zondag 12 februari 2017

Cottonshall 6: Loslaten

vanaf volgende week, 19 februari kunnen jullie weer een kijkje nemen het het fictie dorpje Cottonshall.
Rond het karakter van Tibby ben ik in de geschiedenis gedoken, haar afkomst is een gebied die best wel wat gruwelijke feiten kent rond het onderwerp "rassenhaat".
hoewel ik niet te diep met woorden ben in gegaan heb ik zeker een stempel van dit feit in het verhaal na gelaten.
het is in deze tijd toch van de zotte dat we mensen nog steeds veroordelen op uiterlijk, huidskleur of culturele afkomst!

in het kort:
Tibby is een jonge vrouw die afkomstig is uit Nashville Tennesee.
haar moeder was een blanke vrouw en haar vader een donkere man. hoewel ze een redelijk goede jeugd had, had zo ook te maken met de vooroordelen.
als Tibby iet verschrikkelijks overkomt verlaat ze Nashville.
vier jaar geleden kwam ze in Cottonshall terecht, Madison nam haar onder haar hoeden en liet haar in de keuken van de cotton's shanty werken.
Roy Hobbs zit ook behoorlijk in de knoop met zij demonen uit het verleden.
aan zijn geluk leven kwam een eind toen hij zijn kind verloor en kort daarna ook nog zijn vrouw.
Hij neemt de uitnodiging van zijn vriend Tommy aan om naar Cottonshall te komen.
daar raakt hij onder de indruk van Tibby. iets wat Roy nooit had verwacht na alles wat hij heeft mee gemaakt. ook Tibby worstelt met haar gevoelens. 
kunnen beiden hun verleden los laten? vinden zij geluk in elkaar?

dit verhaal zal in 4 delen online komen.
deel 1: 19 februari 2017
deel 2: 26 februari 2017
deel 3: 05 maart 2017
deel 4: 12 maart 2017
de tijd is weer zo als gebruikelijk, rond 10.00 uur, Nederlandse tijd. 

naast Tibby en Roy, 2 nieuwe karakters, kun je een paar oude bekende terug vinden als Tommy, Madison en natuurlijk ook Nora.
ik moet eerlijk bekennen dat Nora wel een van mij favoriete karakters is uit me verhalen.
inmiddels heb ik al twee nieuwe ideeën liggen voor verhalen, ik ben er nog niet over uit welke ik het eerste ga uitwerken maar beiden zullen aanbod komen. daar twijfel ik niet aan.
voor nu is het nog een weekje geduld en dan kun jullie weer 4 weken lang mee genieten van een nieuwe Cottonshall verhaal.

ik ben intussen alweer begonnen aan een nieuw verhaal van Cottonshall. dat is dus het 7de verhaal alweer!
wie kan zich Adam Nichols nog herinneren? hij kwam voorbij in het 4de Cottonshall verhaal 'door de liefde geraakt'.
hij is één van de hoofdkarakters uit het volgende verhaal ... de rest hou ik nog even geheim.

tot het volgende blog .....




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen