zondag 5 juni 2016

deel 1: door de liefde geraakt

en hier is dan alweer het 4de verhaal uit mijn Cottonshall serie.
voorlopig even het laatste, de vakantie periode kom hier opgang dus dan doe ik zelf ook wat rustig aan. er word geschreven zeker weten maar neem er even me tijd voor.
de komende 3 weken kun je weer een nieuw verhaal lezen, iedere zondag rond 10.00 ( Nederlandse tijd) komt dit online.

Jaxon Aldrett is de knappe dorpsdokter van Cottonshall volgens de meiden van het dorp en nog vrijgezel.
de laatste tijd besteed hij veel aandacht voor een dame die hij heeft leren kennen op een datingsite.
Davina Holt gooit het roer flink om als ze solliciteer op de baan van schooljuffrouw in Cottonshal.
dit doet ze met een reden, ze is meer voor hem gaan voelen en neemt de gok om dicht in zijn buurt te gaan wonen en werken.
Jaxon is dan ook zeer verbaasd als hij ontdekt dat zij als nieuwe schooljuf hier komt werken.
wat wil ze van hem? is ze ergens op uit? veel vragen waar hij graag een antwoord op wil van haar.
maar als dan haar baas en schoolhoofd Adam Nichols zijn interesse in haar laat merken komt bij Jaxon veel meer los als dat hij had verwacht.

veel lees plezier met: door de liefde geraakt



                                   

   door de liefde geraakt 


Jaxon Aldrett was nu al ruim 7 jaar de dorpsdokter in Cottonshall.
Hij had vrij wel snel de stempel “knappe vrijgezel” op zijn naam staan.
Niet dat hem dat verder naast zijn schoenen deed lopen, hij deed zijn werk en maakt er verder geen punt van dat de vrouwen, vooral de jonge meisjes hem zo noemde.
Dat hij vrijgezel was maakt hem ook niet uit, de ware kwam vanzelf.
Jaxon was hier in Cottonshall gekomen toe hij net 28 jaar was, net afgestudeerd als dokter. iets wat hij als kind al wilde worden.
Hij was het type dat graag andere mensen wilde helpen en als dokter had hij gedacht dat het beste te kunnen doen.
Toen hij hier kwam was Lambert Coleman hier de dorpsdokter, getrouwd met toen nog burgemeester Olivia Coleman.
Lambert had toen al laten door schemeren dat hij over stoppen dacht, iets wat nog 2 jaar duurde voor hij zijn stethoscoop aan de wilgen hing.
Olivia had toen ook laten weten haar ambt als burgemeester neer te leggen, binnen een jaar wilde ze een opvolger hebben en genieten van een wel verdiende oude dag met haar man Lambert.
Dit was al weer 4 jaar geleden, Lambert had zijn vrouw bij gestaan in haar laatste maanden als burgemeester, wel met de boodschap dat hij zo nodig graag wil bij springen in de praktijk.
Dit was niet nodig geweest, Jaxon had het prima gered.
Dorpsgenoot en inmiddels goede vriend Victor Davis was zonder enige twijfel de nieuwe burgemeester geworden van Cottonshall.
Helaas was zijn relatie die hij toen had met Madison van de Cotton’s Shanty ten onder gegaan.
Iets wat hij en zijn maat vaak hadden besproken, dat die twee weer samen waren had hem ook niet verbaasd.
De liefde was nooit weg geweest en meerder keren had Victor laten weten zijn kans af te wachten om Madison terug te winnen en met succes.
Jaxon was blij voor de twee.
De laatste tijd was hij nog al makkelijk afgeleid, in een vrolijke bui had hij zich ingeschreven op een dating site.
Snel waren er al berichten binnen, vooral dat hij er goed uit zag en opmerkingen over het feit dat hij een dokter was.
Een was er voor hem uitgesprongen, de foto van de knappe Davina had hem aan getrokken.
Zo als de meeste was zij niet begonnen over zijn uiterlijk en beroep, simpel een kort berichtje wie ze was en wat ze deed en dat ze hem wel beter wilde leren kennen.
Dat was het begin geweest van avonden chatten, die hem goed bevielen, ze was leuk en kwam hem niet over als het type die hem nodig had in haar leefonderhoud en wel als de “doktersvrouw” aan zijn zijde wilde pronken.

