dinsdag 4 oktober 2016

film flops #2

we hadden vorige week al een rijtje en vandaag heb ik er nog een paar voor je.
sommige films zijn een ware aanfluiting. waardeloos en lever niet het geld op wat men er ook in heeft gestoken.
daar doe je weinig aan, het lijkt op papier misschien een waanzinnig goed film maar als het publiek daar anders over denkt dan kan je dat heel wat centjes gaan kosten.
hier deel 2 van films die flopte:


Happy Feet 2 (2011)
productiekosten: 121 miljoen
opbrengst: 58 miljoen

happy feet 1 was beter maar echt slecht was dit tweede deel nou ook weer niet.
op een paar wat saaie momenten na zat het verhaal toch best goed in elkaar.






Alexander (2004)
productiekosten: 140 miljoen
opbrengst: 31 miljoen

een film die gebaseerd werd op Alexander de Grote.
of hij hier in deze film ook terecht werd neer gezet? ik weet het niet.
de voorkeur aan mannenliefde werd niet onder de bank gestoken.
leuk als er verder niks is om te kijken maar verder kan mij deze film niet echt boeien.






The 13Th Warrior (1999)
productiekosten: 144 miljoen
opbrengst: 30 miljoen

ik heb deze niet gezien, dit soort films trek mij helemaal niet.
ik kan dus geen mening er over geven.
maar het publiek heeft hun mening door de lage opbrengst die de film heeft hun mening wel gegeven.





47 Ronin (2013)
productiekosten: 158 miljoen
opbrengst: 35 miljoen

het verhaal draait om een aantal verbannen samoerai krijgers die wraak willen op lord Kira.
ik heb de film gezien en opzicht was het geen slecht verhaal. hier en daar wat langdradig maar het is te doen. het zal wel weer een kwestie van smaak zijn.




Catwoman (2004)
productiekosten: 90 miljoen
opbrengst: 36 miljoen

een karakter wat we kennen uit de badman films die een eigen film kreeg.
ergens diep in me geheugen gegraven kom ik tot de eindsom dat deze krolse kat me niet kan bekoren.
ja, de film ooit gezien maar daar houdt het op voor mij.




met met dit tweede deel van film flops zijn we aan het einde dit tweedelige blog die ik had opgezet.
er zijn nog wel meer films die hun kosten er echt niet hebben uit gekregen.
al vraag ik me af of een film nou flop is omdat het niet het geld opbrengt wat ze er aan uitgeven of gewoon omdat het inderdaad een baggerfilm is?
maar het zal ook wel zo zijn dat het op smaak aan komt.

tot het volgende blog ....







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...