donderdag 1 december 2016

duur poesje!

ik hou misschien veel van mijn katten, maar zou ik er duizenden euro's voor over hebben om er één aan te schaffen? nou, nee, eigenlijk niet!
Kijk mee naar deze dure beestjes.

ASHERA
prijs: 65.000 - 110.000 euro
de Ashera is gefokt uit de genen van een huiskat, Aziatische wilde kat en een Afrikaanse serval. 
het dier werd gecreëerd door de Lifestyle Pets Company en lijkt op een luipaard. 
het duurste beestje werd voor 125.000 dollar verkocht.



SAVANNAH

prijs: rond de 22.000
de Savannah heeft opvallend lange poten en is een kruising tussen een Afrikaanse wilde kat en een huiskat. Ze komen voor in zwart en gestipte vacht.




PERZISCHE KAT
prijs: rond de 2600 euro
de Perzische kat  komt al in verhalen van 1684 voor Christus voor. 
de dieren staan bekend om hun zachte vacht en lieve karakter.




PETERBALD
prijs: 1500 - 2700 euro
dit nieuwe Russische ras ontstond in 1994 toen een naaktkat werd gekruist met een Oriëntaalse korthaar in Sint Petersburg. 
het zijn zachtaardige, intelligente en energieke katten.


deze rassen ken je misschien ook wel, ook nog niet echt goedkoop maar misschien dat deze in prijs iets minder zijn dan de bovenste.
nog een hoop geld maar dit zijn denk ik toch iets makkelijker bedragen om bij elkaar te sparen.

NOORSE BOSKAT

prijs: 450 - 700 euro
dit ras uit het noorden wordt ook wel Skogkatt (boskat) genoemd in Noorwegen. Met zijn dikke vacht is het beestje gewend aan een koud klimaat. 

SIAMEES

prijs: 200 – 700 euro
deze katten werden in de negentiende eeuw geëxporteerd vanuit Thailand.
Ze werden al snel een favoriet in kattenshows in Amerika en Europa.

AMERIKAANSE KORTHAAR

prijs: 350 - 800 euro
de Amerikaanse korthaar staat bekend om zijn robuustheid en lange leven. 
ze werden ooit van Europa naar Amerika gebracht om de vracht te beschermen tegen ratten.

BRITSE KORTHAAR

prijs: 700 - 900 euro
de Britse korthaar valt op met zijn zachte vacht, brede kop en krachtige lichaam. 
hij is in verschillende kleuren gefokt, maar de blauw grijze is de meest voorkomende.

deze vond ik persoonlijk een mooi beestje om te zien, hij heeft wel iets weg van een Perzische kat maar is een stukje goedkoper en net zo mooi.
SIBERISCHE KAT
Prijs: 600 - 800 euro
Deze huiskat loopt al eeuwen rond in Rusland. De Siberische kat komt in vele Russische kinderverhalen en sprookjes voor. 


ach, ik heb 3 Europees kortharig katten, door doorsnee huis en tuin katten. ik ben met hun net zo blij als een dure raskat.

tot het volgende blog .....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...