Davina werkte als schooljuffrouw in Calbel Groove waar ze ook woonde.
Dit stadje lag op een km of 30 van Sommershall vandaan, van Cottonshall naar Sommershall was 5 km, dat reed je in nog geen 10 minuten tijd.
Hoe wel ze elkaar nog nooit verder hadden ontmoet zou de afstand te over bruggen zijn, het zou misschien een uurtje rijden zijn alles bij elkaar.
toch hadden geen van beiden die stap genomen.
Jaxon keek nog snel op zijn telefoon of er berichten waren van haar, die waren er niet.
Ze zou wel aan het werk zijn dacht hij.
Er werd op de deur geklopt, en Claire Lavender stapte binnen.
Jaxon legde zijn telefoon opzij, ‘iets te verbergen?’ vroeg ze, ‘ik zal wel uit het steentijdperk komen of zo maar je bent de laatste tijd wel veel met je telefoon bezig.’
‘Nee hoor als is goed’ lachte Jaxon, ‘vertel wat kan ik voor je beteken?’
Claire rolde met haar ogen, ‘er is niemand op moment in de wachtruimte, wel moet je nog even langs Phoebe gaan vandaag. Die is gisteren thuis gekomen uit het ziekenhuis, arme meid, zo een lapzwans wat die gozer heeft geflikt, goed, je moet dus bij haar langs om te kijken of alles goed is. O Ja, Wyatt zal wel bij haar zijn, heeft hij toch naar al die jaren zijn liefje weten te schaken.’
‘Wat zeg je me nou, Claire?’ reageerde Jaxon verbaasd, ‘Wyatt en Phoebe samen?’
‘joh’ volgde Claire, ‘die jongen was al over zijn oren verliefd op haar toen ze nog tieners waren maar blijkbaar nooit de moed gehad er werk van te maken en nu dus wel en ik ben blij voor hem. Als ik verder je niet meer van dienst kan zijn dan ga ik nu naar de school om Adem te helpen.
‘ja is goed, ik zie je morgen wel weer’ knikte Jaxon.
Jaxon keek nog even na wat het rapport wat hij van het ziekenhuis had gemeld over Phoebe.
‘Die Wyatt’ mompelde hij, ‘dat is het derde koppel al in dit dorp binnen een paar maanden,hangt zeker iets in de lucht wat het veroorzaakt.’
Hij keek nog even gauw op zijn telefoon of er berichten waren van Davina, die waren er niet.
Dus ging hij op pad om even te gaan kijken hoe het met Phoebe ging.


Davina Holt parkeerde haar kleine auto voor de school.
De locatie was prachtig moest ze toe geven, met in de achtergrond Cottons Mountain.
Naast de school lag een mooi grasveld, bij mooi weer kon ze daar misschien gebruik van maken om buitenactiviteiten met de kinderen te doen.
Ze rechte haar schouders, ze had een hele grote gok genomen toen ze haar baan in Calbel Groove opgaf en deze hier in Cottonshall aan te nemen.
Hier woonde ook Jaxon Aldrett waar ze nu al een maand of 4 zeer gezellig mee deed chatten.
Hoewel ze elkaar nog nooit echt hadden gezien was Davina verliefd geworden op deze knappe dorpsdokter van dit kleine Cottonshall.
Ze had nu een gok genomen met deze baan om zo dichterbij hem te zijn.
Ze had in Sommerhall een flatje kunnen huren en met de auto was het nog geen tien minuten rijden naar de school.
Jaxon wist nog van niks, ze had hem niks verteld. Wel had ze gezegd dat ze voor een andere baan was gaan solliciteren maar meer had ze niet met hem gedeeld.
het was een kleine school en ze zou 3 verschillende groepen hebben waar ze les aan ging geven, die wel allemaal in het zelfde lokaal zaten.
Ze liep de school binnen en keek rond, ze zou vandaag met het schoolhoofd Adam Nichols verder alles bespreken.
Davina keek rond maar zag niemand.
plots hoorde ze de deur achter zich open gaan, verschrikt draaide ze zich om.
‘Hallo’ werd ze meteen begroet door een oudere, blonde vrouw.
‘Niet schrikken van mij, ik ben Claire Lavender, ik help hier mee op de school.’
Davina stak haar hand uit als begroeting, ‘aangenaam kennis te maken, ik ben Davina Holt, ik heb afgesproken met Adam Nichols, ik ben geloof ik de nieuwe juf van deze school.’
Claire begon gelijk te glimlachen, ‘nou dat werd tijd dat we iemand er bij krijgen. Adam runt hier bijna de heel school alleen, Tamara is hier 3 ochtenden per week maar de rest doet hij zelf en in de middag spring ik bij maar ik ben geen gediplomeerd onderwijzer.’
Davina mocht deze vrouw gelijk, ze was lekker spontaan en bijzonder vriendelijk.
‘Ik zal eens kijken waar hij uit hangt en zeggen dat je er bent’ Claire liep naar een deur, klopt en ging naar binnen.
Al snel kwam er een lange man het lokaal uit.
‘Hallo, fijn dat je er bent’ begroet hij haar, ‘Adam Nichols maar dat had je vast al door.’
Davina lachte hem toe, ‘ja dat begreep ik al, Davina Holt, aangenaam.’
‘Kom dan gaan we naar mijn kantoor, dan zal ik je alles vertellen wat je van deze school en de leerlingen moet weten en de mensen die hier werken, Claire heb je net al ontmoet.’
Hij ging haar voor naar zijn kantoor waar ze ruim 2 uur zaten te praten voor Davina weer in haar auto zat naar haar flatje.
Hoe vriendelijk Claire was had ze al snel onder vonden toe die haat bij het weg gaan gedag had gezegd en uitnodigde om die avond wat te komen drinken in de plaatselijke kroeg Cotton’s Shanty.
Davina had haar vriendelijk bedankt maar ze had nog genoeg te doen om verder haar flatje op te ruimen en in te richten.
Tot nu toe had ze nog geen spijt maar hoe zou Jaxon reageren als hij er achter kwam dat ze heel dicht in zijn buurt was nu?


