dinsdag 18 oktober 2016

#TBM ... uit de oude doos!

voor de tweede keer dat ik dit onderdeel met jullie deel.
ik heb inmiddels ook een logo bij dit onderdeel gemaakt.
ik hoop dat dit nieuwe onderdeel bevalt.
één keer per maand wil ik dit onderdeel op het weblog gaan aanhouden.
wie kent het niet ... een foto op instagram of facebook misschien zelfs op twitter met daar bij de #tbt?
dit staat voor Trough Back Thursday. waarom donderdag? geen idee.
maar dat bracht het idee van #TBM : Trough Back Memories, oftewel een foto waar ik een leuke herinnering aan heb of gewoon een leuk moment met een grappige verhaal, maar het kan ook iets triest zou kunnen.
let op! mochten er gezichten van persoon opstaan kan ik deze bewerkt hebben zo dat ze niet zichtbaar meer zijn. dit i.v.m de privacy van deze mensen.

Efteling karretje
het leuke van dit onderdeel is het door kijken van oude foto's. en al snel is je avond gevuld met verhalen die er bij horen.
deze maand heb ik gekozen voor deze foto.
een foto uit 2004, met dochter in een karretje van de Efteling.
de benen die je ziet zijn van haar vader en opa.
wat is het verhaal achter deze foto? dat ga ik je vertellen.
mijn dochter was 3 jaar oud en had op de school waar ze twee ochtend naar toe ging een kleurwedstrijd gewonnen, kaartjes voor de Efteling.
op 23 september, de verjaardag van opa zijn we toen gegaan.
het leek ons een goed idee om zo een karretje van het park te huren voor de dag.
dan hoefde de kleine spruit niet de hele dag mee te lopen, gemaakt dient de mens zullen we maar zeggen.
ondanks dat de dag is begonnen met regen is dat gelukkig wel veranderd in een wat droger na maten de dag verliep.
we hebben het heel leuk gehad, opa trakteerde op koffie met een saucijzenbroodje bij aankomst in het park.
we hebben genoten van de attracties als carnaval festival en de fata morgana.
ook het sprookjesbos was erg leuk om te doen.
ik ga inhoudelijk niet te veel in op het park, de Nederlands onder jullie ken het park vast wel.
toen vrij nieuw was pandadroom, een 3D film, je krijgt een 3D-bril anders is het effect van de film niet leuk meer.
wel grappig was dat op een bepaald moment een tak van het plafond komt vallen, vanuit me ooghoek zag ik toen mijn vader bukken ... hahaha.
de reactie was te begrijpen maar de tak zit altijd nog vast met touwtjes.
onze dag verliep gewoon super, ik kan er niet anders van maken.
maar dan komt toch het moment dat we toch weer naar huis moesten. het karretje heeft zijn dienst goed gedaan, daar dacht mijn dochter het zelfde over.
zij wilde echt niet het karretjes afstaan en bleef dan ook gewoon zitten.
het was haar karretje en was er van overtuigt dat ze hem mee naar huis mocht nemen.
een waar drama ontstond ter plekken, gillen en huilen dat het haar karretje is en er weer gewoon in terug gaan zitten!
de medewerker had dit wel vaker mee gemaakt, met de belofte dat zij dit karretje weer mocht gebruiken als we volgend jaar terug komen is er een lichte overeenkomst gemaakt.
toch nog niet helemaal blij dat het karretje niet mee mocht lopen we het park uit met een peuter van 3 jaar die stampvoetend blijft zeggen dat het haar karretje is en ze het niet leuk vind.
hoewel het grappig is schaam je als ouder toch ook wel een beetje maar leg maar eens uit aan een peuter wat huren inhoud.
gelukkig is het drama snel tot rust, nog geen kwartier na dat we zijn vertrokken ligt ze al te slapen in de auto.
s'avonds als we thuis zijn en het bedtijd is kan ze het toch niet laten en wordt je weer even duidelijk gemaakt dat het haar karretje is.
met het uit zoeken van de foto's was dit zeker een verhaal wat in dit onderdeel past.
heerlijk om herinneringen op te halen zo als dit moment!


dit was voor de tweede keer #TBM,  volgende maand weer een nieuw blog van dit onderdeel.
tot het volgende blog ....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dingen die duurder zijn geworden in 2024

foto: Freepik Dat alles duurder wordt hoef ik je niet te vertellen.  Toch kan ik me voorstellen dat het fijn is om alles op een rijtje te he...