dinsdag 25 oktober 2016

eindelijk! Cottonshall 5!

eindelijk!! het heeft allemaal lang geduurd dan verwacht maar het is af.
het 5de verhaal van Cottonshall is een feit en daar mee heb ik voor mezelf de eerste bundel van 5 verhaal compleet. (hier meer later over.)
het zat allemaal wat tegen door dat ik problemen kreeg met me schouder, na onderzoek bleek dat me pees niet gescheurd maar versleten is, hier kunnen ze niks aan doen.
ondanks de mogelijkheid om injectie te nemen, doe ik dat niet, ik neem zo nodig wel pijnstillers in.
met de wetenschap wat er is weet ik nu ook dat ik meer moet verdelen, ook wat me schrijven betreft en dat doe ik dan ook maar.
maar niet voor ik dit deel af had, en dat is het nu dus vanaf nu gaan we wel door met schrijven maar we zullen het rustig aan gaan doen.
om eerlijk te zijn voel je het wel als je dan zo s'avond op de bank zat in je schouder.

zo als gezegd staat in de deel Nora Campbell een beetje centraal.
ander karakters uit eerdere delen kun je ook weer terug vinden en we gaan kennis maken met Tommy, de kleinzoon van Nora.

hier volgt een korte inhoud van het verhaal:
als Nora door een hartinfarct wordt getroffen, zit de schrik er goed in bij de familie Campbell.
Tommy North komt na het nieuws van zijn oma terug naar Cottonshall.
6 jaar geleden was hij vertrokken omdat hij en zijn moeder (Shannon) recht tegen over elkaar kwamen te staan in de ruzie tussen Shannon en Jade.
Tommy kon niet accepteren hoe zijn moeder praten en deed over Jade en was uiteindelijk vertrokken.
Shannon op haar beurt ziet hoe Jade, ondanks haar gemene praat, een troost wil bieden, komt ze tot het besef dat ze zoveel fouten dingen heeft gedaan.
kan ze dit nog goed maken? met Jade? en Tommy?
Nora hoort en ziet meer dan mensen denken. haar verleden kent verdriet, de dood van haar man, haar zoon en zijn vrouw. en een dochter die eindelijk haar fouten onder ogen komt.


dit verhaal zal wederom in 3 delen worden gepubliceerd op het weblog.
deel 1: 27 november 2016
deel 2:  4 december 2016
deel 3: 11 december 2016
maar er is nog een kleine verrassing, er zal namelijk een extra stuk van het verhaal komen op:
18 december 2016.
in dit stuk ( het extra verhaal) neem ik jullie nog even mee naar een gebeurtenis die stond gepland in het dorp.
het huwelijk van Victor Davis en Madison Schneider.
meer vertel ik hier even niks over maar het is zeker een mooi afsluiter voor deze bundel van Cottonshall.
in dit gedeelte komt wel een nieuwe karakter even naar voren, Tibby.
zij kan zeker een bron voor een nieuw kort verhaal worden.

met het 5de verhaal van Cottonshall werk ik toe naar de laatste weken van het jaar.
(hier volgt nog meer informatie over)
vorige jaar (2015) december begon ik met me eerste online verhaal, ik liet jullie kennis maken met de mensen van Cottonshall.
jullie leerde in het afgelopen jaar door de verhalen wat van de inwoners kennen.
Jade,Josh,Victor,Madison,Wyatt,Phoebe,Jaxon,Davina,Shannon en Nora heb hun eigen verhaal al vertelt maar er zijn nog meer inwoners die hun verhaal nog niet hebben vertelt.
er zijn genoeg mensen die nog een verhaal hebben te vertellen, zoals Adam Nichols, de schoolmeester, zou hij zijn kans op nieuw geluk ooit vinden?
Tommy, nieuwe karakter uit dit laatste deel, is hij een blijver of vertrekt hij weer?
de oude Barry, hij is overleden maar zijn dochter,waarvan niemand wist dat ze bestond, zelfs Barry niet, woont nog steeds in Cottonshall.
dylan coleman en julia miller, hebben al een tijdje verkering maar blijft dit ook zo?
en Claire Lavender, de oude vrijster van het dorp, zit er voor haar ook nog liefdesgeluk in?
genoeg mogelijkheden om verder te schrijven, ken je de karakters nog terug die ik zo juist heb genoemd?
dit verhaal heeft nog genoeg lijnen open die beschreven kunnen worden. dus ik kan voorlopig nog wel even door gaan met de bewoners van Cottonshall.

tot het volgende blog ......












Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen