zondag 30 oktober 2016

speciaal weekthema: #stopbullying!!


deze hele aankomende week staat het weblog in het teken van #stopbullying, stop pesten!
met uitzondering van de woensdag, dat blijft gewoon postcrossing-dag.
in de aanloop naar deze week heb ik al via instagram, twitter, facebook en google+ een logo geplaats om aandacht te besteden hier voor.
ik weet dat het niet gelijk een eind maakt pesten maar wil toch benadrukken dat het een keer moet ophouden.
een pester zal het geen moer kunnen schelen dat ik er over schrijf, een slachtoffer heeft er niet veel aan maar kan misschien waarderen dat er aandacht voor is en dan heb je nog de buitenstanders.
je staat erbij, je loopt voorbij of de ergste soort die er is: je staat het gewoon te film maar doet er geen moer aan!
heb je ooit erbij stil gestaan hoe iemand zich voelt? heb je je ooit afgevraagd dat als iemand voor "dikzak" wordt uitgescholden wat het verhaal achter deze persoon is?
of die jongen die in elkaar wordt geslagen, ooit er aan gedacht dat niet al die blauwe plekken door die pesters komen. maar dan hij thuis wordt mishandeld.
nee, daar denk je vast niet aan!

pesten moet stoppen! 
het is niet grappig, het maak een ziel kapot!
daarom deze hele week stukje over en rond pesten op het weblog.
maak je sterk en kom op voor hen die het nodig hebben,
maak één vuist tegen pesters!


tot het volgende blog ....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dingen die duurder zijn geworden in 2024

foto: Freepik Dat alles duurder wordt hoef ik je niet te vertellen.  Toch kan ik me voorstellen dat het fijn is om alles op een rijtje te he...