zondag 12 juni 2016

deel 2: door de liefde geraakt

deel 1 gemist hier volgt een link er naar:

http://scoozie-mouse.blogspot.nl/2016/06/deel-1-door-de-liefde-geraakt.html


en dan volg hier het 2de deel van het vierde online verhaal, veel lees plezier!




door de liefde geraakt 


Adam klopte op de deur voor hij het lokaal binnen ging waar Davina werkte.
‘En al gillend gek van de kinderen’ lachten hij.
Davina moest er ook om lachen, ‘Nee, het waren engeltjes maar ik ben nog nieuw dus dat gaat nog veranderen. ze zijn tot nu toe lief geweest.’
‘Fijne om te horen, de groep is zo groot niet maar we zijn blij dat er nog iets is van onderwijs hier in het dorp.’
Davina knikte instemmend. beiden keken op toen ze een deur hoorde dicht vallen.
Adam liep richting de gang, ‘eens kijken wie er nu nog binnen is.’
Davina stond op, ze wist wel wie het was en voelde zich wat onrustig worden.
Op de gang hoorde ze de twee mannen praten. ze hoorde voetstappen aan komen.
D’r hart ging te keer, ze zou Jaxon gaan ontmoeten.
Jaxon klopte op de deur, ‘dag Davina, leuk je eindelijk te ontmoeten.’
Iets ongemakkelijk begroeten ze hem terug, ‘hallo Jaxon, sorry dat het zo gaat, Ik had je misschien beter eerder kunnen vertellen van hoe en wat.’
Jaxon knikte, ‘laten we geen verwijten maken, kom, dan lopen we in de richting van de Mountain, kunnen we rustig praten en we zien wel wat er verder van komt.’
De twee verlieten de school en staken het grasveld over.
Adam stond ze na te kijken toen Claire naast hem kwam staan.
‘Wel heb je ooit! hoe kennen die twee elkaar?’
‘Wat ik van Jaxon begreep kennen ze elkaar van een datingsite en chatten al een tijdje.’ antwoorden Adam.
‘Daar heeft hij anders nooit iets over gezegd’ barsten Claire los, ‘Jaxon aan het daten? wie had dat nou ooit kunnen denken!’
Adam zei niks. Hij had Davina aardig gevonden. Sinds zijn vrouw hem en hun zoon had verlaten omdat ze dit niet als haar toekomst had gezien was hij alleen geweest.
Toen hij vorige week Davina had ontmoet had hij de gedachten gehad dat hij haar misschien buiten school eens een keer kon uit vragen maar nu bleek Jaxon haar al te kennen. Hij zou even afwachten hoe en wat het tussen die twee zat.
Hij kon niet ontkennen dat hij zit ook tot deze vrouw aan getrokken voelde.
Hij zuchten eens diep, ‘we horen het wel Claire.’ en hij liep weg.


