zaterdag 6 augustus 2016

extra: gay pride 2016

ja ik kon het niet laten om deze onder jullie aandacht te brengen.
ik heb er nog nooit een geheim van gemaakte dat ik er openlijk voor uit kom dat het mij niet uit maak of je homo, lesbische of wat voor voorkeur in de liefde dan ook hebt er op na houdt.
dus dat ik dit even extra onder de aandacht breng is dan voor mij de normaalste zaak van de wereld!
de Amsterdam Gay Pride is extra groot dit jaar, want Amsterdam is de gaststad van Europride 2016 dit duurt 3 weken, dit weekend is dus de afsluiting van dit evenement.
het hoogtepunt van de Amsterdam Gay Pride weekend is de beroemde Canal Parade op zaterdag middag.
75 boten met mooie jongens en meisjes  varen van 13:30 tot 18:00 via de Prinsengracht en de Amstel. De gay parade wordt bekeken door meer dan 300.000 toeschouwers per jaar.


centrale is natuurlijk dat we elkaar respecteren hoe we zijn en we echt eens moeten gaan stoppen om mensen te beoordelen op geloof, afkomst, huidskleur, seksuele voorkeur of wat je ook maar kan bedenken om iemand de stempel buiten beentje te geven.
ik hoef vast geen voorbeeld aan te geven van alle vormen aan geweld die we kennen rond deze punten, er zijn al genoeg mensen geweest die duidelijk zichtbaar hun stempel hebben gedrukt op onze samenleving hoe zij iets met geweld proberen af te dwingen.
maar vandaag is een dag waarop we kleur bekennen en eerlijk laten zien dat ondanks de haat wij ook liefde verspreiden, ongeacht of dit man-man, man-vrouw of vrouw-vrouw is.
dus om de qoute van John Lennon maar te gebruiken: MAKE LOVE NOT WAR!

tot het volgende blog .....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...