dinsdag 8 november 2016

dekens voor de apen

na alle aandacht van vorige week tegen het pesten wilde ik deze week met iets positiefs beginnen. en dat is met dit denken wel gelukt.
een tijdje geleden alweer deed stichting AAP een oproep voor warme dekens voor de apen die zij opvangen zodat ze er lekker warm onder kunnen kruipen buiten als het toch ook eigenlijk wel koud is. apen schijnen net als wij mensen graag onder een deken te kruipen als ze het wat fris vinden. 
de oproep was een succes: er zijn ruim 250 dekens gedoneerd! en Stichting AAP verwacht nog meer dekens te ontvangen. de chimpansees zitten er allemaal weer lekker warm bij deze winter.

hier onder een video waar de dekens werden uitgedeeld aan de apen.
(video is wel in het Nederlands)



heb jij ook nog goed bruikbare dekens voor deze apen dan kan je die opsturen naar:
Stichting AAP
postbus 50313
1305 AH  Almere

ik weet zeker dat ze er blij mee zullen zijn.
naast deze deken-actie houden ze ook een inzameling voor oude mobiele telefoons.
iedere telefoon levert 3 euro op en van de opbrengt van 3 telefoons kunnen ze 5 dagen de verzorging van een kleiner soort aap doen.
ik heb nog wat oude mobieltjes liggen dus ik denk dat ik wel een bestemming weet voor deze.

Stichting AAP vangt naast de apen ook andere dieren op, zoals wasberen en leeuwen.
de dieren komen uit de illegale handel en werden als huisdier gehouden of gebruikt als entertainment in de toeristensector. nu hebben ze een beter leven gekregen.
daarnaast geeft de Stichting AAP ook voorlichting en pleiten ze voor een betere wetgeving voor dieren in heel Europa.
meer weten? hier de link naar hun website: (deze is ook in het Nederlands)

tot het volgende blog ....

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...