dinsdag 22 november 2016

Cottonshall 5: voltooid verleden tijd

a.s zondag is het zo ver, dan komt het eerste deel van het 5de Cottonshall verhaal online!
en hier mee tellen we ook af naar de kerst en de jaarwisseling. tenminste ik dan.
maar laat ik niet vooruit gaan lopen op zaken.
het verhaal was op papier en in me hoofd compleet maar heeft veel tijd nodig gehad om te verwerken.
niet alleen door de medische problemen met me schouder maar ook omdat ik aardig wat werk heb genomen om twee stukken in het verhaal te schrijven die uit het verleden komen van de personen.

hier volgt een korte inhoud van het verhaal:
als Nora door een hartinfarct wordt getroffen, zit de schrik er goed in bij de familie Campbell.
Tommy North komt na het nieuws van zijn oma terug naar Cottonshall.
6 jaar geleden was hij vertrokken omdat hij en zijn moeder (Shannon) recht tegen over elkaar kwamen te staan in de ruzie tussen Shannon en Jade.
Tommy kon niet accepteren hoe zijn moeder praten en deed over Jade en was uiteindelijk vertrokken.
Shannon op haar beurt ziet hoe Jade, ondanks haar gemene praat, een troost wil bieden, komt ze tot het besef dat ze zoveel fouten dingen heeft gedaan.
kan ze dit nog goed maken? met Jade? en Tommy?
Nora hoort en ziet meer dan mensen denken. haar verleden kent verdriet, de dood van haar man, haar zoon en zijn vrouw. en een dochter die eindelijk haar fouten onder ogen komt.

dit verhaal zal wederom in 3 delen worden gepubliceerd op het weblog.
deel 1: 27 november 2016
deel 2:  4 december 2016
deel 3: 11 december 2016
maar er is nog een kleine verrassing, er zal namelijk een extra stuk van het verhaal komen op:
18 december 2016.
in dit stuk ( het extra verhaal) neem ik jullie nog even mee naar een gebeurtenis die stond gepland in het dorp.
het huwelijk van Victor Davis en Madison Schneider.
meer vertel ik hier even niks over maar het is zeker een mooi afsluiter voor deze bundel van Cottonshall.

van fictie dorp Cottonshall begin je nu een aardig beeld te krijgen.
sommige inwoners hebben hun eigen verhalenlijn gehad en sommige niet maar wordt wel vaak genoemd in de verhalen tot nu toe.
Tibby is zo een karakter wat genoemd wordt in het laatste extra verhaal.
Tibby is een jonge vrouw die afkomstig is uit Nashville Tennesee.
haar moeder was een blanke vrouw en haar vader een donkere man. hoewel ze een redelijk goede jeugd had, had zo ook te maken met de vooroordelen.
vier jaar geleden kwam ze in Cottonshall terecht, Madison nam haar onder haar hoeden en liet haar haar grote passie voor koken uit voeren in de keuken van de cotton's shanty.
kortom: Tibby is de volgende persoon waar ik een verhaal rond aan het maken ben!

mijn idee achter deze verhalen was om ze ook naar uitgevers te gaan sturen. maar ik ben gaan twijfelen.
misschien moet ik deze verhalen houden voor mezelf om te delen op het weblog?
een verhalenlijn die verbonden zit aan me weblog.
of misschien toch een poging wagen en het opsturen?
ik weet het gewoon nog niet zeker. ik heb nog ander martiaal wat ik zou kunnen op sturen en misschien dat later ooit dit nog wel gebruikt kan worden. ik twijfel en denk me suf wat nou de beste aanpak is, ik weet het gewoon nog niet zeker wat ik nou wil gaan doen met deze verhalen.
ze zijn niet overdreven lang, wat lezen makkelijk maakt, zeker als je al moeite hebt met lezen.
te samen vormen ze één mooi verhaal, door dat ieder deel wel iets van eerder terug is te vinden en ook weer iets naar voren brengt waar een nieuwe verhaal op kan worden gemaakt.
het heeft dus zeker groei mogelijkheden.
voor nu is het wel goed en denk ik nog even verder wat ik er mee ga doen.
en ik werk verder aan een ander verhaal, los van Cottonshall.

tot het volgende blog .....




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen