vrijdag 30 september 2016

goed betaalde koks over de grens

met eten maken is veel geld te verdienen. dat heb je vorige week al kunnen lezen in een blog over Nederlandse koks
maar door het schrijven van kookboeken en het optreden in tv shows over koken kun je ook heel veel verdienen.
na dat we vorige week de goed betaalde Nederlandse koks hebben gehad, zoeken we vandaag de goedbetaalde koks over de grens even op.


5. Rachael Ray

Rachael Ray heeft meerdere shows op de Food Network gepresenteerd, o.a. “30 minute meals, Rachael Ray’s tasty travels and $40 a day”. ondertussen heeft ze al jaren haar eigen talk show waarin vooral gekookt wordt. haar vermogen wordt geschat op 75 miljoen.






4. Wolfgang Puck


Wolfgang Puck is een van de meest gerespecteerde chefkoks ter wereld. 
hij is eigenaar van 20 restaurants, en heeft zijn eigenlijk lijn met producten die worden verkocht. 
ook Wolfgang Puck heeft een vermogen van rond de 75 miljoen.


3. Gordon Ramsey


deze Schotse kok heeft een behoorlijk temperament, Gordon Ramsey is goed voor 175 miljoen. dit geld heeft hij bij elkaar verdient met zijn restaurants, maar ook vooral met zijn tv series als Hell’s Kitchen, Ramsey’s Kitchen Nightmares, The F Word en Master Chef.


2. Paul Bocuse
deze Franse chef Paul Bocuse is eigenaar van meerdere restaurants. hij wordt gezien als de ambassadeur van de moderne Franse keuken. een van de gerechten die hij heeft gemaakt is zijn beroemd truffelsoep. hij heeft een geschat vermogen van 185 miljoen.

1. Jamie Oliver


de allerrijkste chefkok is “Naked chef” Jamie Oliver. Jamie is bekend van tv en zijn vele kookboeken. en dat zal denk niemand ook verbazen dat deze man op de nummer 1 staat. de laatste jaren zet hij zich in voor beter eten over de hele wereld. zijn geschatte vermogen is 400 miljoen.

bron: therichest.com
als ik nou heel eerlijk mag zijn? de nummers 5,4 en 2 zeggen mij niks. ik heb echt nog nooit van die mensen gehoord. erg of niet? nou kan ik wel redelijk goed weg in de keuken maar ik heb ook echt wel me grens met wat ik wel en niet zou maken. deze mensen doen het een stuk beter als ik maar geven ons wel de mogelijkheid om thuis dingen uit te proberen. een heerlijk uitkomst voor ons om ook te genieten van al dat heerlijks wat ze maken.
tot het volgende blog ...... 









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dingen die duurder zijn geworden in 2024

foto: Freepik Dat alles duurder wordt hoef ik je niet te vertellen.  Toch kan ik me voorstellen dat het fijn is om alles op een rijtje te he...