Jaxon liep naast Davina en keek schuin naar haar, ze was nog mooier als op de foto die hij van haar kenden.
Al de vragen die hij in zijn hoofd had gehad om te vragen was hij kwijt. Hij moest eerlijk bekennen dat ze indruk op hem maakte.
Haar heel lichaam leek de zenuwen uit te stralen, haar handen leken iets te trillen, ze was duidelijk bang voor zijn reactie.
ze kwamen bij de grote vijver en zochten een plekje om te zitten.
die waren er genoeg, het seizoen voor zwemmen was nog niet aangebroken dus was het stil en verlaten.
Davina keek over het water naar een paar eenden, haar hart ging tekeer, hij was zo dichtbij en toch ook zo ver weg.
Ze streek een lok haar opzij en zuchtten diep.
‘Je zal wel denken dat ik niet goed bij me hoofd ben?’
Jaxon zei niks en wachten tot ze verder ging, ‘ik werkte als sinds me stage op de school in Calbel Groove, het is wel leuk maar ik wilde eens wat anders. Toen heb ik jouw leren kennen via dat datingprogramma,ik ben gaan zoeken naar Cottonshall,
naast de informatie van dit dorp en de omgeving viel me oog toen op een oproepje dat ze opzoek waren naar een leerkracht voor het schooltje en ik heb in een opwelling gereageerd. En eerlijk gezegd met de stille hoop jouw op deze manier beter te kunnen leren kennen omdat ik je best leuk vindt, hoewel ik me ook bewust ben dat jij er misschien anders over kan denken heb ik toch de gok genomen.’
Jaxon keek haar aan, ze had haar gezicht iets weg gedraaid van hem, duidelijk onzeker over zijn reactie.
Hij liet zijn hand onder haar kin glijden en draaide haar gezicht naar zicht toe, haar ogen stond verbaasd en te gelijk angstig.
‘Je bent nog mooier als op je foto, ik was inderdaad verbaasd en ik had veel vragen maar die lijk ik een beetje kwijt te zijn.’
Ze slikte, Jaxon bleef haar aankijken, zijn hand nog steeds haar kin ondersteunend.
Zonder verder een waarschuwing of te vragen boog hij iets naar haar toe en kuste haar.
Ze smaakte zoet, even keek hij haar diep in de ogen.
‘Sorry’ mompelde hij toen hij haar los liet en iets van haar vandaan schoof.
Hij was onder de indruk van haar moest hij toegeven aan zich zelf maar hij wilde niet te over haast zijn.
Davina had een lichte schok gevoelt toen hij haar kuste, en gelijk had hij weer afstand genomen.
‘We zouden kunnen afspreken om iets te drinken? Een soort van chat date in ons eigen persoon,zo als het hoort en zo als we misschien eerder al hadden moeten doen. Praat een stuk makkelijker en we kunnen elkaar beter leren kennen’ flapte ze er uit.
Jaxon keek naar haar, zijn gedachten gingen op volle toeren. Het was ergens een schok geweest maar hij voelde nu ook eens soort van blijheid haar nu zo dichtbij te hebben.
‘Davina’ begon Jaxon, ‘begrijp me niet verkeerd maar ik heb even tijd nodig om dit allemaal te verwerken. Dit was wel het laatste wat ik had verwacht maar ik ben wel blij je nu persoonlijk te ontmoeten.’ Davina knikte verlegen.
‘Vind je het goed als ik jouw later deze week een berichtje stuur of bel?’
‘Ja natuurlijk!’ ergens voelde ze een lichte steek dat het misschien toch niet zo goed zou aflopen als dat ze had gehoopt maar liet dit verder niet merken.
Samen liepen ze terug naar de school, pratend over kleine dingen, hun zelf en het leven hier in Cottonshall.
Eenmaal bij zijn auto nam Jaxon afscheid van Davina, hij kuste haar dit keer op de wang en beloofde deze week nog te laten weten wanneer ze iets konden afspreken.
Toen hij weg reed wist Davina niet goed wat ze nu moest voelen.
Ergens had hij haar niet echt afgewezen maar echt gewillig had hij ook niet gereageerd.
Ze wist niet hoe ze dit nou eens moest verwerken. Ze rechte haar schouders.
Kom op! Wat het ook wordt je hebt een leuke baan en als hij je niet als vriendin wil is dat zijn pech, ze sprak zichzelf weer ferm toe.
Ze stapte de school binnen om haar spullen te pakken en af te ronden voor vandaag.
Jaxon reed terug naar de praktijk. Ze was mooi en voor hem was ze deze kant op gekomen. Ze had een offer gemaakt om hier te zijn, voor hem, en een die zonder echt te weten wat ze nou van elkaar voelde.
Ja, hij wilde haar graag beter leren kennen. Ze hadden al te lang gewacht, hij had haar al willen vragen om eens met hem uit te gaan.
Deze vrouw was misschien wel de gene waar hij op had gewacht.
Een vreemde gloed trok door zijn lijf. Hij was verliefd geworden op deze bijzonder dame, dat besefte hij nu pas.



De week verliep verder vrij rustig.
Jaxon had haar laten weten dat deze week even niet ging lukken maar ze hadden wel voor de week erna afgesproken te gaan eten ergens in Sommershall.
Davina had net haar spullen verder opgeruimd en keek nog even alles na.
Er werd op de deur geklopt, Adam stapte het lokaal binnen.
‘En hoe was je eerste week op onze school?’
‘Super!’ lachte Davina, ‘de kinderen zijn aardig, en ja nu wel maar als ik wat langer hier ben gaan ze vast kijken tot hoe ver ze kunnen gaan maar ik vind het echt erg leuk hier. Ik ben blij dat ik deze baan heb gekregen.’
Adam knikte, ‘fijn om te horen. wat ik je eigenlijk wilde vragen, het is vrijdag en we hebben hier een gezellige kroeg waar naar een werkweek mensen samen komen om bij te kletsen en het weekend in te luiden. Zou je het leuk vinden om samen met mij nar de kroeg te gaan voor een drankje?’Hij keek haar aan.
‘Dat lijkt me erg leuk, ik ben hier klaar dus zeg maar wanneer je wilde gaan’ was haar antwoord.
Op gelucht dat ze ja had gezegd, ‘ik was ook klaar, dus we kunnen afsluiten en gaan.’
‘Prima, we pakken mij auto wel even mee, dan kan ik later gelijk door van daaruit, of is dat een probleem?’
Adam schudde zijn hoofd, ‘prima.’


