woensdag 21 september 2016

#postcrossing #25


en hier is hij dan: postcrossing nummer 25!
25 weken geleden verstuurde ik de eerste kaart naar Rusland, mee eerste kaart die ik kreeg kwam trouwens ook uit Rusland.
ik begon er aan voor de grap, na een reclame filmpje van post.nl over postcrossing te hebben gezien had ik eerst zo iets van "ja, natuurlijk".
ik geloofde de hele opzet niet zo en verwachten er ook weinig van, maar wilde wel eens zien hoe en wat en dan me ervaring verwerken in een weblog. ik zou dit doen tot het einde van het jaar.
ik ben er dus aan begonnen en al snel zat de lol er in, lekker spannend als je een adres op vraagt: waar gaat het naar toe. en hoe leuk is het als er dan een kaart op de mat lig uit een andere land.
dat was erg leuk, zelfs me dochter begon het leuk te vinden.
en daarom is vonden we het proefje wel geslaagd, en gaan we er mee door! we hebben we een vast onderdeel van gemaakt,en je kan dan wel zien welke kaart ik verstuur, naar welke land en de reisafstand maar meer niet.
het blijft dus spannend bij wie de kaart nou op de deurmat gaat vallen.
toch zelf nieuwsgierig geworden? neem dan eens een kijkje op de site:
 https://www.postcrossing.com/
meld je aan en laat jezelf ook verrassen met leuk post die je ontvangt en zelf kan versturen.
post is een stuk persoonlijker als een email. dat maakt postcrossing denk ik nou zo leuk.

maandag kwam et bericht dat de kaart van postcrossing 22 naar Rusland is aan gekomen, in 20 dagen is er 2227 km gereisd voor dat hij er was.
van de kaart die naar Australiƫ is gegaan heb ik nog steed niks vernomen.
het is deze week nog rustig gebleven met de post, ik heb niks ontvangen.
gaan we dus gelijk maar door met de kaart die verstuurd gaat worden.
ja deze gaat er morgen pas uit(donderdag), dit heeft te maken met het feit dat de winkel waar we hier terecht kunnen voor postzegels en zo dan pas weer open is, ze zijn dicht omdat ze een kleine verbouwing houden.
dus deze kaart gaat er morgen uit en hij gaat naar Ierland.
en zal een afstand reizen van 877 km.
het is de eerste keer dat ik wat naar Ierland stuur dus ik heb geen idee hoe lang dit gaat duren.
we gaan het weer afwachten, we worden weer een ervaring rijker dat is zeker.




en met deze kaart komen we aan het einde van #postcrossing#25.
het blijft iedere week weer leuk om te zien waar je wat naar toe mag sturen. en nog leuke is als je in je eigen brievenbus kaarten hebt van andere mensen.
ik heb ze in een boek zitten, op volgorde van ontvangen, zo leuk om door te kijken en de verschillende dingen te zien die jouw zijn toe gestuurd.
en voor de prijs hoef je het niet te laten, die postzegel die je dat kost per week is ruim waard wat je er voor leuks aan terug krijg. trouwens ik denk dat deze hobby in tegenstelling tot andere wel eens de goedkoopste kan zijn! maakt verder ook niet uit.
bedank  voor deze week en graag tot volgende week!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dingen die duurder zijn geworden in 2024

foto: Freepik Dat alles duurder wordt hoef ik je niet te vertellen.  Toch kan ik me voorstellen dat het fijn is om alles op een rijtje te he...