zondag 23 oktober 2016

IMVU

een leuke manier van creatief bezig zijn is ontwerpen maken van personen.
deze gebruik ik dan bijvoorbeeld bij me verhalen, om de karakters waar ik over schrijf een gezicht te geven.
dit doe ik via een 3D programma IMVU genaamd.
ik gebruik dit als sinds 2008. echt chatten wat je hier ook mee kan doen, doe ik eigenlijk nooit. in het begin deed ik dat wel.
IMVU (Instant Messaging Virtual Universe) is een grafische 3D-instant messenger. de site heeft meer dan 90 miljoen gebruikers. 
de site is in publieke bèta en is beschikbaar voor Windows sinds 2 april 2004.
naast het maken van personen voor me verhalen gebruik ik het ook om me alter-ego die ik gebruik bij me weblog op verschillende manieren weer te geven.
daar naast vind ik het ook leuke om andere afbeelding te maken die kunnen aansluiten op een onderwerp waar ik over schrijf op het weblog of iets wat herkenbaar is van een film of serie.
of gewoon een leuke bewerking van een imvu afbeelding die ik dan weer op Instagram plaats of zo.
via verschillende programma's, vaak via me telefoon of tablet, kun je dan je gemaakte afbeeldingen weer aanpassen met verschillende frame's 
zo als deze hier, het karakter komt uit de film Avatar en door dit zo te bewerken lijkt het nu een foto shot op een filmrolletje.
een van die programma's die ik gebruik is Instamag. dit is wel een programma voor op je tablet of telefoon.
dit programma gebruik ik ook voor de blogs van postcrossing waar ik een afbeelding met happy postcrossing als eind van me blog gebruik.
de tekst bewerking doe ik weer via een andere programma,
deze kan je ook gebruiken voor afbeeldingen te maken.
ik gebruik IMVU dan voornamelijk om dit er mee te doen maar het is dus eigenlijk een 3D chat programma.
toen ik er ooit mee begonnen chatten ik wel, ik heb er ook nieuwe vrienden mee gemaakt maar de laatste jaren gebruik ik het dus voor een ander doel omdat ik er ook meer mogelijkheden in zag dan alleen chatten.
IMVU is opgericht door Will Harvey, een ontwikkelaar van videogames en oprichter van There en wordt nu gerund door CEO Cary Rosenzweig, die deze functie betrad in november 2007. het geschatte aantal dat IMVU momenteel genereert is ongeveer $2 miljoen in revenue per maand, 90% van dat aantal komt direct van de verkoop van virtuele goederen.
je kan kosteloos je registreren en je eigen personage aan maken, je download dan een programma (link via de site) naar je computer en klaar ben je.
bij het aanmelden krijg je wel een aantal kamers, kleding en andere spullen.
wat niet kosteloos is is het verkrijgen van kleding, kamers en andere spullen die je kan vinden in de catalogus, hier moet je voor betalen, credits. het is dus aan je zelf hoeveel je er aan wil besteden.
via de site kun je zelf terug lezen hoe je eventueel je credits kan kopen. 
maar je kan ook credits verdienen, dit kan je op de site terug lezen hoe je dat doet.
dit is de link naar de site:

www.imvu.com

je kunt hier ook je taal instellen van jouw land als dat niet automatische gebeurd!
ruim 89 landen beschikken over dit programma dus er zit vast wel iets bij voor jouw als je het leuk lijkt.
als je dit gaat doen krijg je een video te zien met uitleg hoe het werkt.
het is best een leuke manier om nieuwe vrienden te maken maar pas ook op, dit programma laat je een beetje een leven leiden van je dromen en sommige mensen vragen soms hele vreemde dingen aan je om te doen ( cyberseks)!
het is dus aan je zelf of je wel of niet hier in mee gaat, ik zelf heb het nooit gedaan, niet mijn dingen om me personage hier voor te gebruiken.

tot het volgende blog .....







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dingen die duurder zijn geworden in 2024

foto: Freepik Dat alles duurder wordt hoef ik je niet te vertellen.  Toch kan ik me voorstellen dat het fijn is om alles op een rijtje te he...