Het ritje naar de kroeg was niet zo lang.
Aan de achterkant stonden meer auto’s toen Davina parkeerde.
Samen met Adam ging ze naar binnen, het was er al gezellig druk.
Ze werd gelijk begroet door Claire die aan een tafeltje zat met nog twee vrouwen en een jonge man.
‘Davina, mag ik je voorstellen aan Nora Campbell, haar kleindochter Jaden Campbell en haar vriend en onze dierenarts Josh Adams. En voor jullie dit is onze nieuwe schooljuf, Davina Holt.’
handen werden geschud en vriendelijk begroetingen van welkom werden heen en weer geslingerd.
Davina voelde zich als of ze na een lange tijd thuis kwam bij haar familie, ze voelde zich erg welkom in dit dorp.
Al vrij snel had Adam een plekje gevonden en had iets te drinken gehaald en waren ze in gesprek over haar of hem, over van alles.
Jaxon stapte de Shanty binnen om ook het weekend in te luiden met een biertje.
Zijn oog viel gelijk op het tweetal aan het tafeltje achterin die druk en blijkbaar een leuk gesprek hadden.
waarom voelde hij een steek van jaloezie? Ze was vrij om te gaan en te staan waar ze wou en met wie.
ze hadden nog niks samen dus hij had geen enkel recht op dit gevoel.
Hij baande zich een weg naar de bar, Victor had hem al gezien en ook dat zijn blik naar het tweetal was gegaan.
Zonder verder iets te vragen zetten hij een biertje neer.
Jaxon knikte en nam gelijk een slok. Draaide zijn hoofd en keek weer naar Davina en Adam die het wel erg leuk schenen te hebben.
‘Bespeur ik hier een lichte jaloezie of zie ik het verkeerd?’ vroeg Victor.
Jaxon haalde zijn schouders op, ‘geen idee wat ik heb. Ze is vrij om te doen wat ze wil, wij gaan volgende week samen uit eten maar toch steekt het me om haar zo met Adam te zien.’
‘Het lijkt mij dat je meer op haar gesteld ben dan dat je eerst wilde doen over komen. Je ben jaloers op Adam, overduidelijk! En ja hij is vrijgezel dus waarom niet?’
Jaxon keek Victor met een blik aan die heb ter plekke had doen afbranden als het kon.
Victor begon te lachen, ‘ach arme gast, raak ik een gevoelige snaar?’
Jaxon voelde een hand op zijn schouder, met een ruk draaide hij zich om en keek naar het lachende gezicht van Lambert Coleman.
‘Jongen, de dames zijn weer aardig aan het tamtammen, ene dorpsdokter en een schooljuffrouw zouden het nieuwe stel zijn van dit dorp.’
Josh die met Lambert was mee gekomen schoof op een kruk naast Jaxon, ‘niet reageren! Laat het gewoon gaan.’
Jaxon keek schijn naar het tafeltje waar Adam met Davina zat, verdorie! hij wilde haar en daar me klaar! Adam was een kaper die hij ongewenst vond.
De vier mannen bleven aan de bar hangen maar wisten gelukkig een gesprek te start die even de gedachten van het schoolhoofd en de schooljuf lieten voor wat het was.


