woensdag 12 oktober 2016

#postcrossing #28

wat gaat een week toch snel voorbij!
zo zit je nog je blog van 27 te schrijven en nou ben ik alweer bezig met nummer 28.
bij het postagentschap hier weten ze nu al aardig goed dat als ik kom de kaart niet voor Nederland bedoelt is. in middels weet ik ook goed wat de prijs is van me postzegel en staat er in de kast een potje waar ik geld in stop om me postzegels te kopen.
het bewijs van postzegel en tevens versturen wordt bewaard tot ik bericht heb dat de kaart is aangekomen. een hele administratie hou ik er op na  ... hahaha.
en als je verstuurt dan komt er ook wat voor terug, zo als deze week!

het overkomt me wel vaker, je hebt net die ochtend je blog van postcrossing online gezet, komt in het begin van de middag de post ... heb je een kaartje gekregen van iemand via postcrossing!
dat geld zeker ook voor dit kaartje weer. dit kaartje komt uit de
Oekraine en heeft 1837 km gereisd in 8 dagen.
dit is een kaart die ik ook heb aan gegeven als een van mij favorieten.
ik heb het al eerder gezegd, dingen die met lezen en schrijven te maken hebben vindt ik leuk. en alles wat met Amerika te maken heeft, voor Los Angels, ben ik ook dol op. dit soort kaarten krijgen van mij dan een favorieten like.
maar ik ben blij met elk kaartje wat ik krijg.
de volgende dag kwam dit kaartje binnen.
deze komt uit Sloveniƫ en heeft in 30 dagen 976 km gereisd.
dat het 30 dagen heeft geduurd daar stond ik wel even van te kijken.
maar het blijft van land tot land verschillen hoe snel de post is en dan denk ik dat de woonplaats misschien ook nog wel mee telt.
een klein dorpje ver af heeft denk ik minder vaak post dan een redelijk grote stad/dorp.
ja , ik weet het ook niet allemaal. dit denk ik dat het kan zijn.
en de dag erop, vrijdag had ik weer een kaartje, blijft iedere keer weer leuk als je post krijgt.
deze komt uit Duitsland en heeft in 3 dagen 715 km gereisd.
tja, we weten dat de post tussen Nederland en Duitsland best snel is.
het was deze week weer een lekker drukke week met kaartjes ontvangen.
want op zaterdag kwam deze kaart ook nog binnen.
ik denk dat met 42 dagen reizen over 9655 km deze kaart uit Taiwan de langste reistijd heeft tot nu toe.
en ik heb het even na gezocht, het klopt, deze heeft de langste reistijd tot nu toe.

kaartjes ontvangen is leuk maar een kaartje sturen is ook leuk!
deze kaart is op de post gegaan en gaat naar Amerika.
er zal een afstand van 7865 gereisd worden voor deze aankomt in .... Seattle!
ik gok op een week of twee voor die daar gaat aankomen.
maar we weten dat het altijd weer een verrassing is wanneer een kaartje aankomt.

dat brengt me nog even tot het volgende dat de kaart naar AustraliĆ«  uit postcrossing 20 na 56 dagen nog niet terecht is. na 60 dagen vervalt deze kaart als verzonden kaart en krijg ik hier een nieuwe adres voor.
mocht de kaart toch nog geregistreerd worden dan kan dat binnen een jaar.
de kaart van vorige week naar Duitsland is aangekomen, deze morgen had ik het bericht dat de kaart is geregistreerd, na ruim 8 dagen en 645 km te hebben gereisd.
de kaart naar Rusland is nu 14 dagen onderweg, niks bijzonders, dit kan nog wel 14 dagen duren voor ik verwacht dat deze aankomt.
phff ... we zijn aan het einde van deze week van postcrossing. er was genoeg te vermelden.
zal volgende week wel een stuk korter zijn.
bedankt en graag tot volgende week ....







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dingen die duurder zijn geworden in 2024

foto: Freepik Dat alles duurder wordt hoef ik je niet te vertellen.  Toch kan ik me voorstellen dat het fijn is om alles op een rijtje te he...