vrijdag 7 oktober 2016

onbekende natuurwonderen

persoonlijk heb ik geen bucket list die ik wil afwerken. oké, ik heb wel dingen die ik nog wil doen maar als het niet lukt is het jammer, een bucket list wil ik het nou niet noemen.
in me speurtocht op internet kwam ik een paar plaatsen tegen die voor de echt ontdekkingsreizer misschien wel een leuk tip zou zijn om daar eens te gaan kijken.
5 plaatsen die best een plaatsje verdienen op een bucket list!


Eternal Flame Falls in New York - Verenigde Staten


achter deze waterval ligt een rots waar een natuurlijke gasbron zit, daardoor kan er achter het water een vlam branden.
het lijkt wel een sprookje als je het zo leest: een eeuwig branden vlam achter een waterval.
dit natuurwonder kun je vinden in Chestnut Ridge Park in New York.



Marble Caves in Chili

je neemt een boot in Puerto Rio Tranquilo, anders kom je nooit bij deze plek.
deze marmergrotten vragen nog al een reisprogramma voor je er bent,
je vliegt naar Chili, naar de hoofdstad Santiago, van hier uit reis je naar Coyhaique.
van hier ga je verder naar Carrera Lake, dit is op de grens van Argentinie. dan moet je een route nemen die Dirty Road heet, sorry google maps kan je hier niet bij helpen. en zo kom je dan in Puerto Rio Tranquilo waar je dus een bootje huurt om bij deze bijzonder grotten te kunnen komen.


Thor's Well in Oregon - Verenigde Staten

in de staat Oregon vind je Thor's Well.
de put van Thor, je zou deze misschien eerder ergens in Noorwegen verwachten.
bij Cap Perpetua vind je een diep gat tussen de rosten waar, met het zonlicht een magisch mooi aanzicht is te zien.
mocht je gaan roadtrippen door de VS mis deze plek dan niet!




The Wave in Marble Canyon, Arizona - Verenigde Staten

als je dan zo een roadtrip doet neem deze er ook in op!
The Wave in Marble Canyon. deze rots van zandsteen is door de wind op een manier geërodeerd dat deze wave is ontstaan.
deze vallei is 19 meter breed maar is ook erg kwetsbaar, daarom worden er per dag maar een beperkt aantal bezoekers toegelaten.



Ta Prohm in Cambodja
deze tempel wordt bijzonder gezien door de complete begroeiing die je er treft.
de natuur is als ware één geworden het de tempel en de gebouwen er rond.
geheel onbekend is deze plek niet, wie Tomb Raider heeft gezien herkend deze plek vast wel.
het UNESCO heeft deze plek op de werelderfgoedlijst gezet.



(bron: msn.nl/ Marloes de Hooge)

al zijn dit leuke plaatsen om naar toe te gaan, ik voel echt niet de drang om het ook te toen.
misschien dat jij er anders over denkt en al een bestemming voor vakantie heb gevonden.

tot het volgende blog ..... 





















Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...