Het liep al tegen 8 uur toen Davina het tijd vond dat ze richting haar huis ging.
Adam liep met haar mee naar de auto.
Niet dat het hier gevaarlijk was maar gewoon zo als een echte heer doet, zorgen dat de dame veilig was.
‘Nou, bedankt, het was gezellig’ begon Davina, ‘fijn weekend met je zoon en ik zie je een maandag weer op school.’
Adam schoof met zijn voet heen en weer, ‘Davina, mag ik eerlijk zijn?’
Davina knikte.
‘Ik ben al lange tijd samen met Tim’ begon Adam, ‘Ik dacht dat ik wel een goed huwelijk had en dat me zoon de zegen was op ons huwelijk maar mijn vrouw dacht er anders over toen ze ons verliet. Ik ben sinds die tijd alleen gebleven maar ik zou graag jouw beter willen kennen buiten ons werk op de school om.’
Davina leek niet geschrokken maar voelde wel dat ze hem geen hoop moest geven, haar hart ging uit naar iemand anders.
‘Adam, ik mag je graag maar ik kan je geen beloftes maken die ik niet kan waar maken. Ik ben naar Cottonshall gekomen Jaxon Aldrett. Ik ben dingen voor hem gaan voelen die ik niet zonder een poging van kijken hoe het kan gaan tussen hem en mij los kan laten. Het spijt me Adam, ik kan je niet bieden wat jij wil.’
Adam leek niet onder de indruk te zijn, ‘Davina, Ik weet dat je hier bent voor Jaxon en dat is prima, ik geef de hoop nog niet op omdat jij en hij nog geen stel zijn. Ik heb geduld maar zal zeker niet in jullie weg gaan staan als het tussen jullie wel klikt. Maar een man mag toch ergens hoop houden of niet?’
Davina slikte even, ‘wat jij wil Adam, ik ga naar huis en ik zie je een maandag. Ik hoop niet dat dit onze samenwerking in de weg staat?’
‘Nee, ik zie geen enkel probleem, fijn weekend Davina en ik zie je maandag.’
Ze stapte in en zag dat Adam aan de kant toe keek hoe ze weg reed.
Wat moest ze nou hier mee? Jaxon was haar reden om hier te zijn en nu had Adam min of meer door laten schemeren haar leuk te vinden.
Ze schudden haar hoofd, ze draaide het dorp uit richting Sommershall.
Nee, ze was hier voor Jaxon, Ze wilde hem en als het niet zou werken zou hier weer weg gaan.


Adam keek het autootje na toe ze weg reed.
Hij wist wel dat ze voor Jaxon kwam maar nu had hij ook een kaart uit gespeeld.
Hij vond haar leuk en wilde haar graag als zijn vriendin aan zijn zijde, Jaxon was dan de knappe dorpsdokter maar slim was hij niet als hij haar nu nog niet geschaakt had.
Blijkbaar was hun gesprek niet verlopen zo als Davina misschien had gehoopt, ze had het verder niet over Jaxon meer gehad en niks wees erop dat ze hem nog had gesproken.
Ze had tijd nodig, en die zou hij haar gegeven en op het juiste moment zou hij haar hart winnen en Jaxon het na kijken geven!
Het was nog vroeg, Tim was bij een schoolvriendje dus besloot Adam om de Shanty weer binnen te gaan voor nog een drankje.