sollicitatie is goed gegaan, ik heb de baan en begin volgende week.
Dat was het enige wat hij van Davina had gekregen.
Jaxon type terug: gefeliciteerd. waar is deze baan?
Jaxon stopte zijn mobiel in zijn zak en ging richting de Shanty, hij was geen drinker maar van tijd tot tijd mocht hij graag een biertje drinken met zijn maat Victor.
Buiten was het niet koud maar ook niet echt warm nog, april had zijn warmer dagen nog niet gedeeld op aarde.
Hij liep door naar het plein en stak recht over in de richting van de Shanty.
Toen hij binnen stapte zag hij gelijk bekende gezichten.
Een daar van was Claire Lavender, ze zat samen met Nora Campbell en waren druk in gesprek.
Jaxon gaf een knik naar Victor die achter de bar bij Madison stond.
vervolgens liep hij in de richting van de twee vrouwen, ‘niet roddelen Claire dat is niet netjes’ lacht hij terwijl hij een hand op haar schouder legde.
Claire schrok en Nora schoot in de lacht.
‘Jaxon Aldrett! je bezorgt me bijna een hartaanval’ sprak ze hem streng toe.
Jaxon lachte, ‘maar goed dat de dokter dan in de buurt is.’
Nora begon nog harder te lachen. Claire probeerde streng te kijken maar haar ogen verraden haar en lacht mee.
‘we waren niet aan het roddelen, ik vertelde Nora net dat Adam een nieuwe leerkracht heeft gevonden en dat werd tijd ook.’ vertelde Claire aan Jaxon toe ze wat uitgelachen was.
Jaxon keek verrast, ‘toppie voor Adam, al dat werk wat hij nu doet bezorgt hem die hartaanval van jouw nog.’
Claire knikte, ‘ja en het is een bijzonder mooie vrouw, de kinderen zul dol op haar zijn. Davina heet ze, Davina Holt.’
Nu was Jaxon nog meer verrast, ‘zei je dat ze Davina heet?’
Claire knikte, ‘Ja hoezo?’
‘Nee niks zomaar, verstond het even niet goed’ Jaxon was even van slag.
Davina? Dezelfde als met wie hij chatten? zou zij hier zijn? waarom?
Even wist hij niet wat hij er van moest denken, ‘dames ik laat jullie gezellig samen en ga me biertje scoren bij Victor.’
Hij liet de dames achter en liep naar de bar, ‘doe mij een biertje Vic, ik heb er geloof ik even een nodig.’
Victor trok een wenkbrauw op en tapte een bier voor zijn maat.
‘problemen?’
Jaxon nam een flinke slok, ‘nee, eerder raadsels. weet je nog dat ik je vertelde van die date site en dat ik met een vrouw chat?’
Victor knikte, Jaxon ging verder ‘Claire vertelde me net dat Adam een nieuwe leerkracht heeft aan genomen en zij heet Davina Holt, net als de vrouw van de chat. en heel toevallig heeft die net een nieuwe baan.’
Victor keek zijn vriend aan en lachte even, ‘aha .. de zelfde vrouw en jij wist hier verder niks van begrijp ik.’
‘Juist! waarom heeft ze niks gezegd?’
Victor haalde zijn schouders op, ‘geen idee? is dat chatten als vrienden of zit er meer achter? vind je haar leuk? zou je haar willen ontmoeten? hoe denk zij over jouw?
Jaxon stak zijn handen omhoog, “ho ho, niet zo snel! ja ik vind haar leuk en nee we hebben nog nooit in zo verre het er over gehad of ze mij leuk vind en ik heb haar ook nog nooit iets vertelt wat ik van haar vind.’
Victor keek Jaxon aan, ‘je vind haar leuk is het niet?’
‘Ik ken haar amper, we chatten en dat is leuk maar verder hebben we geen van twee ooit iets gezegd over afspreken.’ Jaxon nam nog een slok bier.
‘ik vind haar inderdaad leuk maar het is er nog niet echt van gekomen om haar uit te vragen en elkaar wat meer persoonlijk te leren kennen.’
Victor pakte het lege glas en vulde het nog een keer, ‘hier die heb je geloof ik even nodig, vraag het haar gewoon en kijk wat er van komt maar ik denk dat deze dame jouw ook wel beter wil leren kennen anders neemt ze geen baan toevallig dicht bij jouw.
Ik ken haar verder niet maar jullie chatten al een heel tijdje en heeft nergens toe geleid, laat je eens gewoon gaan en laat die regeltjes eens achter wegen, volg je hart, je vind haar leuk heb je net zelf gezegd.’
Victor nam zijn glas en hief het omhoog, ‘proost op nieuwe liefde.’
‘Ja ja’ mompelde Jaxon en nam ook nog een flinke slok uit zijn glas.
Davina Holt waar ben je mee bezig? vroeg hij zich af.


Davina zag zijn berichtje.
Even twijfelde ze, wat zou ze zeggen? Ze klikte het chatprogramma weer weg.
Ze zou niks zeggen en in haar pauze volgende week naar hem toe gaan.
Of misschien toch niet, weer opende ze het programma en klikte het weer weg.
O wat moest ze doen? ze had wel een hele grote gok genomen met deze zet.
Wat als hij haar niet leuk genoeg vond om verder te gaan en elkaar beter te leren kennen? Dan was ze mooi de pineut, baan in een dorp bij een man die je niet moet.
Ze schudden haar hoofd en sloot de laptop af.
Niet aan denken sprak ze zich zelf toe, zo ver is het nog niet.


Jaxon zag dat er geen bericht terug was van Davina toen hij op zijn telefoon keek.
Wat ben je van plan? en waarom heb je niks gezegd?
Hij snapte er niks van en vroeg af of hij zich misschien had vergist in Davina.
Maar dat geloofde hij ook weer niet, hij zou nog even af wachten.


Jaxon had zich de afgelopen dagen gewoon zijn routine als anders gedaan.
Het weekend was zonder oproepen voorbij gegaan en inmiddels was het weer maandag, de nieuwe week was begonnen.
En dat zou betekenen dat vandaag Davina in Cottonshall was voor haar eerste nieuwe werkdag op de school.
Hij was Adam nog wel tegen gekomen in de winkel maar vond het niet de juiste plek of moment om hem er naar te vragen.
Zijn telefoon piepte, een bericht op de chatbox die hij gelijk opende.
Ik heb jouw veel uit te leggen en hoop dat je me de kans geeft. Ik heb een nieuwe baan in Cottonshall, vandaag me eerste werkdag en wil graag met je afspreken.
ik werk tot 4 uur ongeveer, heb je tijd daarna?
Ergens voelde hij een op luchtig, ze had gereageerd.
Jaxon stond op en liet naar de balie, ‘Claire, tot hoe laat sta ik geroosterd?
Claire keek even op en keek toen in de agenda, ‘rond 4 uur ben je wel klaar. Hoezo?’
Hij was al omgedraaid, ‘niks bijzonders.’ en weg was hij, Claire verbaasd achter latend.
Is goed, ik ben rond 4 uur hier klaar. Ik kom wel naar de school, Ik had al iets gehoord en snapte er niks van. Zie je vanmiddag.
Jaxon verzond zijn bericht naar Davina.
Veel tijd om er verder over na te denken had hij niet want Claire klopte op de deur en liet weten dat de eerste patiƫnt al zat te wachten.



wordt vervolgd ....

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen