vrijdag 2 september 2016

natuurfotograaf

als natuurfotograaf heb je echt heel veel geduld nodig om die ene goeie foto te kunnen maken.
vaak is het niet even een rondje door het bos lopen en je camera in je hand voor dat ene moment, nee, daar komt wel iets meer voor kijken.
en dat je dan soms te maken krijgt met grappige moment is misschien wel dat gene wat het extra bijzonder maakt om natuurfotograaf te zijn.
hier volgen een aantal van die moment die fotografen hadden tijdens hun zoektocht naar de juiste foto.


hoezo nieuwsgierig beestje?
wel erg leuk als je dit mag mee maken, hoewel ik zie dat deze een soort band met waarschijnlijk een zender draagt is het dier wel aan mensen gewend.
toch blijft het een erg leuke moment als er een jachtluipaard naast je komt liggen.






tja ... even weg gaan zit er denk ik nou niet meer in?
hoewel me niet helemaal duidelijk is wel diersoort hier nou boven op deze man is gaan liggen weet ik even niet maar het is zeker zo een moment uit duizend als je dit mee maakt.







het ziet er misschien pijnlijk uit of dat zo is weet ik niet maar duidelijk is dat deze jonge witte tijger eerst even wil spelen voor dat je foto's van hem of haar mag nemen.
je moet wat over hebben voor die ene goeie foto!







dan heb je er ook die graag zelf ook willen zien wat je nou precies voor foto's hebt gemaakt.
tja ergens is het wel logisch, je wilt tenslotte dat ze dan wel je goeie kant te zien krijgen.







en dan heb je nog van die dieren die wel erg close komen met je camera of juist zo zijn gaan zitten of staan dat het erg lastig wordt om er een foto van te maken.

het leven van een natuurfotograaf is vast en zeker niet saai en met geduld kun je echt wel hele mooie en bijzonder moment vast leggen.
tot het volgende blog .....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dingen die duurder zijn geworden in 2024

foto: Freepik Dat alles duurder wordt hoef ik je niet te vertellen.  Toch kan ik me voorstellen dat het fijn is om alles op een rijtje te he...