woensdag 19 oktober 2016

#postcrossing #29

ik had vorige week al een leuke verzameling van kaarten gekregen en vorige week woensdag na het plaatsen van het blog kwam er weer een binnen met de post.

deze kaart kwam binnen uit Rusland en heeft 2227 km in 16 dagen.
de afbeelding is van een replica van een schilderij.
ik ben geen kunstkenner maar ik vind dit zeker wel een hele mooi afbeelding.
ik bedenk me dan nu pas dat er nog zo veel mooie kunststukken zijn op de wereld waar de meeste mensen totaal geen weet van hebben.
kunst op kaarten is best een goed bedacht idee.
en ik geloof dat Rusland best een paar mooie kunststukken in hun bezit hebben?

wel grappig is dat de kaart uit Rusland komt maar de kaart die ergens is aangekomen er een is die ook naar Rusland ging. dit was in postcrossing 26.
deze kaart is inmiddels aan gekomen, de afstand is ook 2227 km maar heeft er 18 dagen over gedaan om er te komen, 2 dagen langer dus.
de kaart die in postcrossing 20 naar Australië ging is nu expired. de 60 dagen zijn bereik en deze kaart is of kwijt in de post, nog onderweg of ze heeft hem niet geregistreerd.
mocht de kaart nog opduiken dan kan deze binnen één jaar naar expired als nog geregistreerd worden.

de teller staat intussen op 30 verstuurd en 30 ontvangen kaarten. de kaart die nu expired is tellen ze eigenlijk niet mee, maar ik wel, ik heb deze tenslotte gepost om te versturen! dat de kaart dan kwijt raakt is niet mijn probleem, ik kan daar verder ook niks aan veranderen.
een gelijke stand dus op dit moment en ik verwacht niets meer binnen te krijgen voorlopig.
voor iedere kaart die jij stuurt krijg je er één terug, volgens de regels.
dus daar gaan we even verandering in brengen, en om niet te hebberig over te komen houden we het bij één kaart om te versturen.

en dat wordt deze kaart en die gaat naar .... Duitsland.
het is niet zo heel ver maar je weet het nooit, een van me laatste kaarten naar Duitsland deed er 8 dagen over.
deze kaart gaat 348 km reizen voor het bij iemand op de deurmat gaat vallen.
om eerlijk te zijn had ik van de plaats waar het naar toe gaat nog nooit gehoord. (oeps!)
sorry maar niet alle kennis van school is bij mij blijven hangen! het is dan ook heel wat jaartjes geleden dat ik dat heb gehad.

en hoewel de drukte deze week is meegevallen en het toch wel jammer is dat Australië kwijt is geraakt, de kaart dan hé. zijn we weer een week voorbij.
volgende week is er weer een nieuw postcrossing dus ik zou zeggen:
graag tot volgende week ...








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dingen die duurder zijn geworden in 2024

foto: Freepik Dat alles duurder wordt hoef ik je niet te vertellen.  Toch kan ik me voorstellen dat het fijn is om alles op een rijtje te he...