dinsdag 27 september 2016

film flops #1

sommige films zijn een ware aanfluiting. waardeloos en lever niet het geld op wat men er ook in heeft gestoken.
daar doe je weinig aan, het lijkt op papier misschien een waanzinnig goed film maar als het publiek daar anders over denkt dan kan je dat heel wat centjes gaan kosten.
hier een rijtje met films die flopte:


Fantastic Four (2015)
productiekosten: 108 miljoen
opbrengst: 51 miljoen

ik ken de fantastic four alleen van de films uit 2005.
ik heb deze versie niet gezien dus ik kan er geen oordeel verder over geven.





The Lone Ranger (2013)
productiekosten: 194 miljoen
opbrengst: 81 miljoen

ik heb deze nog niet gezien, dvd ligt er al een tijdje maar kom er niet aan toe.
mij leek hij juist wel erg leuk en goed. vaak zijn films met Depp wel vrij goed.
het verbaast me dus dat deze film bij de flops staat.






Jack The Giant Slayer (2013)
productiekosten: 176 miljoen
opbrengst: 59 miljoen

ik heb hem gezien, en me dochter ook. zij is nog al kieskeurig in wat ze leuk vind en zij vond deze toch ook goed.
tja, smaken verschillen zullen we maar zeggen.





John Carter (2012)
productiekosten: 226 miljoen
opbrengst: 66 miljoen

oké, eerlijk is eerlijk. het begin is een beetje saai en je snapt ook niet goed welke kant het verhaal op gaat.
maar als de film eenmaal draait en hij dus in die andere wereld komt begint het wel een goed verhaal te worden.
maar dat is mijn persoonlijke mening.




Green Lantern (2011)
productiekosten: 181 miljoen
opbrengst: 105 miljoen

ja deze kan ik me nog enigszins begrijpen. ik heb deze film niet eens afgekeken. het verhaal was nou niet kon mijn aandacht niet houden.
sorry deze noem ik ook terecht een flop, niet alle cartoonfiguren zijn geschikt voor verfilming.



er zijn er nog wel een paar flops die ik met jullie wil delen maar dat wordt te lang om nu te doen.
dus krijgen jullie volgende week deze van mij.
al vraag ik me af of een film nou flop is omdat het niet het geld opbrengt wat ze er aan uitgeven of gewoon omdat het inderdaad een baggerfilm is?
maar het zal ook wel zo zijn dat het op smaak aan komt.

tot het volgende blog ....















Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dingen die duurder zijn geworden in 2024

foto: Freepik Dat alles duurder wordt hoef ik je niet te vertellen.  Toch kan ik me voorstellen dat het fijn is om alles op een rijtje te he...