vrijdag 27 januari 2017

stand van zaken 2017, week 4

er is alweer bijna een maand van 2017 voorbij.
als je het eigenlijk eens gaat bekijken dan is tijd toch een wonderlijk iets. voor ons gevoel kan tijd snel gaan of juist langzaam, dit hangt dan weer samen met wat je doet.
is het leuk dan gaat tijd te snel en is het saai dan lijkt het maar niet op te schieten.

neem nu bijvoorbeeld de heden daagse tijd, vandaag is het vrijdag 27 januari 2017.
vorig jaar op deze datum waren dingen heel anders.
me dochter bijvoorbeeld lag toen op een bed in de woonkamer omdat ze bijna niet kon bewegen en veel pijn had.
inmiddels weten we wat het is, de scoliose waar ik al eerder over heb geschreven.
nu kan ze weer redelijk normaal bewegen, er zijn grenzen en de rug blijft een gevoelig deel van haar lichaam maar ze ligt niet meer op dat bed en kan weer redelijk goed mee in haar dagelijkse routine.
voor haar gevoel is de tijd te langzaam gegaan omdat dingen niet helemaal zijn verlopen zo als ze had gehoopt. maar toch zijn er verbeteringen.
volgende maand start ze met haar stage bij een horeca bedrijf, en al denken ze dat het te zwaar gaat worden voor haar en ze last gaat krijgen met haar rug is zij juist zeer gedreven om te bewijzen dat ze ondanks de medische tegenslagen toch haar droom om met koken aan de slag te kunnen.
met de tijd zal het duidelijk worden of het wil lukken.
en omdat ze hier verder in wil is ze al aan het rond kijken gegaan naar een vervolg opleiding waar ze de fijne kneepjes van koken kan gaan leren.
natuurlijk is het niet allemaal kommer en kwel, we hebben ook wel leuke momenten.
mijn dochter heeft een eigen you tube kanaal en daar hebben we samen een vlog voor gemaakt.
ik ben echt geen type wat geschikt is voor vloggen maar dit was best leuk om te doen.
in korte sketches brengen we in beeld wat iemand zegt maar wat ze zeggen komt niet overeen met wat we soms denken. we hebben erg gelachen tijdens het maken van deze video.
de video komt binnenkort op haar kanaal en zal ook in een blog hier verschijnen met een link naar de video natuurlijk erbij!

tijd heb ik ook nodig om te schrijven, en dat gaat super goed.
het 6 verhaal van Cottonshall is bijna afgerond en ik zal dan ook gelijk gaan plannen om het online te zetten.
ik denk alleen dat dit er een word die niet in 3 delen maar in 4 delen online gaat komen.
het schrijven ging best lekker en het is iets langer geworden dan gebruikelijk.
zodra ik rond ben komt er, zo als vaker, wel weer een blog over met alle informatie, de foto-avi, de titel en de datums dat het online komt.
hoe het blog dus in de gaten!

een andere vorm van tijd is onze leeftijd, ieder jaar worden we ouder. of we er ook echt wijzer van zijn geworden met de tijd laat ik over aan jullie eigen mening.
met nog een paar dagen te gaan komt er een maandag (30 januari) bij mij weer een jaartje bij.
en nee, ik hoef geen 44 kaarsjes uit te blazen, daar doen we niet aan.
ik zit er ik er niet mee om ouder te worden, dat er mogelijk weer een rimpel bij is kan me ook weinig schelen. dat hoort bij ouder worden, hoewel .... die ene grijze haar die ik vond ... nee, ook grijze haren krijgen hoort erbij.
vanavond vieren we dit al voor een deel met een etentje bij het sushi restaurant, het blijft toch een van onze favoriete plaatsen om te gaan eten.
een zondag vieren we dit met vrienden en familie, dit jaar mogen ze zelf lopen.
ik zorg dat eten en drinken op de tafel staat en we maken er een lopend buffet van.
muziekje erbij en we maken er een gezellige dag van!
zaterdag kunnen me dochter en ik samen alvast wat dingen gaan klaar maken hier voor.
me dochter had een recept wat ze graag wilde proberen.

en zo is de tijd weer wat verder gegaan, de tijd is om,
we zijn aan het einde van dit blog.
tot het volgende blog .....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#379

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  en ik val gelijk met de deur in huis, vorige week had ik een kaart die naar Duitsland ging. De...