Jaxon had wel gezien dat Davina was weg gegaan, Adam achter haar aan.
Maar hij had niks gezegd en had zwijgend geluisterd naar het gesprek tussen Lambert en Victor.
De deur ging open en Adam stapte weer binnen, hij kwam richting de bar en voegde zich bij de heren.
‘Adam!’ Lambert sloeg hem ferm op de schouder, ‘hoe staat het leven?’
Adam haalde zijn schouders op, ‘ach je kent het wel, werken,eten en slapen en dat in de herhaling iedere dag.’
‘Moet toch fijn zijn met de extra leerkracht nu op de school?’ opperde Victor, met een uitdagend blik naar Jaxon om zijn vraag.
Adam keek de heen even aan, Josh hield zich afzijdig in dit gesprek. Victor en Lambert waren duidelijk iets aan het vissen.
‘Ik weet niet wat jullie willen horen maar ze is een prima leerkracht die prima binnen onze school past’ begon Adam, ‘Ik weet ook dat ze met een dubbele agenda hier kwam en we weten allemaal dat onze dorpsdokter die reden is.’
Jaxon keek Adam recht aan maar zei niks.
Adam vervolgde, ‘ik vind haar ook leuk en dat heb ik haar gezegd. ik zal jullie twee niet in de weg staan maar eerlijk gezegd heb ik niet de indruk dat jij haar gevoel deelt. wat jammer is voor jouw als je haar zou laten lopen.’
Victor en Lambert keken elkaar even aan, Jaxon had een felle blik in zijn ogen en zijn hand was tot een vuist gebald. Victor had dit ook gezien.
‘Jij hebt geen enkel idee wat ik wel of niet zou voelen voor Davina! barsten Jaxon los, ‘ik heb haar dan pas deze week voor het eerst ontmoet maar ik chat nu toch al enige tijd met haar en we hebben het leuk. en jij denk even daar tussen te kunnen komen? Ze is hier heen gekomen voor mij! en ik laat haar niet van mij afpakken door ons schooldonderwijzertje, knop dat goed in je oren!’
De spanning tussen Jaxon en Adam was duidelijk voelbaar.
Victor stapte van achter de bar in ging tussen de twee in staan, ‘rustig aan! Het mogen duidelijk zijn dat jullie beiden voor de charme van onze nieuwe schooljuf zijn gevallen, Adam, niemand kan je zeggen dat je haar niet leuk mag vinden maar feit blijft dat Jaxon eerst was.’
Adam knikte, ‘zo als ik al zei ik zal ze niet in de weg staan maar mocht het niet klikken dan zal ik mijn kans zeker nemen om Davina voor mezelf te winnen.’
Victor knikte slechts en keek naar jaxon, ‘hij heeft een punt, je zal duidelijk moeten zijn in wat je van de dame in kwestie wil en dit uitspreken dan weten alle partijen waar ze aan toe zijn.’
Lambert kuchte te luid en sloeg Josh op zijn schouder, ‘liefde doet rare dingen met mensen, vind je ook niet?’
Josh wreef over zijn pijnlijke schouder, ‘zou best kunnen maar ik heb er toch andere ervaringen er mee.’
Jaxon keek Adam strak aan, van binnen voelde hij een woede die hem bewust maakte van het feit dat hij verliefd was op Davina en jaloers was op het feit dat Adam haar probeerde te schaken.
niemand zei iets en minuten leken voorbij te gaan.
Jaxon wist dat zijn maat gelijk had, ‘ik heb afgesproken om volgende week met haar te gaan eten maar ik denk dat het inderdaad beter is om eerder deze week eerlijk te zijn over me gevoel. Ja, ik ben verliefd op Davina Holt, vanaf het moment dat ik haar met het chatten leerde kende heeft ze indruk op me gemaakt en dat ze nu hier is voor mij was een schok maar betekend ook dat zij een offer heeft willen maken voor mij en het werk wat ik hier doe. Adam, ik gun je best nieuwe geluk maar Davina is van mij!’
Adam knikte en hief zijn glas, “dan drinken we op dat en we zien hoe het loopt. Ik gun jouw het geluk ook, vriend.’
Victor tapte voor ieder nog een biertje, rondje van de zaak.
Na een tijdje ging ieder weer zijn eigen weg en zat alleen Jaxon er nog met Victor, die had Madison beloofd af te sluiten.
Madison had begrepen dat hij nog even met zijn maat wilde praten en ze was naar boven gegaan de twee mannen achter latend.
‘Meen je het wat Davina betreft?’ vroeg Victor.
Jaxon nam een slok uit zijn glas, ‘ieder woord. het idee dat Adam achter haar aan zit maakt iets in me los, ik voelde een steek van jaloezie en beseft dat ik verliefd ben maar een beetje blind was er voor. Ik ben te lang alleen denk ik.’
‘Soms is dat wat zo veel voor je betekend binnen hand bereik en toch zo ver weg, dan moet je voor je gevoel een heel land door gaan om bij haar te zijn.’ stemde Victor met hem in.
Jaxon knikte, ‘ik ga haar zeggen wat ik voel en al die tijd al heb gevoelt, zij heeft een gok genomen door naar Cottonshall te komen voor mij, en ik neem deze gok van haar met beide handen aan.’
ze zaten samen nog een tijd te praten en hoe Jaxon het hart van Davina kon over winnen.


Tevreden liep Jaxon naar huis, hij voelde zich gelukkig met de liefde die hij had gevonden, al zouden vele harten worden gebroken in dit dorp wist hij ook.
Een glimlach verscheen op zijn gezicht, behalve die van Davina, die zou juist springen van geluk.
Thuis stuurde hij een sms naar haar. Hij las het nog snel door en verzond het aan haar.
maandag na school wil ik je even spreken. geen zorgen niks ernstig. ik wil je verrassen, kan niet tot vrijdag wachten. xxx Jaxon.



wordt vervolgd ......





volgende week zondag 19 juni, rond 10.00 (Nederlandse tijd) staat deel 3 en laatste deel online!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen