woensdag 28 september 2016

#postcrossing #26

en we zijn weer in een nieuwe week met postcrossing.
deze week zijn er wat kaartjes binnen gekomen dus laat ik maar gelijk met de deur in huis vallen en even deze kaartje aan jullie laten zien.

de eerste kwam binnen op donderdag, een uit Rusland.
dit kaartje heeft in 9 dagen 1861 km gereisd.
en nu denk je misschien Rusland? de afbeelding lijkt meer op iets uit Frankrijk, dan klopt dat.
de afzender komt uit Rusland maar heeft een kaartje uit Frankrijk naar mij gestuurd. erg grappig komt het wel over, maar erg leuk.
een rus stuurt een frans kaartje.


en dan de dag er na, vrijdag viel er weer een op de deurmat.
deze komt uit Frankrijk, en heeft 707 km gereisd in 3 dagen.
het een een speciale kaart omdat deze via postcrossing op een meetings is gekocht door de afzender.
ik heb er al eens wat over gelezen, er worden door postcrossing meetings gehouden, daar kan je denk ik dan andere die er aan mee doen ontmoeten en je kan er leuke spullen kopen.
ook zou er zo iets zijn als ruilen van kaarten en spullen.
ik heb me daar verder nooit in verdiept dus ik kan je niet zeggen hoe dat nou in elkaar zit. maar op de site van postcrossing zal er vast wel iets over staan.
wel heb ik ooit iets gelezen over het ruilen van de postzegels die op de kaarten zitten.

dan was er in postcrossing #24 een kaartje wat naar Thailand ging, en zeer verrassend voor mij en blijkbaar voor de ontvanger ook was dit kaartje na 11 dagen en 9610 aangekomen op plaats van bestemming.
volgens de ontvanger zijn er wat problemen met de postbezorging en hij was dan ook zeer blij dat dit toch was aangekomen.
vorige week ging het kaartje naar Ierland, deze werd pas op donderdag verstuurd omdat het postkantoor hier toen pas weer open was.
dit kaartje was na 877 km in 4 dagen op plaats van bestemming. deze ontvanger is nieuw bij postcrossing en ik was de eerst waar ze een kaartje van heeft gekregen.

en dan door met de kaart die ik heb verstuurt.
inmiddels is hier de winkel waar het postkantoor zit weer heropend en kan ik weer op me vaste dag me kaart gaan weg brengen, dit is dus op dinsdag en dan op woensdag het blog online.
deze week gaan we weer naar Rusland met het kaartje.
en deze gaat 2227 km reizen voor die ergens in Moskou aan komt.
oké, kleine hint erbij van de bestemming!
afgelopen weekend wist ik nog een paar leuk kaarten te scoren en deze was er een van, nu ia die dus vertrokken naar Rusland.
de tijdduur is altijd weer een verrassing, maar ik gok een week of 3.

en daar me zijn we aan het einde van postcrossing voor deze week gekomen.
volgende week zijn we er weer met een nieuwe kaartje en wie weet misschien dat er kaartjes bij zijn binnen gevallen.
tot volgende week ....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dingen die duurder zijn geworden in 2024

foto: Freepik Dat alles duurder wordt hoef ik je niet te vertellen.  Toch kan ik me voorstellen dat het fijn is om alles op een rijtje te he...