geen perfectionist noemen maar enig zin wat orde in huis kan geen kwaad.
schoenen netjes onder de kapstok, was in de was mand enzovoorts ... lijkt mij niet echt iets wat een perfectionist zou willen maar gewoon standaard regel binnen een huishouden, of niet?

tot het volgende blog .....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dingen die duurder zijn geworden in 2024

foto: Freepik Dat alles duurder wordt hoef ik je niet te vertellen.  Toch kan ik me voorstellen dat het fijn is om alles op een rijtje te he...